Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJak těžké je
05. 01. 2009
0
15
1288
Autor
Repetka
Jak těžké je si lásky vážit,
žít pro ni,udržet a ne cit zmařit.
Jak těžké je lásku vyrovnávat,
zkoumat, žít a nesrovnávat.
Jak těžké je žít v páru s láskou,
když je víc u druhého, žiješ s vráskou.
Jak těžké je přiznání,
že nikdy se to nesrovná,
zvadne, změní, ale jen těžko vyrovná...
žít pro ni,udržet a ne cit zmařit.
Jak těžké je lásku vyrovnávat,
zkoumat, žít a nesrovnávat.
Jak těžké je žít v páru s láskou,
když je víc u druhého, žiješ s vráskou.
Jak těžké je přiznání,
že nikdy se to nesrovná,
zvadne, změní, ale jen těžko vyrovná...
15 názorů
No páni lidičky.. tak se všem omlouvám za svůj rým láska/vráska.. Kdyby se tu bodovalo za nejvíc diskutabilní rým, tak vyhrávám na celé čáře.. Každopádně všem přeji hezký den a věřte nebo ne. Tyto dvě slova naprosto vypouštím ze své hlavy.. :-)
Pap: A nelíbí a nelíbí a nepudu a nepudu! :-/)
d.o.k.: Eh... Nevím, zda-li bych se měla vůbec ptát, seznamy jakého charakteru že to jsou...
Flavi.: Zato je definován pojem "nekvalitní poezie". Rým láska/vráska této definici plně vyhovuje. A kdo si myslí, že tento rým patří do kvalitní poezie, tak je kýčař a nemá o kvalitní poezii ponětí.
Takové "básníky", kterým se xmrťi líbí rým láska/vráska a jsou ochotni za něj zuřivě bojovat, mi na Písmáku byl čert dlužen. :-P Ostatně jako všechny, co sem tlačí balast a je jim sakra jedno, jestli psát umí, nebo ne :-p
Ostatně - nelíbí se ti místní admin? (Nejsem kritik, to tvé feministické zuřivé ego též přehlédlo :) Můžeš jít jinam... Já tu byl dřív, heč! Moje bábovičky jsou lepčí!! :-PPP
:-)
Papouch: Problém je, že pojem ,,kvalitní poezie" není definován. Tedy každý si ho definuje podle sebe a je smutné, že si stále někteří lidé myslí, že ten jejich názor, i když ho třeba zastává více lidí, je jediný správný. A zamysli se laskavě nad tím, jestli je ,,nadutá kritika" to samé jako záporná kritika. Atd. atd. atd... No, asi nemá cenu tady dál takhle diskutovat, tvůj názor na mě a můj názor na tebe se už těžko změní, takže to radši ukončím tím, že takového kritika na Písmáku mi byl čert dlužen...
Flavia:
Je to přesně naopak, než se domníváš. Písmák dříve nóbl byl. (Nóbl ne, ale byl kvalitní) To teprve poslední dobou (asi od r.2005) se sem hrnou davy plodičů hrůz. Ti naopak z Písmáka těmi tunami póvlu a kýče udělali hromadu hnoje. A že je jich tu už bohužel většina, tak se navzájem poplácávají a přesvědčují se, jak ta jejich "tvorba" není bůhvíjak výborná.
Odezdikezdismus "profesionál nebo chcípni" nesvědčí o tom, že by jsi v době psaní byla klidná a rozumně uvažovala. Jedinec nemusí být profesionál, aby psal kvalitní poezii, ne? Akorát musí mít talent, předpoklady a znalosti.
Ano, každý považuje za dobré něco jiného. Ale ten, kdo považuje za "dobrý" rým láska/vráska nemá patrně o poezii moc páru.
A vůbec, celý tvůj příspěvek je padlý na hlavu. V jedné větě tvrdíš, že si chceš poslechout názor ostatních a v další větě kritiky nazveš nadutci. (Napiš rovnou "kritiky chci slyšet jen kladné!) No a výrok "Já a mnozí další tu budeme psát ... a je nám jedno, jestli to sakra umíme" je přímo excelentní ukázka... :) (Víš jak se tomu říká?) Napíšeš tř větyu a vždy ta následná popře tu předchozí... úžasné :-) Buď si nevidíš do zobáčku, nebo... ne, nebudu impertinentní. Na rozdíl od tebe nikoho k vycpání neposílám a osobní invektivy nepoužívám.
