Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte se3. října (1283)
03. 10. 2008
8
9
2073
Autor
Noe1
9 názorů
taky musím jít zagůglit, z toho co vygůglil papouch jsem rovněž mimo... ale "blesklo setlou hlavou" je paráda i bez historických faktů :-)) */
aleš-novák
09. 10. 2008
Pacer: v Brně, že?
Honzyk: díky Františku
nechápu: děkuji :-)
Petrusha: i tobě děkuji lůuzná dívčino
Papouch: :-))))))))))))))))))))))))
král Edward já Anglie :-)))))))
Přiznám se, že tentokrát jsem mimo. I plácnul do googlu Dafydd ap Gruffydd a klikl na první odkaz.
Vyplulo toto:
Dafydd ap Gruffydd (c.1235 - 1283) byl princ Gwynedd, mladší syn Gruffydd ap Llywelyn a jeho manželka, Senena, a tak vnuk Llywelyn velký. Během jeho kariéry, Dafydd opakovaně změnil poslušnosti mezi jeho starším bratrem, Llywelyn poslední a král Edward já Anglie, ale to bylo jeho unáhlený útok na Hawarden hrad v březnu, 1282, to způsobilo fináli konflikt s Normanskou Anglií, v běhu kterého waleská nezávislost byla ztracena. Trvat prince Gwynedd a Wales, on vládl jen pro nemnoho měsíců po Llywelyn smrti, účinně psanec. Hledání útočiště od angličtiny nutí v horách Gwynedd, on byl nakonec zajatý a vykonával u Shrewsburyho, a je poznán některými zdroji jako první oběť věšení, kreslit a čtvrtit. Jeho dva synové a několik dcer, většinou Elizabeth (nebo Eleanor) Ferrars, byl poslán k vězení a klášterům příslušně po jeho smrti, a žádný někdy se objevil živý ohrožovat anglickou nadvládu.
Nyní jsem tedy úúúplně mimo.
Akorát vím, že Hledání útočiště od angličtiny .. v horách Gwynedd je celkem zbytečné, nám se na průmce vždy úspěšně podařilo před angličtinou se skrýt na dívčích záchodech... :-))
:) sem myslel, že bude něco o koňském salámu, když dnes skončila koňská dráha :))*