už jsem to hrozně dlouho nečetl... zklamalo mě tenkrát, že to tu pár lidí odsoudilo...
Mam pocit, ze jsem z toho opravdoveho sveta utekl do povrchniho, protoze veci jsou tu snazsi
to musela být těžká práce - moc díky za návštěvu!
Hezky napsané, pravdivé.Tyhle děti nejsou na výsluní.Pracovala jsem v takovém zařízení 15 let.Děti si mne osvojili.Stále na ně vzpomínám.
ostatni jsou skoro vsechno legrace, jen tady jsem se pustil do vaznejsiho tematu
Misa je peclivka - hodne ji to zavidim
diky za cteni!!
Tak jsem si vybrala první sbírku první dílko a hned takhle složité téma k přemýšlení... hezky jsi to napsal. Moc.
Myslím si, že Míša neobjevila náhodou, že Anička nemá Downov syndrom, podle mě patří k tomu typu pečlivek, které vždycky vydupou nějaké řešení. A to jsi přesně vystihl větou "Až budu někdy nemocnej, tak jdu za Míšou."
Smutné. Tyto děti jsou příležitostí pro nás, jak objevit ve vlastním srdci zlatou žílu soucitu. Neměly by se nechat umřít....*
to sis vybrala zrovna jednu z nejsmutnejsich
jj - ty pribehy o nemocech jsou obcas silny
diky
i tak se da ulevit svedomi....
... i tak se da ulevit svedomi.....tip
Já si nebyla jistá. :-))
Ale vždyť už sis ji dělal.. .-)
A povídam, že nekoušeš. (legrací)
Ehm, koho, lékaře? :-)
Tak absurdní zážitky můžou přijít sem. .-) Tvoje legrace je laskavá- nekouše.
přemýšlím o tom, ale chtěl jsem do nějakého lékařského časopisu - ale i tak mám spoustu absurdních zážitků
ale mám je moc rád, než abych si z nich už teď dělal legraci :-))
Tak můžeš i vylízt ze svý škatule.. Však by Tě nikdo neukous. ;-)
:-)) píšu, jak se mi žije, ale o práci moc ne
to je pravda...
někdo mi psal, že jsem takový antihrdina
a tady se mi nic tak antihrdinského v práci nestává :-))
Napadlo mě, že by bylo fajn číst i o tom, jak se Ti tam pracuje teď- nějaký příhody, jak už kdosi zmínil u Domina. (a nemusel by to bejt jen jeden odstavec) .-)
díky za opravu - psal jsem to bez diakritiky, kterou tam pak dodal nějaký nedokonalý program :-))
jo jsem český lékař z české nemocnice, kterému tu bylo zima a přestěhoval jsem se na rok a půl do Barcelony... teď se stěhuju zase dál :-))
Takovéto příběhy se musí vyprávět.
A musí se i číst.
Pokud má příběh nedokonalou formu a podle kritiků si jeho čtením kazím vkus,
činím tak rád, neboť mě lidsky obohacuje.
Michale,
je to většinou tak, jak říkáš, ono přirozené sobectví se nabízí hned, daleko rychleji než dopad ve vlastním svědomí, které dlouho nemusí být významnou veličinou, ale můžeme vyloučit, že jednou bude?
V konkrétní povídce poloha rodičů, tak, jak je popsána, je však hodně vulgární a nepřijatelná.
Umím pochopit, když takové dítě odejde nevyhnutelnou cestou a rodiče se přistihnou při následné úlevě.
Bylo pro mne hezké se pod tímto příběhem setkávat s lidmi, jako jsi ty či T.O.M, ale i řada dalších
T_O_M_ & a2a2a
diky moc za nazory.
Nevedel jsem dlouho, co napsat. Vlastne ani ted ne.
Ackoliv k tomu tematu mam blizko.
Na medicine dostanete hned z kraje resit modelove situace - napr. privezli vam do sluzby 2 deti po autonehode. Jedno z nich je vase a ma 20% sanci na preziti a druhe je cizi a ma 80% sanci prezit, pokud pouzijete nejaky pristroj. Vy ale mate ten pristroj jen jeden. Komu z nich ho date? Vetsinou se kazdy snazi zachranit vlastni rod. Rodina s postizenym ztrati hodne na iluzich a vidi veci z jineho uhlu. Vic sobecky. V takove situaci clovek musi byt sobec, aby prezil, ale zaroven se musi dovolavat altruismu ostatnich, aby nemusel byt sobec tak moc...
