Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seRezonance
Autor
Oduševnělost
Bylo to moc zvláštní a trvalo to už příliš dlouho na to, aby nad tím mohla prostě mávnout rukou. Přinejmenším jí to hodně znesnadňovalo například nalévání čaje. Dělo se jí to dokonce i teď, když se snažila usnout. Zkusmo si sáhla na rameno, jistě, celé jako by jemně kmitalo. A nejenom rameno. Také nohy si pro sebe maličko vibrovaly, prsty se nepatrně třásly, v oblasti hrudníku jí občas běhaly sloni. Náhodní pozorovatelé by si snad ani ničeho nevšimli, možná by jim na okrajích přišla jakási rozmazaná, ona se však vnitřně nekontrolovatelně chvěla. Tenhle stav už trval asi měsíc a jí napadaly už veškeré možné choroby včetně deliria tremens, přestože byla zapřísáhlý abstinent.
…
„Rezonance je nucené kmitání způsobené vnější silou. Tato vnější síla se označuje jako budící. Tento jev může nastat, pokud je frekvence budící síly shodná s vlastními kmity. Je vám to jasné, Padevětová?!“
Adéla zvedla prudce hlavu a z rohu třídy jemně zazněla kytara, připravená na hodinu zpěvu. Bylo to naprosto jasné. S čím však rezonovala ona?
…
Rozhodla se tedy svůj problém konečně vyřešit. Zavřela se do zvukoprázdna a odmítala odpovídat na jakékoliv budící podněty. Zpočátku nebylo slyšet nic…téměř už měla pocit, že nad tím vyhrála. Když vtom to zaslechla. Hrozivé dunění, vycházející odněkud z hlubin jejího těla. Buch. Buch. Buch. Srdce si bubnovalo někde uprostřed hrudníku. Zvukoprázdno bylo najednou plné hrozného hluku, který ji naprosto ohlušoval. Může těleso rezonovat s něčím, co není v jeho dosahu?
…
„Padevětová, je vidět, že jste se na to ani nepodívala. Jistěže rezonance způsobuje změnu vlastností kmitajícího tělesa, děje se tak vychýlením jeho křivky. Můžete se posadit. Píšu vám za pět.“
„Pane profesore, můžu se ještě zeptat, je možné se nějak rezonanci ubránit? Čistě teoreticky, fungovalo by to, pokud by těleso nereagovalo na budící podnět?“
„To byste musela překopat přírodní zákony,“ ušklíbl se. Pochopila to. Rezonance je něco jako gravitace, taky si nemůžete vybrat, jestli na vás bude působit. A tak to vzdala a usmála se na svůj budící podnět. Když procházela třídou na místo, kytara, připravená na hodinu hudební výchovy, se slabě ozvala.