Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTrosečníci
10. 11. 2008
5
11
2335
Autor
Patcheesa
vztah člověka
a míče...
kdo by to byl řekl
jako v trosečníkovi
každý jsme
tak trochu
trosečníkem
chytáme se
za hlavy
a do tváří
si snažíme
nakreslit...
někdy spíš
vyrýt
rysy podle nás
jsem taky
tvým míčem
balonkem
nafukovacím
na šňůrce
vznáším se
vždy pár stop
nad zemí
ale co...
hlavně že
nejsem
kopačák
..............
11 názorů
ano, je to výsada čtenáře, naplnit cizí dílko vlastním obsahem, je kladem básničky, když pro to vytvoří prostor - každé dílko to nedokáže :-)
a jo... díky za další asociaci, mě by asi nenapadlo si to spojit takhle :).
> hlavně že nejsem kopačák...
no.. každý někdy dostal "kopačky" .. a kdo né, tak je ščasný čojěk .-)
a taky je to samozřejmě o jedné obecné lidské vlastnosti - o snaze upravovat si ostatní podle sebe :)
Avox, Moorgaan: nejde o to, že by někdo ztratil svou pravou tvář, jen přirovnávám lidi k míčům... podle vlastností k různým typům... nafukovací balónek si lítá v oblacích... :). Kopačák ovšem... to je otloukánek. a tak... ale je to příliš nerozvinuté na to, aby to bylo zřetelné a zas respektuju vaši vlastní interpretaci. Báseň může být pro každého o něčem jiném a proto ji mám taky tak ráda :).
osamělí si občas mluví "pro sebe", ale druhá půle navozuje představu pasivity, proč být něčím balónkem, vzdát se vlastní tváře? nechápu... :-)
je fakt, že by s ním mohlo lepšie hovoriť ako s podaktorými ľuďmi :) najhoršie, že za členitou fasádou niektorých gulí, čo poskakujú na krku, je len veľmi málo zvrásnené to podstatné :)