Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTulačka
20. 07. 2008
13
26
1230
Autor
Marcela.K.
Dnešní návštěva u zubařky mi opět dala křídla. Jsem vybíravá a tak jezdím 45 km ke kamarádce, která mi uvaří kávu a přitom mi spraví zuby.
Jela jsem už domů...teda letěla, když jsem v dálce uviděla, že na silnici leží něco, co by tam být nemělo. Přibrzdila jsem a koukala do vedlejšího pruhu...bílorezatá přejetá kočka. Nedokázala jsem zastavit, byla evidentně mrtvá, u tlamičky ještě jasná loužička krve.
Kolik už jsem takhle minula ježků, žab, myší, dokonce i dvakrát srnku v příkopu ... jenže ti všichni tak nějak splývali s krajinou, s šedivou silnicí. Dalších třicet kilometrů už jsem myslela jen na tu kočku. Jak tam nepatřila, jak ten její bílorezatý kožíšek zářil i s tou červenou hvězdou u čumáčku...a pak mě najednou napadlo, že byla šťastná...tulačka.
Náš pes má svoji boudu, kotec a když mu dáváme volnost, je přivázaný na dlouhým horolezeckým lanku. U tíká a my se o něj bojíme. Přesto nás miluje. Přivazujeme si lásku na špagátek, svazujeme strach do kozelce a litujeme ty, co umírají, protože byli svobodní.
Ta šťastná kočka už honí své myši někde, kde nepotřebuje svůj výstavní kožíšek...
Venku poprchává, ale co, mám kapuci...
Musím se alespoň chvíli nadechnout...s naším psem.
26 názorů
Marcela.K.
21. 02. 2019:-D to je dobře!
Marcela.K.
21. 02. 2019Já kočky vlastně vůbec nemusím...mám totiž fobii z myší a tak je to divný, že o nich občas píšu...asi kvůli vzpomínkám z dětství.
Marcela.K.
21. 02. 2019yss... já tu diskuzi u zvedavce nedočetla, musela jsem odjet. To byla jen asociace ;-)
Marcela.K.
21. 02. 2019Zdeněčku, je rozdíl mezi louží a loužičkou krve. Louže by ti těžko u čumáčku udělala hvězdu - to by byl spíš rudý prapor...přesto dík za názor, stopaři :-)
tie mačky ma snád prenasledujú-
U tíka---asi zbytočná medzeram utíka
to len na margo, že som čítala pozorne.
Celkom príjemne podaný text.
Marcela.K.
21. 02. 2019.
Marcela.K.
15. 03. 2010Marcela.K.
09. 03. 2010seifertbezpera
07. 12. 2009Marcela.K.
07. 12. 2009seifertbezpera
07. 12. 2009Marcela.K.
07. 12. 2009seifertbezpera
07. 12. 2009
Myslím, že jak kočky, tak psi by nám docela s gustem vysvětlili svoje pojetí štěstí... které se od našeho možná dost liší...
Smím si snad myslet, že i zvířata mohou přijít do nebe? S takovou představou by byl svět ještě krásnější.
Těch přejetých zvířátek je rok od roku víc... a nevím, nevím, jestli jsou šťastná, když je srazí auto...
aleš-novák
21. 07. 2008
Tohle moc dobře znám. Já také strašně lituji přejeté ježky, kočičky, ptáky - i když jsou to svobodní tuláci. Také mne v autě popohání muzika, ale naštěstí jsem ještě nic nepřejela. Ale málem. Jedno jaro se na Vysočině urodilo spousta malých veveřiček a ty běhaly po silnici jako blechy:-)***