Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte se\\
03. 07. 2008
6
11
2353
Autor
Zvrhlík
vosa vlétla
do poštovní schránky
vlezlé vedro
do poštovní schránky
vlezlé vedro
11 názorů
Ale jsou různé druhy veder - snesitelné a nesnesitelné. A nesnesitelné je vlezlé. Slovo vlezlé mj. zdůrazňuje i to, že to vedro vleze i do té schránky. je to vedro před kterým není úniku, před kterým se vosa neschová. Protože i v té schránce je vedro na padnutí.
Proč by nemohlo být vedro vlezlé? (Uznávám, že je to na hraně - ale je přece rozdíl když je 30 stupňů, fouká vítr a vlhkost vzduchu není na nule, to je vedro snesitelné dejme tomu, než když je vedro k zalknutí, nefouká vítr, nejseš ve stínu, prostě pakdro je otravné až vlezlé.)
Proč by to mělo stačit? Pak by tam chyběl protiklad/kontrast imho. A kireji by se neuplatnilo.
Vedro nemůže být vlezlé... Ale i samotné vedro (bez vlezlosti) je opět jen pokusem to dovysvětlit, třeba že vosa se chce ukrýt před horkem ve stínu poštovní schránky a nebo že ji vedro omámilo a ona do ní jen vrazila.
Stačí přece vosa a poštovní schránka, ne?
Proč? Já myslím, že bez toho by to byla naprostá banalita. Pro mě má slovo vlezlé klíčový význam.