Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKáva
Autor
Movsar
Pívám teď jen jednu kávu denně. Pokaždé se na ni těším jako morfinista Fenek na svou dávku. Vždy napjaté je rozhodování, kdy si šálek dám, zda dopoledne nebo odpoledne. V podstatě kávou půlím den: je čas před kávou a po kávě. Je čas chuti a čas vychutnávání.
Káva o sobě je vícerozmětný požitek: krásně voní i chutná, krásně i vypadá, když má správně tmavou a hustou pěnu. To nejdůležitější je ale kofein. První chvíle, kdy proniká do krve a zaplaví mozek, na raz dva tři údery srdce.
Teď už je jedno, kde je káva pita. Čelem do pařížské ulice nebo v přítmí kavárny. Kávu by však vždy měla přinášet příjemná polodívka položena: Karel Sýs napsal, že vrcholem blaha je, když si objedná kafe s mlékem a servírka mu přinese nahý prs v šálku. Pravý milovník kávy, podobně jako morfinista Fenek, doufá, že mu přinesou silnou a chutnou kávu, a on si pak bude moci představovat krásnou servírku s nahým prsem v šálku. Alespoň do doby, než se ztratí v horizontu kavárenského bezčasí všechen kouř nápoje.