Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZase bych chtěla mít obrnu
29. 10. 2008
9
18
3187
Autor
chci_slyšet_tvoje_ticho
Zase bych chtěla mít obrnu
Když sem tě ještě neznala, představovala sem si, jakej asi seš. „V těch brýlích vypadá hrozně inteligentně“ říkali lidi a já kývala.
Když sme si začala psát, tak sem každý ráno, jenom co sem otevřela oči, zapínala počítač, jestli už si mi napsal. A pak každejch pět minut. Nechtěla sem vědět, co je za den, jak dopadly volby ani o kolik centimetrů zase klesly ledovce. Zajímalo mě jen, jestli si napsal.
Když sme se měli poprvé vidět, hrozně sem chtěla udělat dojem a taky udělala, protože sme spolu po týdnu začali chodit.
Bylo to snad to nejhorší, co sem kdy zažila. Jako bych měla celý ty tři měsíce totální obrnu. Ty si mluvil a já lapala po dechu. Tys elegantně chodil a já byla jako marod bez francouzský hole. Tys byl neuvěřitelně šťastnej a já pořád packovala o patníky.
Chodili sme do kina až do poslední řady a tam sme se pusinkovali. – a já se cítíla hrozně trapně, že se někdo dívá.
Chodili sme na zmrzlinu a já si jednou pokecala triko a dvě hodiny pak chodila po městě ulepená mentolovou polevou.
Jednou sme byli na obědě a přišla tam tvoje máma, hned si za náma přisedla a když mi sýr z tý debilní polívky spadl za výstřih, snažila se tě všemožně přesvědčit, že ta její blonďatá sousedka od vedle je vážně hrozně sympatická.
A když sme přišli domů, měla sem to nejradši. Ještě nikdy sem nic neměla radši. Měli sme velký plány. Já měla bejt malířka a spisovatelka na volný noze a ty si měl mít malou kavárnu hned u mola. Chytal bys pstruhy holejma rukama a medvědy oštěpem. A hned za domkem by byl strom, co vypadá pořád jako na podzim. Takový sme měli plány.
A pak mi za pár týdnů někdo zavolal. Myslím, že to byla tvoje sestra, ale nikdy sem se nikoho nezeptala. Klidným hlasem mi řekla, že ses vyboural a že seš v nemocnici.
Nasedla sem do prvního autobusu a jela za tebou.
Bylo to už podruhý, co si se vyboural. Poprví sem málem dostala infarkt. Lehla sem si na trávu a začala si zpívat. Teď už sem to zvládala líp.
Když sem přijela, zrovna si byl po vyšetření a já ti nesla pomeranče v síťovce. Dala sem je na stůl a chvíli si tě prohlížela, jestli seš celej. Díval ses na mě hrozně provinile a já začala brečet.
Když sem přišla za 3 dny, řekl si mi, že si v tom autě nejel sám. Že s tebou jela kámoška, a že vás ta nehoda ohromně sblížila. Že to spolu asi dáte dohromady.
Pomeranče sem ti na druhej den nenesla. Už si tam měl od ní.
18 názorů
chci_slyšet_tvoje_ticho
26. 04. 2009Něžný_debil
26. 04. 2009
mne se libi to "sem" a "sme" apak asi cele to o kavarne a stromu a medvedech
vykloubeny_loket
30. 11. 2008chci_slyšet_tvoje_ticho
30. 11. 2008vykloubeny_loket
30. 11. 2008chci_slyšet_tvoje_ticho
23. 11. 2008
uznávám, že tomu forma dost ubírá, ale námět se mi líbí, pokud se to tak dá říct, a zpracování docela taky. první půlka je dobrá, pak se to zbytečně "rozjede"- v negatvním smyslu, bohužel
vindal drámo
31. 10. 2008chci_slyšet_tvoje_ticho
30. 10. 2008
Příběh je hezký, pravděpodobný, dojemný, napovídající...
Způsob, jakým je přiběh prezentován, je poněkud nerovnoměrný. Zpočátku věnováno dost prostou i detailům a pak najednou 'bác'. Jako by Tě to náhle přestalo bavit. Ale to je možná záměr, protože koho by to v takové situaci bavit nepřestalo :-(
K tomu, jak je zpracován text, mám chuť se vyjádřit spíš soukromě.
Marcela.K.
29. 10. 2008chci_slyšet_tvoje_ticho
29. 10. 2008Marcela.K.
29. 10. 2008chci_slyšet_tvoje_ticho
29. 10. 2008
Chtěl sem se nad tím rozepsat, ale neumím psát kritiky...tak snad jen svůj názor: Hezký.
Maš to ze tip'!