Od literárního serveru očekávám, že se na něm budou svobodně publikovat dílka začínajících autorů. To se tu poměrně daří a to že to funguje není samo sebou, je to díky vůli majitele a značné práci Dera, kterou, nepletu-li se, vykonává ve volných chvílích, zřejmě i zadara.
Takže pokud se podaří něco navíc, fajn, ale je to nadstavba a zásadní je aby dobře fungovalo to co tu je. Jak po technické tak i komunitní stránce.
Ty se furt snažíš nacpat chobotnici do síťovky a divíš se, že to nejde... :)
Myslím tím, že pisatel s mozkem se ovlivnit (v negativním slova smyslu) nenechá, tak proč se tím vůbec zabývat? Hledáš mouchy tam, kde nejsou.
Pakliže je pisatel natolik tupým, že mu tohle stačí, sotva stojí za pozornost, nemyslíš?
On se někdo při čtení řídí počtem tipů?
vidím výsledky. za tebe jsem vidělo prd.
Ale ne:)
Ovšem představa, že bych to dělal deset hodin denně u stovky textů, z nichž 99 a půl je zcela nečitelných, mě děsí.
dobrý, já měl jenom z tvejch předchozích slov pocit, jako bys chtěl už úplně rezignovat na psaní kritik a jenom plkat:)
A_tzo: No určitě ne kvůli tomu, abych tím trávil veškerý volný čas. Problém je, že uživatelé jsou ve valné míře přesvědčeni, že když už máš ten "ocásek", tak je tvou povinností zabývat se, pokud možno ihned, jakýmkoli jejich počinem. Což je hovadina.
hele, pišto - k tvý odpovědi komusi 11.12.2008 17:28:33 - proč to teda vlastně děláš, proč seš ten kritik, když nejseš ochoten tomu věnovat čas. a nebylo by poctivější vůči všem těm autorům, kterejm ty plky pod záštitou "kritik" píšeš, prostě přestat bejt kritikem?
nevěřim, že je to celý jenom kvůli tý funkci, kvůli tomu ohanbí
já si jako zdegenerované okolí nepřipadám ... teď plácáš, jen abys něco řekl, milý Jinovato, což mě u Tebe překvapilo
sourry
Delahaye: a okolí zdegenerovalo právě kvůli takovýmto pohledům na aristokracii
Láďo, Ty už píšeš jak Lyryk..taky to musím číst víckrát...že Ty už se taky vymezuješ, co ? .-))
aristokracie zdegenerovala právě kvůli takovýmto pohledům na sebe sama a okolí
Fouckault:
elitářská ano, v současné době nikoli aristokratická
ale ani to elitářství není historicky konstatní )
Třeba jde jen o sebevědomí Karle, to ovšem většinou stojí na činech a práci, pak s tebou - jen tak - nějaká metla nezamete :-)
Umění je z principu věc elitářská a aristokratická, (byť se dokáže někdy schválně prezentovat přesně naopak a o to je "nepravdivější") a jeho jasné vymezení se k nivelizační masovosti je logické.
"Literární vědec přeci nemůže vést odpovídající debatu s průměrnou uklizečkou - a těch tu je většina."
ano, pravdu díš, již se chápu mopu a směle do díla :-))))
jak je to slovo ... arogance ?
teeeda, oni ešte žijú aj idealisti!!!))))
Fouckault: Odpověděl sis vlastně sám. Je sakramentsky velký rozdíl mezi poplkáním a fundovaným hodnocením textu - to zabere nepoměrně víc času při mnohem nižší kvantitativní produktivitě.
aleš-novák: komunita není od komunikovat a srágory se přirozenou cestou nevyloučí, protože není pravda, že je nikdo nebude číst
ke zbytku se dostanu až o víkendu
Pišto :-) ty taky máš rodinu a společenský život a stejně tu proplkáš tuny konverzačního tlachu týdně -
myslím že ten čas na to psát hlubší reflexe by se u mnohých našel, jen mít tu motivaci - vážnost o níž píše Jinovata a Lyryk.
Olde,
zjevné srágory se vyloučí přirozenou cestou. Nikdo je nebude číst a přestane je to samotné bavit.
