Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSonet předadventní
26. 11. 2008
9
16
2935
Autor
Ferry
Prý nejsou v módě dopisy
Čmárnu jen pár slov kamarádce
A vida, jde to celkem hladce
Zobám jak holub do římsy
rozvzpomínaná nad čímsi...
"Prý máte, Álo, jedináčka?
A je tvůj život s Karlem hračka,
nebo jen na něm závisí?
Mně už by zpátky nenalákal
Musela jsem mít šedý zákal
Vždy nažhavená - jen se svléci...
Odpusť tu facku za zradu
Teď mám pejska, a zahradu
Stav se, zajdeme na dvě deci
16 názorů
a do pr..
tedy a do římsy.
:o) Tak jsem trdlo. Když klováš jako holub na klavesnici tak fanj. Já jsem si nějak neuvědomila, že je doba datlů a nikoli dopisních papírů a per. Tyhle dopisy se ale zase, na svou omluvu chci říci, nosí.
Zolli, moc si vážím času a snahy, které jsi vynaložila na moje odlepení se od literárního dna.
Holubi klovají na pražských římsách skoro každému a pořád. Můj rým není DOPISY - ŘÍMSY,ale DOPISY - DO ŘÍMSY, to je co do mluvnické formy přijatelné...
A že klovu do klávesnice je taky zcela popravdě..., tak, dovol, nechám to už, jak mě napadlo. Díky a měj se fajn.
Na vánoce s čistým štítem. já bych na rozdíl od předchozích byla trochu kritičtější.
První sloka no dobrý, ale obraz holubů je tam namontován nějak uměle navíc. Možná bych to mohla poeticky přirovnat k obrazu poštovních holubů co klepou na okno dneška, aby jim bylo odpuštěno a byli nakrmeni. No krkolomné. Osobně si myslím, že je to tam napsáno, že Tě napadl rým dopisy - římsy, který nejni zrovna nejšťastnější....
Já bych to napsala např. takhle:
Dnešní móda nenosí dopisy
já přesto čmárnu kamarádce
ve vkusu doby budu zrádce
a pozeptám se na kdysi…
druhou sloku bych přepracovala úplně.
Další sloky bezva.
Suma sumarum, Shakespeare to nejni,ale to z nás nikdo. Když bys to učesala více se zamyslela nad začátkem - byl by to slušně zvládnutý sonet pro přítelkyni.
Má to miminkovské dětské chyby, ale s trochou píle se Ti brzy můžou rýmy klanět jak potřebuješ. :o)
Krásná omluva, s napomenutím... hned se cítím jako puberťák :-)) náramně se mi líbí, jak ty všechno víš nejlíp, dokonce i co bych měla cítit... Řekla jsi cos chtěla, fajn. Taky tě mám ráda, ale hleď si svého a už mne nech na pokoji. Kdyby se ohradila autorka, brala bych to jinak.
Marcela.K.
12. 12. 2008Marcela.K.
11. 12. 2008
Moc krásný sonet! ne zcela čirý, je v něm dost složitých citů a je na čtenáři domyslet, procítit.
Tak málo slov - a tolik obsahu! T*******
jejdavilda
29. 11. 2008jejdavilda
29. 11. 2008hana kupčíková
27. 11. 2008Květoň Zahájský
27. 11. 2008aleš-novák
27. 11. 2008
odpouštět se má, to ti chválím :-))
jen stále nevím, snad je ve mně chyba
že mi tvá slova přijdou škodolibá... ? */