Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNepozorována
08. 10. 2008
12
14
1693
Autor
Houmeles
za slepeckým psem
se na obrubník snáší
lesklá šupinka
14 názorů
Šupinka může být skutečná. Někde v patře druhém či třetím kuchají rybu. A nebo je to list - šupinka :-)
dobrý, moc dobrý. sedm let jsem chodil s nevidomou dívkou - a tahle haiku má co sdělit.
Jinak, abys netruchlil nad tím, že nemáš co číst, napíšu ti vždycky v reakci nějakou asociaci. A začnu právě teď:
Hned vedle parku
si slepá dívka sbírá
rozbité brýle.
Já to viděla
byla to usušená rybí šupina
vypadlá z peněženky
vítr jí obejmul a nesl
Líbí -T
Malá šupinka by se i mohla snášet. A jak říkám, neviděl jsem to z takové blízkosti, abych mohl říci, co se lesklo a padalo na paty těch dvou, nepozorováno dvojnásobně, jednak pro ty paty a jednak kvůli slepotě.
rybí šupina by se nesnášela...za slepeckým psem to nemá logiku..pokud se tam snášelo pírko, napiš pírko
haiku je o jasných a přesně formulovaných věcech a postřezích...myslím, že to haiku není, ani japonský a ani český a ani slepecký:-))
U skrytých metafor se to stává. To, co v daném okamžiku vidíš, může být pírko, šupina, kus igelitu, není to nějaké domýšlení se, spíš, co v tu chvíli opravdu vidíš, tu část ze skutečnosti a nebo jednu z podob, jak se jeví očím. Těžko se to vysvětluje.
Bylo to asi pírko, ale mohla to být i ta šupina. Odkud se vzala, to nevím.