Tím "to" myslím zaujetí a vzniklé napětí, jehož smyslem je literární zhodnocení díla. Nejsem zastánce vyčerpávajících komentářů ke každému ublíženému odmítnutí. Přijímající či odmítající kritik nese odpovědnost za výběr svým "dobrým jménem", nikoli poviností bavit se s každým. Nejsme sice literární vědci, ale autoritativní systém jejich práce musíme z pragmatických důvodů přijmout. Literární vědec přeci nemůže vést odpovídající debatu s průměrnou uklizečkou - a těch tu je většina. Chápu, že tu (asi) nikdo nemá literární vzdělání takovéhoto rozsahu, přesto systém práce musí zůstat stejný.
I když - upřímně řečeno - by byla třeba nějaká elementární selekce, která by vyloučila naprosto zjevné srágoray a zhovadilosti, je veliký problém a ten se jmenuje objektivnost hodnotitelů. Měkký hodnotitel nemá cenu, tvrdý hodnotitel by způsobil, že by Písmák měl dvacet aktivních autorů (nebo třicet - nevím).
To nás vrací k původní otázce - KDO se tím bude zaobírat, kdo bude celé dny vysedávat nad srágorami? Ty nechodíš do práce? Nemáš rodinu? Společenský život?
S tím samozřejmě počítám, a co? Právě to tu chybí.
Jenže on každý jeden bude chtít odůvodnění, proč zrovna to jeho veledílo je srágora... Jako bys tu byl tejden...
Pišta: Skutečně nějak takto bych to obsahově napsal, akorát diplomatčtěji. Jde jen o to, dát na srozuměnou, že se bude přijímat skutečně jen to, za co se přijímající postaví svou autoritou. Odmítat srágory jde poměrně rychle.
co je Písmácká komunita? je tu spousta malých skupin, které spolu komunikují (odtud slovo komunita, nebo ne?) a baví se. Neumím si představit nějakou jednotnou písmáckou komunitu. Není přeci v lidských silách jednotlivce znát všechny autory a autorky (pokud tu někdo takový je, hluboce před ním smekám). Písmák se prostě přirozeně vyvíjí různými směry. Jestli je mezi námi nějaký nový Seifert nebo Kainar, tak mu nic nezabrání v jeho rozletu, žádná struktura ho neomezí . Vydávat knížky si může každý jak chce, není to dnes nákladná záležitost. Nechte písmákům volnost, kvalita se sama prosadí.
Jinovata: Hehe :))) Už to vidím. "Hola hola, vyhlašujeme požadavky na kvalitu! Musí být vysoká, což se pozná tak, že je vysoká."...
Blázne :)
Když se vyhlásí požadavky na kvalitu, něž se davy dozvědí, že něco takového mohou, než sestaví sbírku... Toho bych se nebál, bojím se pravého opaku. Respektive nebojím, vyhovuje mi.
Pišta má pravdu ... na poezii.cz bylo třeba 10 kousků denně .. i míň. To šlo s "redakcí" Lyryk/Jinovata/pár dalších zvládnout
A víš, kolik je tady autorů? A všichni se budou dožadovat vyjádření ihned, nejlépe do včera. Obávám se, že si to představuješ poněkud... idealisticky.
Možná by bylo obecně dobré, nezobrazovat pod odkazem sbírky všechny "sbírky", ale jen ty, které byly přijaty v aréně sbírek. Všechny ostatní sbírky by byly dohledatelné pouze na stránce autora.
Představu, kdo by dělal výběr, když by šlo o jednu ucelenou kolekci či sbírku na autora ročně? Z hlediska pracnosti mi to problém nepřijde. Z hlediska toho, kdo by výběr měl provádět, by šlo o výběr lidí podobný, jako byl výběr kritiků, když jsem se ho na začátku účastnil - nevím, jací kritici od té doby přibyli. Osobně bych se přimlouval za užší výběr. Má základní myšlenka je taková, že většinu sbírek nebude ani třeba nějak příliš rozebírat, budou totiž na první či druhý pohled špatné. Autor takové sbírky pak nebude rok "obtěžovat", respektive bude se učit z toho, jaké sbírky přijaty byly a sám se pokusí zlepšit. Kritik by nutně ani nemusel zdůvodňovat erudovanou kritikou, proč sbírku přijal - to by bylo tématem diskuse. Samozřejmě napsat pár slov k přijetí by bylo lepší - stejně tak ke spornému odmítnutí. Ve tvaru taky neotisknou s básničkami hned kritiku - samotná publikace je výsadou. Kritika jako taková by ležela nadále na jednotlivcích a kritických klubech (zoom). Ti si mohou volit kritické objekty podle vlastní nálady. Na hlavní straně by byl pětiřádkov seznam, kdo je zrovna v Aréně. Už vidím ty senzační diskuse nad tím, jak dopadla v aréně fouckaultova/egilova/lyrykova sbírka - to je fakt vyhodili/přijali?! A podobně.