T.O.M
Na jednu stranu by bylo lepší kdyby zemřela ... tato věta, určitě tebou nemíěna zle ani na okamžik, mne vyburcovala k poznámce, že v tom, že si obecně dovolujeme soudit, co pro toho druhého a druhé je lepší je podvědomou arogancí. A to teď nemyslím ve vztahu k tobě, ale obecně.
Včera kolem mne projížděly na vozíčcích tři mentálně postižené děti s doprovodem a jedno z nich na mne mávalo. Tak jsem přistoupil a té holčič ce stiskl ručku a říkám ahoj. Usmívala se a já se cítil v tu chvíli obdarovaným a dlužníkem součaně.
A tak naopak, vřele souhlasím s jinou tvou větou ... ...Ty nejhorší věci se nám stávají pro naše dobro...
Nemá cenu psát, že je to silný příběh -- to každý kdo nemá místo srdce cihlu a místo mozku bublinu cítí...já jen, že se umím vžit do téhle věty: "Už trpěla v životě hodně. A oni kvůli ní taky"
Vím, že je to tvrdé, ale plně jí chápu - já sám mám totiž mentálně postiženou sestru (je jí 38) a i když jí rodiče vypilplali (možná líp než mě - mě jen rozmazlili), tak že se o sebe umí celkem postarat, tak stejně - co je to za život - pro obě strany? Na jednu stranu by bylo lepší kdyby zemřela, ale když zase vidím, jak jí má máma ráda, přestože to se sestrou neměla lehké a že by to zabilo zase jí... To jsou strašný paradoxy (a já strašněj brácha)...
Ty nejhorší věci se nám stávají pro naše dobro. Hmmm...kéž by to tak platilo vždycky...
Radši dost... dojalo a ne málo
t
:-) Ráda Tě čtu. A jsem ráda, že seš rád. .-) Vždycky mi zvedenš náladu..- ale...- že je tohle text jinýho zaměření, to vůbec nevadí.. Tohle je taky důležitý.
Milly - díky
jsem rád, že mě čteš
Empatie mi přijde důležitá- u doktorů zvlášť. (jen se z ní nesmí zbláznit)
Mně se líbí, jak jsi to napsal. A jsem ráda, žes to napsal.
aha
teda nez sem se sem se narolovalalaa
Sid - já jsem to psal asi před měsícem pro jednu akci, tak jsem tam dal hodně pozdní datum, ale nějak se to tam nehodilo. Pak se nedá změnit datum publikace dílka.
jak to, že je to v seznamu .. dyť je to tu už dýl
Když mne osloví obsah, je mi forma už poněkud volná... kritici tu formu hlídat musí, ale neměli by to brát tak rigorózně...
Kolonky nic nezmění na tom, že to co jsi napsal, je potřebné a skrze tebe jako autora to má i další důležitou rovinu.
Vaude, napsal jsi to tak, jak jsi to cítil a vnímal... prozradím na sebe, že mě to nerozbrečelo...ne snad, že by ten příběh nebyl dojemný... spíš mě trošku míjel, ale rozumím tomu, proč jsi ho psal...kdyby tu byla kolonka "zpověď", dala bych to tam...
Víš, oni i komenty lecos prozrazují...a to je dobře si přečíst...
ahoj vsem,
je to dost osobni pribeh a bohuzel namet pravdivy. Mel jsem to asi zaradit do kategorie indispozice, protoze normalne takove veci nepisu (a jak vidim podle kritiku, tak asi ani neumim psat).
Nechtel jsem, aby to vyznelo pateticky - my doktori jsme cynici, jinak by ta prace ani nesla delat. Nejlepsi psychiatri jsou lidi, co mluvi o Psychiatricke klinice jako o blazinci a strezte se pediatra, co nerika detem "haranti". Pak ale chvilka empatie vas muze zbavit soudnosti. A to je asi spatne. Ikdyz to jako pacienti mozna budete vnimat jinak.
Diky
Vím o čem píšeš. Takové příběhy nás, zdravotníky potkávají... sestřičky to mají lehčí - nemusí rozhodovat, ale někdy těžší...mají-li srdce a mozek :-)
Měli by vědět... http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=282903
Kde by mělo končit právo rodičů ? Do prdele i vrahové dostávají svou šanci. Těžké čtení. Jak stárnu, vážím si života nade všecko. I cizího, dokonce i mravenčího. Tip, Vaude
vždyť je to Anička, pane doktore, takové hodně děvče - já jsem takový hodně chlapec:))
pokud jsou vedle pathosu fórky, tak je všechno v nejlepším pořádku a hezky se to vyrovnává a je to vaud v citlivé situaci, ale pak najednou je tu nějaký dojatý autor, který se dojmout chce
ano, jsem necitlivý topič malých koťat a tahle povídka se mi pranic nelíbí
věřim ti to (spíš ze známosti), ale takový historky se povídaj, číst chci něco víc
je ťažké niesť bremeno
ale často ešte ťažšie ho zhodiť :(
až mě přestaneš lacině dojímat..
ten příběh té dívky do té doby neexistuje..
neznamená to že necítím bolest.. pa
Ahoj Lauro, snad budu psát veselejší věci, ikdyž ještě 2-3 hodně smutný témata ve mě sedí.
