Tak něco takového jsem si myslela, děkuji.
Pro Vivian: "Chuť na polárku" -- budu muset popřemýšlet, je to skoro šest let staré...
Chuť na polárku v souvislosti s jmenovaným "prokřehlým ochutnavačem" zde zřejmě měla znamenat: "Proč se občas ucházíme o nesmyslné (kontraproduktivní) aktivity".
Děkuji za návštěvu a ocenění.
Zajímavé... :-) Jen se chci zeptat: "Chuť na polárku", co to znamená?
Pro ROMYNIKA:
Já taky; děkuji za návštěvu.
mě se to líbí,miluju dvojsmysly/*
Pro Květoň Zahájský:
Nejhorší je, když má žhář v zásobě benzínu ještě plné kanystry... :-)
Děkuji za návštěvu.
Benzínem se nemá hasit ohniště!
Teď už je to jedno. Ale pro příště!
(Karel Plíhal)
:) nz. něco jako Zhasněte lampiony, já chci vidět tmu..:)
Nejednoznačnost je pro některé autory velmi přiznačná :-))
Děkuji za návštěvu.
huhaaa, jo, dobrý návod na tápání, jen teda nevím, co přesně si z toho kdo vezme, ale...:) líbí se mi to, asi právě tou nejednoznačností. T
Pro mperdik:
Máš pravdu. Zazpívat by to asi nešlo. Je to (zatím?) jen takový otisk pocitů. Děkuji za návštěvu.
pěkné, až na rytmus...TIP
Nebylo...to ne :-) Ale něco se změnilo, tudíž se mi to četlo jinak...ale to Ti přece nebudu vysvětlovat :-)))
Pro mylenka:
Děkuji za návštěvu. Ono to snad bylo na první pohled (před časem) nepřehledné?
Teď se mi to líbí...a vím proč :-)*
Pro Bíša:
Děkuji za ohodnocení
Pro B.brr_r:
Ony jsou obě ty říkanky jakoby z jednoho sáčku: Je v nich hodně dětství, ale (viděno dnešníma očima) taky takový malý háček 'pro dospělé'. To je asi to, co se mi na lidové tvorbě líbí; i když v ní to, co spatřuji v každém druhém verši, možná vůbec není a je to jen výtvorem mé 'domýšlivosti' :-)
Pro B.brr_r:
Něco mi napovídá, že párací stroje jsou už velmi starý vynález. V uších mi totiž stále zní úryvek jakési lid(h)vé koledy:
...dejte oříšek nebo dva
Nedáte-li oříšek
rozpářu vám kožíšek :-))
Pro B.brr_r:
Děkuji za návštěvu a popis pocitů z atmosféry.
O šicím stroji tedy příště, bude-li co sešívat. Nobo jsou také párací stroje? :-)
Pro beketka a chroustjazz:
Děkuji za návštěvu a ohodnocení
(a hasičům přeju málo práce a hodně tekutin :-) )
Pro Edvin1:
Máš pravdu, obsah je přesně takový, jak uvádíš v rozboru.
Děkuji za návštěvu a za vnímavost :-)
Tak já se dal zmást posměšnými komentáři, ba sebeironií autorky. Přitom se mi ten verš zdá být velice smysluplný, s myšlenkou jako hrom:
1. verš: Pojednává o záblescích naděje v beznaději temna a zimy. Fajn.
2. verš: Hovoří o tom, jako sílu dokáže dát člověku jen náznak toho, že by mohlo být lépe. Myšlenka jako řemen.
3. verš: Rezignace (v lásce?) zklamaného člověka.
Čte se to docela dobře.
Tak co chcete od básně, lidičky? Musíte si vždy jen dělat prču?
Váš děd Ed :-)
Pro Laura Eleonora:
> useknuté konce
Ono je to asi tím, že se (z nudy nebo z neschopnosti pokračovat v čemsi rozdělaném) pouštím do něčeho, co neumím (básničky). Jsou to jen takové slovní rozcvičky a končí, jak končí. Když mi dojdou slova :-)
Díky za návštěvu a komentář.
Pro Resurgam:
> Mé komenáře kazí. :)
Nejspíš máš pravdu.
"Kominářu, gatě sa ti pářů!" :-)))
Takže ten požár byl nejspíš zaviněn špatně vymeteným komínem
Pro mylenka (dodatek):
Je to 'návod' pro jednu trápící se duši.
(tohle vysvětlení se mi včera už nepovedlo připsat)
Pro Horavin,Resurgam,Laura Eleonora:
Všem tajným ctitelům děkuji za návštěvu a 'digitální' ocenění. Slovo by někdo z vás neztratil? :-)
Pro mylenka:
Já taky ne (asi šup). A slovo hrob bylo v užším výběru pro reprezentatny do téhle básně. Pohořelo však v konkurenci polárky a popela :-)
...a šup do hrobu s ním :-) nebo s ní?
nevím co s ní...s tou básní...