Jinovata: Jo, ale máš představu, kdo by to asi tak dělal? (myslím ten výběr) To je nereálné.
Podpořil bych v tomto výjmečně pištu, z příkladu (dnes bohužel nefunkční) poezie.cz se rozhodně dá čerpat. Podle mého soudu by princip jejího fungování mohla přejmout na písmáku nová aréna (s ročním limitem publikace kolekcí a sbírek). Akt přijetí či odmítnutí díla na poezii zakládal téměř vždy diskusi na téma oprávněnosti tohoto - tedy literární diskusi. Zároveň by vznikala knihovna čitelného literárního materiálu, jakýsi předstupeň před dasslerovými publikačnímu plány. Ten pišta se nezdá, ale má za ušima.
na doménu www.poezie.cz bohužel nemám přístupová práva; Olda Neuberger nepřevedl doménu podle smlouvy ani na Vellu, ani neumožňuje server editovat...
Jenže tam by musel prudit u vlastních dveří... :)
ano, již dlouho se snažím přistoupit na proslulý portál poezie.cz ale vypadá to, jako kdyby o to provozovatel nestál ... pane, pročpak nepustíte doménu, když je nevyužíváte ?
No vidíš, Pišto, správně - tam by se akredit mohl akreditovat.
Hehe:) Elitním literárním serverem je přeci slavná a uznávaná poezie.cz, nebo ne? Co na to Karel?
Jasně, některé věci se tu opravdu nedají číst a to, co mě opravdu dokáže naštvat, jsou hrubky v dílech, především v poezii. Ale základní podstatou Písmáka je to, že je pro všechny. Naprosto souhlasím s Oldjerrym. Konečně tu promluvil někdo rozumný, kdo se nesnaží jenom bouřít proti současnému vedení Písmáka.
Ale ta čtení by být mohla... Proč vlastně ne? Je skvělé poznat lidi, jejichž tvorbu tu čteme a obdivujeme, a nechat si zkritizovat ty své patlanice.
Hloupé... ti, kterých se to netýká, to nepotřebují, vědí. Ti, kterých se to týká, na to kašlou. Dasslera, který chce něco zlepšit, více méně osočujete a nic na tom nemění fakt, že je to současně z 90% utopie.
Velice ušlechtilé elitářské tendence, dovedně zabalené v pseudofilosofické folii. Všechny ty servery dělají fantastickou práci : poskytují prostor. Starají se, aby lidi měli ještě jiné zájmy, než žrádlo, chlast a sex. Co bude národu platné, když bude mít jednoho Nezvala, Šiktance, nebo Seiferta ? No špatné to není, ale pořád vidím větší prospěch v tom, když literatura bude působit na všechny lidi, kteří ji na sebe chtějí nechat působit. V tom je Písmák - podle mého soudu - nejlepší z těch známějších LS.
Jestli chcete elitu, tak si pořiďte svůj prostor a vstupní cenou nechť je doňho habilitace. Jenže vám se spíš jedná o to, abyste se cítili lepší, než ostatní, než ve skutečnosti jste. Potřebujete pro to přesně ty, na které tu kydáte opovržení... a na závěr : naučte se rozlišovat avantgardu od zhovadilostí. Pane.
Ano, ano, z hospodských básníků undergroundu se stali básníci internetoví. Aneb lepší než kouzelné zrcadlo, řekl bych. Nezdětinštěli jsme, kdeže, jen jsme pořád stejně blbí.