Vindale - tohle asi není úplně vhodnej článek, aby ses mi posmíval. Zkus to prosím jinde.
seš nějakej rozjařenej, nepřišel ti honorář z Vlasty?
Kytiii - dik zes me prisla ocitat - budu psat snad brzo zas vesele veci...
ufff, nemám slov... bylo mi do breku... to se mi teď stává hodně často, vždycky mě napadne, co kdyby se to stalo Kryštofkovi...
přeju nám všem jen zdravé děti!!!!
tip (i když ten nestačí...)
Tady asi dobrá řešení neexistují.
StvN - jo, je to takovy pribeh bez dobryho reseni
Já vim jenom to, že jsem měl už před dvěma měsíci nechat utratit myš, protože má nádor. Bez žádnýho velkýho pro/proti to prostě nemůžu udělat. Nevim, jestli se trápí, protože nemluví. Ale žije dál a já ji nechám dožít. Jenže to je moje myš a já se o ni starám. Za druhé lidi nechci nikdy rozhodovat.
Jinak text je trochu moc pathetický, ale asi se o tom musí psát.
Děkuju za příběh, za jeho morální hodnotu a snad i poselství, děkuju za avi a posílám dál.
Dneska mě od slz nějak pálí oči..
-t- k
Život s sebou přináší bohužel i věci o které se ho nikdo neprosí. Čas má ale tu moc pocity z těhle věcí trochu tlumit .
*T
Dostalo mě to, podobně jako jiné.
Ahoj Jano, vlastně jsem ani netušil, že něco takového děláš. Je to smutný příběh, ale určitě znáš podobných hodně... Díky
Zase jsi mne dostal!
S lidmi a pro lidi se zdravotním postižením pracuji - my jsme výzva tomuto světu. A překážíme pohodlí a sobectví. A to je dobře, kdž jsme takovým způsobem na obtíž!
Jirko díky moc, vždycky jsem si vážíl Tvých kritik a toho, že ses mě na začátku ujal a poradil mi jak psát. Je to skutečný příběh a netuším, jak dopadl. Bojím se zeptat. Jakkoliv jsem humorista, tak si s sebou nosím spoustu smutných příběhů. Díky! Chvilku teď možná budu psát smutný věci, než mi zas bude líp.
Milý Michale,
zvolil jsi správnou kategorii, ale mi nejde vůbec nyní o nějaké formální přednosti či nedostatky. Už po jedné třetině jsem byl zaujat nejen samotným příběhem, ale i autorem. A poněvadž jde se vší pravděpodobností o příběh skutečný, ve vymyšleném bych ti, jak je to směšné, vyčítal laciné, citydrásající rozuzlení, přičemž si nyní přiznávám, že žádná citovka, ale realita, pak ve mne jen znovu potvrdil prapodivné nazírání na přijatelnost, snadnou přijatelnost vlastního konce. A ačkoliv je to tak na dálku a nikdy osobně jsem tě nespatřil, musím napsat, že bys mi tady chyběl. Děkuju. A několik přátel mi jistě promine avízo.
jsem rad, ze jste se stavili - diky
smutné, pěkně napsáno - T
tak ted me fakt zamrazilo. dobre napsany.
Smutny. Kruty.
díky - už jsem doplnil diakritiku
jo jak si preješ,dojdu jindy :))ale sú zvedava
smutne ale pekne napsane po dluhe dobe neco co sem od tebe precetla az do konce...tip
Mmm. Tyhle individuální příběhy, které si člověk odnese z práce domů a zůstanou s ním napořád, Ty jsou postrach tohoto řemesla.
***
dojemný a moc smutný příběh... TIP
až budeš doplňovat háčky, čárky, oprav i těch pár překlepů... ale dojal jsi mne i s překlepy a bez diakritiky... */
tak já to ještě nečtu... ale kdy ji doplníš?
(tip dávám už dopředu :-D )
jj, nejsme pánbůh a nenapravíme křivdy tohoto světa.
Aspoň jsi inovoval Piláta - meješ si nohy :) na olympijské pláži :)