Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seOtrok ?
25. 07. 2001
1
1
1417
Autor
Petulka
Řeknete si. Jo to je ten negr, co tam dře a maká. Vězeň zase, to my zde ve vězení jsme jak otroci....atd....
Dobrá, jsou tito lidé otroky, ale možná jsou svobodni duchem.
Vlastně kdo z nás otrok není ? Jeden otročí své chamtivosti, druhý ctižádosti, jiný vychloubačnosti, lakotě či strachu.....
Žádné otroctví není tak směšné ,jako otroctví dobrovolné!
1 názor
0/5
ten pocit mám poslední dobou taky a dost často. Protože musím taky furt uklízet, vysávat a kdovíco ještě. Samozřejmě že si jako otrok připadám. Ale ve skutečnosti to tak není. Alespoň pokud bych se nezahloubal úplně, protože pak by znamenalo, že otrok jsi vlastně po celý život, když každý den pro nějaký účel vstáváš, pro nějaký účel vlastně někam jdeš atd...
Dokonce i v lásce, protože jsi otrokem tomu druhému. Takže jediné řešení by bylo nebýt. Což asi moc nejde, nejsem typ člověka co by si nějak cílevědomě ublížil...
Alespoň tedy doufám, že po smrti se dostanu někam kde nebudu muset nic...
Stačila by ta poslední věta...Žádné otroctví není tak směšné..., ta je dobrá, výstižná - jenom...
Áno, posledná veta! Hoci aj tá sa dá spocybniť, veď byť dobrovoľným otrokom lásky je pekné...
Petulka a Naso mi navodili otázku: může vůbec být otrokem ten, kdo se vzdá svobody DOBROVOLNĚ? Já myslím, že ne!
Gastarbajtr
25. 07. 2001
Člověk, který se stane dobrovolně otrokem samozřejmě sám sobě směšný není, snad mu otroctví minutu, hodinu či roky vyhovuje, ale - co potom - nemůže-li se vykoupit?
Poslední větu považuji za skvělý citát - ovšem bez spojení s tak "přízemní činností" jako je prach a vysavač