Ohánet se pak nějakým "neuchopitelným metafyzickým něco", je pak jen výmluvná známka bezmocnosti. ostatně nevím o tom, že by Totem nějak zářil, Mezera produkovala kvalitu a Litera...no.
nejenom literárně i technicky byl tenkrát Písmák lepší.. statistiky, čtenost děl, nejlepší díla za poslední období atd, funkce podporující soutěživost a akčnost, systém redakce co motivoval k psaní kritik. Stálo za to být v redakci stejně jako stálo za to být v opozici. Bylo NĚCO. Nyní je tak trochu NIC.
Máme z Písmáka neorganizovaný bezpáteřní chaos který nezachrání ani uměle organizované šaškárny. Připadá mi to tak, že jsme všichni tak nějak zdětinštěli.
tenkrát byl po literární stránce lepší >>> kvalitu děl nezlepší nikdo, ani dassler, ani a kredit. jedině zavedením cenzury :-) Což by nesli nelibě především ti nezávislí novináři, který by z autorské stránky zmizelo 99% poezie...
Uvidíme, jak dopadne realizace Dasslerem nastíněných změn, avšak nestahujme kalhoty, když brod je ještě daleko
ne že by bylo na pronografii něco špatného...
ano, umírajícího teploměrem nelze zachránit. Snad jen v případě, šikovného rozbití teploměru, kdy by se dal vrazit do krku místo trubičky na dýchání...ale pak už to není teploměr a je otázkou, zda by eventuální střepy nenadělaly víc škody, než užitku... přesto za pokus by to stálo... v situaci, kdy není nic jiného po ruce...i když si nedovedu představit situaci, kde by nic jiného, než teploměr po ruce nebylo :-)
> největším problémem se mi jeví neschopnost zbavit se ksindlu kýče (cit. chroust)
podepisuji krví :) a doplňuji: ..kýče a tuny sraček přihrnuvších se sem z basnicky., liter., seznam.cz a podobných blivajzservrů
jinak celkový dojem - Lyryk si jen veřejně škrábe bebínko, sory.. že se s ním vůbec bavíte .. ať si nejdřív zamete před prahem sám a uvědomí si, jak dostal Písmáka zugrund on..
i diskusie často končia ručnou dohodou
Petrusha: diskuze jsou sice k ničemu, ale pro mírotvorný rozvoj společnosti nikdo nic lepšího nevymyslel; všechny ostatní akce bývají smrtelnější .))
citujem "Zlatý Výběr je to jediné, co mu spraví náladu.Kéž by naivní představa páně dasslera, že onen kritický čtenář se ještě jednou vrátí sledovat velké věci dění v komunitě na Písmáku."
ale ten robí skutočne len pár ľudí čítaním úzkeho profilu ľudí
čítanie tvojho pojednania ešte raz ma utvrdzuje v presvedčení o večne trvajúcej pochybnosti ktorá šušká - "načo teda diskutovať?"
a hlave tvoriť diskusie o diskusii ...
listování prostřednictvím klubů by bylo zajímavé novum; klub by vlastně vytvářel kontext pro díla stejného zabarvení výrazu apod., čoveče to nejni špatnej nápad!
delahaye: .)) bohužel, tohle není Karlova věta, ale moje ...
Petrusha: nejde ani tak o to, aby se všichni sjednotili na jednom literárním vkusu, jako spíše o to, aby se vedl o estetických názorech dialog a aby se neomílaly dokola ty samé skutečnosti; v tom je právě zdejší pokleslost, neschopnost komunikovat;
Já myslel něco ve smyslu jiných, ať už diskuzních nebo seznamovacích, serverů, kde se orientuješ spíš podle různých kategorií a klubů. Každý autor nebo klub si nakonec vytvoří své jméno, které i nováček poměrně brzy zachytí.
A texty bych nejraději nehodnotil. Vzbuzuje to zbytečně OT diskuse, předsudky atd. Nakonec "uměnlecká díla" nepotřebují bodování jako ve škole.
sakra, len čo s ľuďmi?
ľudia sa totiž vyznačujú čímsi, čomu sa hovorí rozličné priority a teda i estetické nároky každého jedného jedinca sa veľmi odlišujú čo i len od priemeru, nieto od niečoho, čo možno považovať za želané nadpriemerno ...
