Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDrž mě a nelituj tý chvíle
12. 07. 2001
7
0
1595
Autor
Lysohlávka
Drž mě a nelituj tý chvíle
žlutá a modrá kolem očí
točí se, netočí, zas točí
PRÁSK!
a reklamám utrum
vyhni se rohům, postelím a futrům
rudá a bílá kolem uší
buší se, nebuší, zas buší
PRÁSK!
a manželství utrum
vyhnil jsi rohům, postelím a futrům
Tak jsem se zamyslel ..... Při první návštěvě jsem nepostřehl "lysohlávka" ... Teď už jsem zase kousek dál, ale zasekl jsem se nad "vyhnil jsi rohům ...." Pokud mi bude osvětleno ..... prozřel jsem a musím dát za pravdu ... Myšlenka i zpracování je dobrý ..... možná i super, když budu vědět to, co je "vyhnil jsi rohům ....."
xtermik: Nevím, co na to Lysohlávka, nicméně to asi bude mít nějakou souvislost s tím vyhni v první sloce. :-))
Že by to bylo třeba zvýraznění skutečnosti, že spíš, než by se dotyčnej něco naučil (evokuje mi to temnou, neprobádanou místnost, v které je třeba se naučit pohybovat) nechal to všecko jenom vyhnít, což manželství zřejmě nepříliš pomohlo? Jasně, není to gramaticky správně utvořenej minulej čas slovesa vyhýbati se, ale to si Básník může dovolit, zvlášť když je to moc pěknej nápad a dobře ví, proč to tak udělal, na co tím chtěl upozornit.