Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNěco pro kluky i holky
05. 11. 2008
2
37
2348
Autor
Hučitel
Rodiče mě nenaučili
chodit.
A tak v tom neumim chodit.
Rodiče mě nenaučili mluvit.
A tak neumim nic okecat.
Ve škole mě nenaučili psát.
A tak píšu "napíču".
Půjdu přeskládat prádlo.
V tom sem dobrá.
Nebudu už skládat poezie.
A venku chčije.
37 názorů
aleš-novák
18. 04. 2009
prosímtě,no to mě teda zajímá - on je genitální ?
(o jeho genialitě nepochybuju už)
aleš-novák
18. 04. 2009aleš-novák
18. 04. 2009
tedy je více rovin geniality,tvrdím a za tím si stojím, že pokud ve mně dílo (i hnusné) navodí touho konat dobro a cítit se čistou, pak je geniální..
v obecné rovině to samozřejmě nevím - to musí posoudit znalci v tom kterém umění . jestli předběhlo dobu atd. - nebo to autor ví sám - viz, Máchův úvod k Máji - aby ho vůbec vydali...
To není geniální umělecké dílo,ale geniální filozofie či kázání. Po geniálním uměleckém díle se může člověk i pozvracet, páč třeba zobrazí,jací lidi jsou svině.Tudíž ani tento výklad nepostačuje.*
katarzi vnímá jen jako pozitivní..a na druhou stranu umělecky způsobené znásilnění - čtla jsem takovou knihu, že znásilněná žena při aktu prožívala morální odpor,ale slast
poslední výklad: kdo si přečte geniální dílo, podlehne puzení čiiti dobro a zordávat lásku***
Katarze se dá prožít i při znásilnění například,přesto znásilnění nikdo nepovažuje za umělecké geniální dílo.Málo.*
1)dílo,ke kterému nelze nic ubrat ani přidat je každé hotové dílo
2)vizualizace,rytmizace.....atd........ba né,tomu se říká řemeslo
3)neroušek nezná čouhající díla-snad sochy a nepřirozená díla už vůbec ne
4)bavíme se o díle,dílo nemůže být šílené,tak maximálně může tvůrce zešílet.....
Hučitel bude muset s tím šukáním přitlačit.*
jací nerouškovi?
a propós - už n to vymyslel - a to nikam nekoukal,jen šukal po kuchyni..
tedy: geniální dílo je takové dílo,ke kterému už nelze nic přidat, ani ubrat...
všechno přesně pasuje : rytmizace,vizualizace,intonace,zvukomalba, polyfonní prvky..tac.
dílo je přirozené, nikde nic nečohá...
P.S, Hučitel časem projde znovu neroušova díla a zamyslí se...budou možná i nová,že? - bo ta stávající zatím postrádají jisté nuance geniality - totiž,dyž se to přežene,je z toho mentální šílenost= pramenící z tenké hranice mezi genialitou a šílenstvím -víme?
Chá,chá....hlavně že říká,že nerouškovi nejsou geniální.Houby tomu rozumí,Jouda!*
učitel se jde hluboce poradit se svým nitrem, bo intuitivně to cítí,ale nehumí definovat...i mistr Hučitel má nedostatky,je to tak
Když si to nemyslí Hučitel, to neznamená,že nejsou, to zas musí uznat Hučitel.* PS. neroušek není jouda ale neroušek!*
jestli tohle neni ironie( ta skořápka)tO.ŽE NEROUŠKOVI V3ECHNY B:GENI8LNÍ,pak je neroušek pěknej jouda
některé jeho básně velmi pěkné - až krásné...ale genilní.to si nemysli,.fakt
Není pak ta skořápka zbytečná? Neroušek tvrdí, že všechny jeho básně jsou geniální.*
Jenže Hučitel to myslí ironicky, se nerouškovi zdá,ale neroušek to myslel smrtelně vážně: toto je opravdu kvalitní báseň,povedená, tu by neroušek do výběru zařadil.*
tak to moc náročný neni, dyž ho pobavilo todle:) -
protože to je SMRTELNĚ VÁŠNĚ MÍNĚNÁ POOZIE!!!
velmi alibistické, mírně rozkolísané mezi krajními póly "nevědomost hříchu nečiní" a "neznalost neomlouvá" - prosím, je to dost hluboká kritika? když změníš kategorii na blbůstku, dej vědět, přijdu s tipem :-)