Mesíc má podobu lesklého grose,
ty zase dvojversí od Lubose.
saprlot, to už je třetí genius loci jen co dneska čtu
no a ten padesátý TIP !!!!
máš ode mě lady DI ****
gratuluji
Nojo Vilíku, vo tom žádná... :-))) Díky, že ses stavil.
Náhodou já jsem velký a schopný trpaslík*
To spíš já koukám, že tady se stavím častěji :-))
Měj se,
Marek
Děkuji, Marku, moc si vážím návštěvy i tvých slov. :-))
Tady bych se pouštěl jen do samých superlativů - nemám co dodat (kromě tipu :-)) ),
Marek
Děkuji, pane, je to od Vás velice milé a galantní.
Vítejte na Písmáku!
moc se mi líbí všechna přirovnání Měsíce a jistá dávka pokory, moc pěkné! :o)*
Dneska mě opravdu dostala...
"Jako ten měsíc, co nemá vlastní třpyt,
laskavost Boží můžeme zrcadlit...."
stojí za zamyšlení *
Diano, hezky zpracované téma... Tip
tonas - tolik chvály si nezasloužím!
Už dříve jsem si všimla, že máme podobné názory a podobně myšlení. Také tě mám v oblíbených :-)
Přečetl jsem si,Diano,Písničku o naději, na kterou jsi mne upozornila při poslední návštěvě.Dal jsem si ji k oblíbeným.Jsi velmi dobrá básnířka a vidím, že náš názor na poezii a pouhé blábolení, jehož je na Písmáku tolik, je podobný. Blízké dojmy jsem měl i z Post scriptum. Umíš velmi dobře rýmy a zřejmě jsi nadaná od Boha. Máš ve mně stálého ctitele.
Tobě také, naše sluníčko - a díky!
překrásné*
hodně radosti a lásky v tomto roce, milá Dianko...
dík za povbuzení zdravýho sebevědomí
Kéž bych jenom mohla! Ráda bych ti dala svoji naději a víru, abys měla klid a byla šťastná. Tak snad ten rok 2009 bude š´tastnější, že?
Každý Tvůj verš oslňuje,cítím,že vrací se mi klid.
Za to velký dík. T***
Mnoho krásných chvil a hodně zdraví do Nového roku.
Děkuji, Ferry a přeji také tobě rok 2009 krásný a radostný podle tvých představ.
Tipínek * a přání báječného Nového roku celých 365 dní !
Pohádkářko - díky! Také ti přeji co nejhezčí svátky a všechno dobré do roku 2009.
Moje drahá - díky! Šťastnější a zázračnější rok než ten, kdy jsme se posestřily, už snad ani být nemůže. Také ti přeji jen to nejlepší a nejkrásnější, co si sama přeješ :-).
Takhle hluboké, křehké... V člověku se to zachvívá, když Tě čte sestřičko. Víc takových lidí a máme tu na Zemi vážně hezky.
***
Sťastný a zázračný ten nový přeji Di!
P.S.: Umíš, jednoznačně souhlasím a tiše s pokorou děkuji za Tvá slůvka! Krásné svátky, nechť se Ti stále daří v Boží Přítomnosti!
Dio, já díky tobě, krásné Vánoce!***
Oldjerry: Vzala jsem si poučení z tvé oprávněné výtky a dala do souladu samet i látku tak, aby tvé srdce textiláka netrpělo ;-))). Díky.
Květoň: tak jak se ti povedlo to hovězí ;-)
Lydika, A.H., milé Jarmilky: Díky!
vitsoft. tak už přeleštěný? Abys ale zase neoslňoval! Protijedoucím by to mohlo komplikovat život ;-)
Barbar - mám radost, žes mne navštívil a děkuji za krásná slova.
Robinia, vesuvanka, IVO, Rajmund, synáček: moc děkuji za laskavou kritiku.
egil: díky, že ses rozepsal - a tak krásně, poeticky vyjádřil svou reminiscenci na minci, měsíc a lůnu bledou. Co s ní je? Myslím, že trpělivě čeká na svůj comeback, protože návrat módy je zákonitý :-).
Snadné to nemáme, my šutři nebeští.
Abych víc zazářil, jdu se teď přeleštit.
Krásný vánoce, trilku - a děkuji ti :-)
Hvězdami nejsme – to spíš planetami- to mi připomnělo rudolfínskou dobu.
***tip***
***T***
Jako ten měsíc, co nemá vlastní třpyt,
laskavost Boží můžeme zrcadlit...
* nádherně vyvážená forma s obsahem, jemuž odpovídá i nadčasový jazyk, který zní moderně, jako ten Shakespearův. Krásná báseň :c)
jestli se někdy octnu na nějakým ostrově při úplňku, tak si to ověřím
:-)
Zas mě to dojalo. Zatlačím slzu a jdu vařit Hovězí po burgundsku.
..tož Tobě taky ščasný a veselý.. tentononc .. 09 :-)
Já bych že látka není ze sametu, samet je látka... ale to víš - chlap : vůbec tomu nerozumím i když jsem textilák. (:-D) *T a dál tak
Nádherná, přímo Shakespearovská...
Hlubokosklon a T
Ke dvojverší:..,,Jak vyniká naleštěná mince.." do podrobností bych nechodil. Jinak jedna z moc mála zde vytepaných klasik.
..milé
jen snad - zakopávám o "Není sám zdrojem, světlo není jeho." - vím, že je to sémanticy důležitý verš.. možná je problém jen v dikci..
a netřeba dodávat, že pokud se měsíc a mince Potkají v jedné metafoře - mají si hodně dlouho co povídat - jsou to staří známí. To potom sedí, dívají se do svých tváří/kotoučů a říkají si: "Vidíš, mince, ještě stále je naše dvojka populární.." "To je pravda, měsíci, i když.. dlouho tu nebyla tvoje sestra.. Lůna Bledá, co s ní je?" "Ta úplně zapadla, ještě před stolety byla celebritou v každé metafoře, a teď? sdílí pokoj v ústavu pro vysloužilé tropy s ploskolebou Erýnií.." :-)
*
Vzpomínky se nenásilně prolínají s životními názory a pocity. Vyzařuje naléhavá potřeba ukotvení v koloběhu světa. Poezie o NĚČEM. *T
Báseň je krásná, zaujala mě její myšlenka. Díky a TIP
nádhera... myšlenka i zpracování.
Co zrcadlí se v tvém srdci dívko
je láska Boží či vlastní cit?
Já cítím tvou lásku a nejen k Bohu
nevím jak líp to vyjídřit
Prostě su Barbar :-)))
To Měsíc skvěle umí
odrážet záři Slunce - jeho svit
být Měsícem pro Světlo které hřeje
a nenechat se ničím odradit :-)
ahoj, tulačko :-))