Nepochopilas funkci těchto stránek. Toto není blog, kam může každý plácnout kdejakou slaboduchou blbost a nechat se za to vychvalovat podobnými tlachaly. Tohle funguje na seznam.cz, basnicky.cz a podobných semenišť kýče.
A víš co štve na Písmáku mě? ...
Repetka:
Hlásím údiv a překvapení a vysekávám poklonu za to, že bereš mou kritiku. Jsem překvapen, lébrž jsem vlastně žádnou kritiku nenapsal. A to, že si z mé jedovaté sliny nic neodneseš je tedy logické :-)
Že to je blbůstka a je to psáno jako (řekněme) parodie jsem nepochopil. Je to v Miniaturách a nikolivěk v Blbůstkách, takže jsem myslel, že je to myšleno smrdtelně vážňácky.. Pokud dokážeš udělat blbůstku, když Tě něco trápí, tak je to fajň. (Ale bacha, i blbůstka se musí umět napsat...) Za nepochopení se omlouvám... Ale příště to fakt dej raději do blbůstek, ať i takový tupoň jako papouš pochopí, že... .-)
V tom případě ale má máslo na hlavě Flavia, která rým láska/vráska vážně považuje za dobrý a je ochotna se za něj bít a podepsat ho krví... :-)PPP
Mrzí mě ale, že sis přečetla jednu moji pitominu a hned mě soudíš celého, zahrnujíc i jakýsi nefungující srandaklub..
papouch chci ti jen říct, že beru tvou kritiku. Ovšem nic si z ní neodnesu. Jelikož jsem tuto báseň dala do blbůstek, tak to taky tak beru.. Je to jen něco, co mě v dané chvíli trápilo... Mrzí mě, že někdo, kdo píše o trávícím traktu a těle, nedokáže pochopit blbůstku týkající se srdeční záležitosti.. Ovšem ty jako člen osamělých srdcí...
Jistě, uděláme z Písmáka něco nóbl! Buď spisovatel profesionál, nebo chcípni, že? A navíc, každý považuje za dobré něco jiného, literatura je dost subjektivní oblast! Hlavní funkce těchto stránek je, aby tu každý mohl otisknout svoje díla, podělit se o ně a poslechnout si názor ostatních. A víš co štve na Písmáku mě? Nadutí páni literáti, kteří tomu náramně rozumí a z této pozice píšou své slavné moudré kritiky. Já a mnozí další tu budeme psát ať chceš nebo ne a je nám jedno, jestli to sakra umíme. Takže tě tímto musím vyzvat k vycpání se.
Co je na láskou/vráskou špatného? Všecko! Na tak otřepaný a přiblblý rým přicházejí dětičky v pěti letech.. a to platí o celém tomto strašlivém výtvoru.
Nebudu to rozebírat. Jen toto: prožívej si co chceš, ale pokud o tom chceš napsat, tak to musíš sakra umět!!! A pokud to neumíš, tak to necpi na Písmák. Zkus basnicky.cz nebo Literru. Tam za kýče plácají po zádech.
Mě se láskou-vráskou líbí! Co je na tom špatného? Znám básně, které si pohrávají s rýmy téměř absolutními a jsou skvělé!
Mě spíš nesedí ten první rým, zní to prostě tak trochu amatérsky.
Vyrovnávat-nesrovnávat... no dobře, není to nejlepší, ale pozitivně hodnotím myšlenku.Jak těžké je žít a nesrovnávat? Možná to nejtěžší...
Dobře, dobře, básnicky to není dokonalé, ale vždycky mě dostane, když napíšu o něčem, co opravdu silně prožívám a pak se lidi jen rýpou ve formě, místo aby na sebe i přes stylové chyby nechali pustit trochu toho svěděctví... Jestli Repetka píše o něčem, co prožívá, tak můžu říct jediné:
I já začínám právě krutě poznávat, jak těžké je přiznání, že se to nikdy nesrovná...