Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seExit
Výběr: a2a2a, Augustin_Šípek
25. 08. 2008
18
33
3579
Autor
Markéta
Viděla jen jeho oči...
tříprsté světlo, v něm průstřel znaku
podobný erbu vypleněného města
pod kterým zaznívá prařeč dávno minulých
dávno budoucích
těžce a neuchopitelně
Kdo je onen příští?
Přijde v otrhané kápi
a z vrásčitých figur jeho tváře
vypadne zlaťák o jedné straně
Přijde a s ním bouře nebe
zvedne se útlé slovo
a nalezne svůj tvar
v ústech paměti
33 názorů
"snažím se tím klást důraz na strofy, které bych jiným způsobem těžko dokázala vyzdvihnout a dát jim kladený důraz."
snažit se... vyzdvihovat... důraz. Nezdůrazňuj je, netlač je, věř svým strofám.. ten důraz už v nich je.
Armand: nesnažím se řádky rozhazovat beze smyslu, snažím se tím klást důraz na strofy, které bych jiným způsobem těžko dokázala vyzdvihnout a dát jim kladený důraz. Ale, možná máš pravdu ty :-)
díky a krásný den!
m.
* tahle je moc dobrá, ... kdybys zvážila tu grafickou formu (kterou jsi sice známa, která je ale taky svazující) a rozházenost veršů zaměnila za prosté řádky bez ozdob, a dopřála své básni větší prostor, pak teprve by to co je uvnitř básně vyšlehlo jako plamen.
ale skutečný plamen nezakryje nic. Rád jsem četl :)
Lin_Sien_2
28. 08. 2008
toto není tvorba, z které bych se ztopořilo...
(tříprsté světlo,
prařeč
vrásčitých figur jeho tváře
v ústech paměti)
Takový hrozně neosobní mi to připadá, i když to zřejmě tak myšlený nebylo.
buenavistasocialclub
26. 08. 2008
...ptro mne jsou tvy texty, nektery, jasne, tezky...tento taky.... napr."usta pameti" nepoberu--
egil: a nebo také tak... :-) ze zkušenosti - škrtání je nejlepší způsob jak tvořit :-)
Valenteho neznám, pouze z odkazů, ale popídím se. díky
Reb: ano je to trochu... vizionářské :-) pro rockery příliš naléhavý text... :-)
no..
já jen vím, že např. přehršel genitivních vazeb zpravidla vyvstane takovým tím "psaním z první"..
je dobré umět škrtat a pročišťovat.
dát textu čas.
______
vím, Valente, ale to je něco trochu jiného; viz třeba jeho mnohdy hermetické a mystické texty, rozklenuté do velkého gesta.
nerozumíš mému sebekritickému náhledu? Nu a není to tak? I básnířky mají své špatné dny... .-)
"..strojím ty své verše jak vánoční stromeček :-) Vím, že to ubírá na síle a pod tím vším balastem mizí i sdělení. Většinou se tak děje u opravovaných a dlouhodobě předělávaných dílek, kdy se mi ztrácí nit a padají již pouhé efekty..."
někdy ti fakticky nerozumím.. ;)
Přijde a s ním klid věčnosti.
Jen ta brána...
strašně vrže
a z druhé strany se neotvírá
Jiří, beru si k srdci tvé kritiky a vím, že občas, jak zmiňuješ, strojím ty své verše jak vánoční stromeček :-) Vím, že to ubírá na síle a pod tím vším balastem mizí i sdělení. Většinou se tak děje u opravovaných a dlouhodobě předělávaných dílek, kdy se mi ztrácí nit a padají již pouhé efekty...:-)
díky
m.
Markétko, líbí se mi moc, tentokrát znovu bohatý obsah v střízlivém, a přesto zřetelném oděvu,moc se mi líbí např.:
tříprsté světlo, v něm průstřel znaku
a z vrásčitých figur jeho tváře
vypadne zlaťák o jedné straně