Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKontrola
04. 12. 2008
13
25
2286
Autor
Houmeles
odbilo dvanáct –
policajt očumuje
visící ruku
25 názorů
No možná jsem zblblej z detektivek, ale mě se to líbí (ať už je to haiku se všim všudy nebo ne, to neumím posoudit). Připadá mi to, jako když je pohyb všude kolem, ale vlastní scéna stojí.
PS: Jak může být bageta shnilá vlastnoručně?
neměla by ta věta znít spíš "Kdo pochopí přesah, tomu vlastnoručně pošlu shnilou bagetu..." - slovosled dělá divy...
protože původní znění vyvolává dojem (aspoň u mě), že shnila po tvém doteku :)
příliš nekonkrétní a nepřesné, hodinová ručička není ruka...
takhle tedy ne :)
víceméně sdílím StvNovi výhrady
Paulart - to jsou samé spekulace. Haiku může být o něčem docela jiném. Najdu v tom třeba skryté motivy Romea a Julie, když budu chtít.
Ale! Když toho budíka vemu a postavím na hlavu, tak ukazuje půlnoc!! Právě jsem to odzkoušel .. díky Houmle., .. před tím mě to totiž nenapadlo
StvN, tak tedy naposledy. Zařekla jsem se, že už se tu nebudu vykecávat, zvláště proto, že mě nějak opustila tvůrčí síla: Přesahem je tu něco, co se odehrává mezi ručičkami hodin mířícími na dvanáctku, tedy vzhůru, a visící rukou, která míří přesně na opačnou stranu. Ano, papouch se také trefil, ta visící ruka se nehne. Visí a je stále šest. Za čas bude šest jak na hodinách, tak na visící ruce, nebo visící rukou. A policajt? Ten jen nic nechápe. Civí na tu ruku, myslí na bůhví co. Tak. A už mě tu neuvidíte.
jo já mám budíka, od té doby co jsem s ním jednou ráno (když debil zvonil a nutil mě stávat do práce) mrštil o zeď, tak je na něm taky furt půj šestý, i když tiká a ve skutečnosti je hodin kolik chce, třeba půlnoc
Přesah ruky je ruka?
To je opravdu hluboký přesah.
Nevěděl jsem, že haiku mají bát tajemná.
Paulart a oakbark si mohou rozdělit bagetu... čerstvou :-). Děkuju též Oldjerrymu. A jiným...
StvN, to ti snad vysvětlí Houmeles. Řekla bych, že visí někomu ruka třeba podél těla, když je zhroucený na židli. Nebo spí na lavičce. Není důležité, kdo to je.
Nesouvisí to s dvanáctkou, kdy jsou ručičky zaměřené vzhůru, a visící rukou, která míří dolů na šestku?
Přesah asi není to stejné jako hádanka nebo metafora.
Nevim, jakou ruku očumuje, jak souvisí dvanáctá s očumováním ruky a proč zrovna policajt, takže to pro mě není haiku.