" Pravděpodobnější je spíše zděšení a úprk od tyranizující a nivelizující komunity Písmácké církve, která obdivuje svou naivitu jako božskou autenticitu."
hele, jestli ten Karel mluví takhle, tak bych ho tady taky rád viděl ... mě tohle prostě baví :-)))
stvn: listování kategoriemi je velmi nespolehlivé, uživatelé se neuhlídají, aby vybrali kategorii díla správně, nicméně takové listování je zde myslím již teď technicky možné; listování autory by vyžadovalo nasazení nějakého ratingu, tj. více informací o autorech a to je také složité, neboť subjektivní; myslím, že ze subjektivity nelze vybřednout, jde jen o to, aby hodnotící subjektivity byly čitelné a třebas i záměrně extremizující, ovšem při zachování pravidel slušnosti; nejlepší by bylo, kdyby bylo možné označit některé kritiky přídomkem: pozor, tento kritik utvrzuje klišé - myslím třeba Pištu Hufnágla .)) myslím, že hodnocení by mělo být co nejpestřejší, protože je samozřejmě zajímavé jak se kvalita vzdaluje tomu, co se lidem líbí...
Líbí se mi, že mluvíš trochu jako Nietzsche. A líbí se mi, že tvá kritika probouzí motivaci být lepší. Díky.
Jinak páně Pioreckého bych tu rád viděl. Myslím, že by to mohlo být zajímavé.
A úplně Jinak jsem měl takový nápad, který by mohl vést ke zkvalitnění tvorby a také by mohl pozměnit genia loci, a totiž zrušit subjektivní hodnotící systém a nějakým způsoběm zrušit nebo modifikovat hlavní seznam děl, buď aby čtenář listoval kategoriemi, nebo autory.
Co myslíš?
ešteže nenáme Paroubka
bože, k tomu výberu čo máme k dispozícii ... ))))
Ten Karel, to musí být ale pašák!
Jináč tedy - maně si vybavuji páně Paroubkův projev po prohraných volbách. Tentýž slovník, tatáž nadutá ublíženost.
Myslím, že bys měl odrazit ..
nechcela som hneď sproste povedať, že i stádo kráv má svojho aktívneho vodcu, aby sa neroztúlalo kade tade
ale už je to vonku no ...
a medzi nami nie je to zas ďalšia úplne rovnaká nekonštruktívna debata o stálo tom istom?
Konštatujeme ...
konštatujeme ...
hm
kým si niekto nedá prácu s triedením toho, čo sem prichádza, ak nevznikne nástroj filtrácie, což zas bude ale len nedemokratický nátroj, proti ktorému povstanú davy - ja viem -
- ale dáviť sa predsa len môže každý sám ...
každopádne bez toho - výsledný efekt bude i napriek všektým debatám, pochybnostiam, zlostiam a podobným iným ... ostiam
nula
nula
nula
a je jedno, či to vedie dassler, alebo mánička kulalajková
v prvom rade to chce pravidla
demokracia je totiž krásna vec, ale i tá musí mať nejaké pravidlá a ľudí, ktorí za tým stoja, nie ľudí, ktorých ani nevidno a nevedeno, či ešte žijú - ja viem, henten má toho moc a tamten hentoho
bez toho sa všetko ale mení na anarchiu
a na tej už je bohužiaľ katastrofálne len to, že každý ju vníma po svojom ...
Ne snad, že by to bylo důležité, ale víš vůbec ty sám, co sleduješ těmihle dopisy ?
Písmák znám od té doby, co je majitel dassler, dřívější dění znám zprostředkovaně.
Na mě to totiž působí, jako bys byl vzteky zelený, že písmák není tvůj, ale dasslerovo a že ty tady nemáš sebemenší vliv.
Píšeš, volně řečeno, že dasslerovi v jeho vizích a plánech ujel vlak.
A já se ptám : Co jsi zde dělal ty, za dobu, když jsi písmák mohl ovlivnit ? Proč již dávno nefungují věci, o kterých mluvil dassler ? Mohli přece fungovat, když byl vlak ještě na nádraží. Ta možnost existovala, písmák mohl být první, ovšem niko nepřišel z tezí, myšlenkou, pouze vznikla superredakce a pár uživatelů bylo zablokováno.
Raději nám řekni, co bys změnil ty, podej návrh, energie a času máš očividně mnoho.
nějak se mi nedaří odrazit odstavce, ale co naplat, to je holt neumětelství po letech nebo, že by chyba?