Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seOtázka
Autor
Trilian
Jeden páteční večer jsem se bavila s kamarádem dlouho do noci. Témat k rozebírání pomalu ubývalo, a tak se rozhovor stočil k nesmyslným a částečně taky nudným otázkám a odpovědím. Nějak jsme se dopracovali až k řešení otázky peněž, rychlého výdělku a s tím souvisejícím „štěstím“.
On tvrdil a neustále si obhajoval, že bez peněz si člověk vůbec nic neužije a jenom přežívá. Já sem si zase stála za tím, že člověk může být šťastný i bez peněz a radovat se z maličkostí. Pravdu máme nejspíš oba a není třeba to dál rozvádět.
Když jsem se ale zeptala, co mu dovede udělat radost, aniž by ho to něco stálo, tak mi nedokázal hned odpovědět a přiznal se, že jsem mu nasadila velkého brouka do hlavy.
Tak mě napadá – je to už opravdu tak, že dnešního člověka udělá šťastným jenom sex a prachy (s nadsázkou řečeno) nebo se ještě najde pár „podivných“ jedinců, kteří to ke svému štěstí nepotřebují a umí se těšit i z mála…?
A proto se ptám – co nebo kdo Vám dovede udělat radost, aniž by Vás to stálo korunu a čím?