Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte se----
22. 05. 2008
11
32
3805
Autor
Zvrhlík
kolem krmítka
prolétlo pár broků -
kos poskakuje
prolétlo pár broků -
kos poskakuje
32 názorů
Dneska jsem pozorovala kosa. On taky skáče. Ale i běhá. Většinou udělá pár poskoků a zbytek doběhne, jako by brzdil. Přitom ten krk natahuje dopředu. Tak se omlouvám za nepřesnost.
Zas takovej cynik nejsem. :) Já jsem zas tvé prosakuje čet jako proskakuje. :)
A co když těch střelců bylo víc a vystřelili zároveň? Třeba i vzduchovkami...
57188418432178751875
22. 05. 2008
haiku to samozrejme je, podle pravidel proc ne...
kolem krmitka nemohlo ale proletet par broku..jedine z brokovnice a to je temer nemozne / kdo by stilel z brokovnic ena kosa a kdyz uz, tka by ho asi trefil/, pokud ze vzduchovky, tak jen jeden brok..pak uz ten kos je jinde v jinem case a je to o jinem deji..ten kontrast ti tma taky chybi.. je to sporne! bez tipu
brcalovezelena
22. 05. 2008
Kontrast je mezi prolétnutím a poskakováním, mezi výstřelem a idylickou netečností k němu
ten pták mohl ale reagovat úplně jinak - mohl uletět, mohl se skácet k zemi mrtvej nebo možná i strachy ztuhnout... Kdežto, když se okno umyje tak je přes něj vidět vždycky (takže je to samozřejmý a tedy zbytečný), kdežto ten kos moh dělat cokoliv jiného (a tedy zachycení reakce zbytečné není, protože není samozřejmé). Třeba v mým haiku je aliterace a eufonie. Kde je v tvé rádobyparodii? V tom je ta pečlivost volených slov (mimo jiné). Nač si kvůli haiku doplňovat slovní zásobu, když haiku upřednostňuje slova běžná, nepoetická...
K tomuto: "Haiku má být o ničem ? tak to se ti fakt ! dost povidlo." No takhle řečeno to zní divně, ale když si přečteš tento výtečnej článek:
http://www.haiku.bloguje.cz/558401-haiku-neni-mukarovsky.php, tak pochopíš, že to není vůbec blbost, jak by se mohlo na první pohled zdát. Spíš naopak. Haiku je o zachycení okamžiku a neskrývá v sobě žádná moudra, aspoň ne explicitně.
Ó ano příteli. V tom jsou naše díla stejně vyvážená. Obě jsou na tvé straně. Dost sarkazmu : to je zcela totéž, jak kos reaguje poskakováním na vůkol letící broky. Podle mne by si jich spíš ani nevšiml a neměl bych důvod při zobání v krmítku poskakovat. Chce to víc a protože tě už trochu znám, tak si myslím že to víš. Jen si na mně cvičíš rétoriku - a já ti to sežral... (:-D)
Kde máš ty v tom haiku kontrast ? Jestlis do toho haiku pe-čli-vě vybíral každé slovo, tak to si doplň slovní zásobu - jo - a víš doufám, že to moje nehaiku je jen parodie (Kdyby ses toho ná-ho-dou nevšim). Haiku má být o ničem ? tak to se ti fakt ! dost povidlo.
brcalovezelena
22. 05. 2008
Třeba to byli frajeři úplně beze zbraně a měli jenom broky. Hodili je po něm, ale netrefili. :)
brcalovezelena
22. 05. 2008brcalovezelena
22. 05. 2008
Já jsem ho viděl poskakovat. A celkem zvesela. Jako by se nechumelilo. Ale ono chumelilo. :) Tohodletoho to skákání asi bavilo.
No, kos většinou pobíhá. Není to vrabčák. On se rozběhne, hlavu natáhne dopředu. Viděls to někdy, ne? :-) Když kos skáče, něco se každopádně musí dít.
Kdo říká, že ho trefili? :) Třeba je už hluchej a ani je neslyšel nebo maj ty sviňáci tlumiče. :)
Jé, tady se objevilo čísel. Čísla jsou taky o ničem :-). Čísla jsou strašná NUDA. Jen kos to přežije?
Oldjerry: To se teda pleteš.
v okně je sklo
manželka ho umyla
je přes něj vidět
Poslední řádek je zcela nadbytečný - když je okno umyté je přes něj samozřejmě vidět, tedy to nemá v haiku co dělat. Haiku volí pečlivě každé slovo, takže toto haiku není. Protože je tam celý řádek úplně zybtečný. A to nic nepíšu o prvním řádku - co by v okně asi mělo bejt, když ne sklo? K
A kde máš v tom "haiku" kontrast?
57188418432178751875
22. 05. 200857188418432178751875
22. 05. 200857188418432178751875
22. 05. 2008
Haiku má být "o ničem".
Pokud bys mi nevěřil stačí si přečíst tento článek:
http://www.haiku.bloguje.cz/558401-haiku-neni-mukarovsky.php