Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMé druhé já
12. 11. 2008
52
100
9177
Autor
bestye
Když spoutáváš mě
(a je jedno jestli
slovem nebo lýkem)
stává se mé
druhé já
rovnocenné prvnímu.
A já pokaždé pak
zahazuju sny ...a začínám žít.
100 názorů
Leri, po tak dlouhé době kritika a tip - to neskutečně potěší, zvlášť když člověk není grafoman a píše jen ve chvílích, kdy ze sebe potřebuje něco dostat. O to víc potěší, že mu někdo porozumí. Lehkou úklonu posílám zpět a děkuji. :c)
Stařec_007
08. 06. 2011NightStalker
06. 12. 2010NightStalker
06. 12. 2010Manuamanua
18. 11. 2010GIRLwhoKISStheDAWN
26. 11. 2009
no vida, co všechno si čtenář v těch pár slovech dokáže najít :c) vždycky mě ty pohledy mile překvapí - díky za ten tvůj :c)
Zvláštní dílko, moc se v tom nevyznám, ale evokuje to ve mně zvědavost. Jestli tam neni kus masochizmu? ;-)
ProdukceNamolu
10. 11. 2009
Páter - žiju i sním - co to jde, a je mi zatím krásně :c) díky moc za čtení a Tvoje písmenka k dílku.
těším se na každou noc,že příjdou barevné sny a s těmi se dá nádherně žít,spoutaný nespoutaný,žij a nechej snít,jde to spolu bezva***
divka odjezdu
28. 10. 2009
to lýko mne spoutává v myšlenkách, vůbec netuším, kde bych ho mohl sehnat
pokud to jsou slova zlá, pak určitě - díky za návštěvu i u tohoto dílka :c)
Ještěrčí král
06. 08. 2009blboun nejapný
16. 07. 2009
ano, a2a2a na to dost často kápne, ano vím a velmi si toho cením. I tvojí kritiky - děkuji.
já bych nějak vyškrtla prostředek a šupla tam hned konec, ale i takhle se mi to líbí
a kolikrát - kdyby jen jedno :c) děkuji Ti za čtení a za přání - nápodobně :c)
a2a2a - moc děkuji za čas, který jsi mému dílku věnoval a za názornou ukázku, jak dílo oprostit od zbytečností. Potěšilo zjistit, že tu stále ještě jsou lidé, kteří rádi poradí bez jakýchkoliv osobních invektiv. Jednoduše umí říct, co se jim na dílku líbí či nelíbí bez toho, aby svojí kritikou odradili od dalšího psaní.
A zamyslela jsem se nad tím co si napsal - a pravda, udělala bych jednu změnu v dílku, že bych vypustila "A" před slůvkem "já". Tvoje zestručnění má rozhodně něco do sebe a rozumím Ti, proč bys to napsal, tak jak jsi to napsal. Pro mě to ale ztrácí takovou - nevím jak to říct - moji melodičnost, kterou se snažím do dílek vložit. Já tam tu melodii slyším, a abych byla spokojená, musím ji tam mít - proto je tam možná těch slůvek víc, než by bylo nutno. Líbí se mi Tvoje verze a určitě se u dalšího dílka zamyslím a zkusím volit úspornější vyjádření, protože ona ta čistota má něco do sebe.
Ještě jednou moc děkuji, vážím si Tvých slov - velmi.
Když spoutáváš mě
(jedno zda slovem či lýkem)
stává se mé
druhé já
rovnocenné prvnímu.
Pak pokaždé
zahazuju sny ...a začínám žít.
-------------------------------------
Na tomto zestručnění, aniž bych cokoliv vypustil než spoustu zbytečných zájmen, chci ukázat, že báseň, která má myšlenku má být ve výrazu co nejčistší. A tato miniatura nápad má.
Marrio - děkuji, nezříkám se samozřejmě snů - to ani omylem, ale někdy je důležitý na ně taky chvilku zapomenout :c) a máš pravdu, složitý věci by na mě byly moc složitý, děkuji Ti pěkně za návštěvu :c)
To není fér. Na Horavinovi hned poznáš, že je všímavý a moji poznámku zpochybňuješ... tss tss :)
katugiro - jak špatně se mi to takto píše ;c) otázka je - v čem pointu vidíš, zda v posledních řádcích a nebo v čem. Pak rozumím řeči Tvého kmene, že to tak vidíš :c)
Zajímavě podaná reflexe se zřejmě obecnou platností - tedy asi zrovna nic moc masochystickýho (důležitá je totiž část v závorce: "...a je jedno jestli slovem nebo lýkem"). Jako soutěžní kousek výborně pojatý téma.
Jiko - vida jaké všechny rozměry to může mít - a pak že si tam každý nenajde to svoje :c) díky za čtení :c)
kdepak, každá kritika je na místě, aby se autor mohl zamyslet nad tím, jak dílko působí na čtenáře, takže žádná nemůže být zbytečná a já jsem si z ní pro mě to důležité odnesla. Takže díky jsou na místě, stejně jako kritika :c)
Michael - ta soutěž z toho má přeci čpět na sto honů - je to napsáno jen a jen z toho důvodu, že jsem tu soutěž objevila. A myslím, že je ta básnička stejná jako všechny ostatní - buď si v ní někdo smysl nebo myšlenku najde a porozumí ji, tak nějak sám pro sebe - nemusí ani porozumět přesně tomu, co tím chtěl básník říct anebo si to "něco" tam prostě nenajde a vůbec ho básnička neosloví.
Vím, že verš není tvořen entrem, ale pro mě to přesně tu melodii, kterou jsem tomu chtěla dát, má - a já mohu jen doufat, že ji ve verších uslyší druzí.
Já ale musím říct, že mne těší, že i když Tě to neoslovilo, že jsi mi svůj názor napsal. A za něj Ti děkuji.