Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSvětlejší včerejškyIII.
Autor
Něžný_debil
„Neee!“
Bušila mi pěstičkama do hrudníku, jako by tím snad něco měla vyřešit.
„Nenávidím Tě! Miluju Tě! Jsem hrozná! Jdi pryč!“
Mlčky jsem se tedy zvedl – je to přece její volba. Jako bych snad mohl za to, že se v sobě nevyzná. Měl jsem ji rád – moc. Bylo strašně lehké se do ní zamilovat, ale problém nebyl ve mně, ale v ní…
„Sbohem Kristýnko.“
Bylo vidět, že nemá daleko k pláči a tak jsem raději rychle zaklapl dveře. Připadalo mi, jako bych cestou od ní chodil každý den. Přitom to teď bylo podruhé. Nemohl jsem se zbavit ošklivého pocitu někde uvnitř – možná bych se měl vrátit. Ale ona nechce.
Bez jízdenky mě šalina dovezla až na přestupní stanici, další jsem stihl jen tak tak. Na sedadle naproti seděl asi desetiletý kluk s náušnicí a sluchátky v uchu a hudba mu hrála tak, že přehlušila i skřípění tlumičů.
Na náměstí stál mladý nehezký blonďák v riflích a křičel že Bůh má spásu pro všechny lidi. Pro celé město, pro každého z nás. Lidi chodili sem a tam a nevěřili mu. Nebo možná věřili, ale nechtěli se ztrapňovat s tím bláznem. Já mu věřil. Nejpohoršeněji se tvářil chlápek ve skotském kroji s dudama. Blonďák zmizel v dáli a já se mohl zabrat dál do úvah. Už dřív jsem objevil, že na světě je jen málo věcí pro které stojí žít. Stále nevím zda vyškrtnout lásku. Jeden kamarád mi kdysi řekl: „Každá věc může být krásná – stačí jen jít do toho na max.“ Od té doby když běžím, běžím o život, když hraju, hraju pro celý svět, když píšu, píšu pro každého a když miluju, miluju bláznivě.
Jakoby zdálky ke mně dozněl skřípot kol a značně blíže se objevil úchyt na sedadle, který mi vzápětí téměř rozrazil čelo. Snad nikdy jsem nejel bez nehody – a nemyslím jen „hmotné“ cesty.
Možná bych z toho mohl udělat povídku, pomyslel si Saša.