Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seRestaurant Les Moules
Autor
pivnik
Tři schody.
Prkenná podlaha.
Luxusní světla.
Ubrusy barvy slonoviny.
Jedno pivo za devadesát šest - to levnější.
"Tohle je život, tati?" ptala se Rozárka. Koukala do světel a třpytivého jasu, nablýskaných skleniček, orchidejí ve vázách a vyleštěných polobotek číšníků. Posadili se do měkkých lavic, polstrovaných damaškem a seděli jak svícny.
Přinesli jim obrovský stříbrný podnos. Ananasy, citrony, speciální odrůda kudrnatého salátu, pomeranče - vše na plátky, urovnat a nejíst. A vprostřed všech těch vitamínů si velebily tři ústřice.
Vzal nůž. Vypáčí lasturu. Sjel mu po ruce, přeřízl dlaň. Krev skápla na ananas a rozpila se do překrásného obrazce.
Znovu to zkusil. Bojoval s ní. Nechtěla povolit. Pak....
Po dlouhém zápasu povolila. Otevřel, odhodil lasturu. Dopadla vedle pomeranče, výsměch ovoci?
Vzal lasturu, přiložil k ústům, a srkl. Hnilobný puch a pachuť hnisu se mu rozlila dutinou ústní. Ve tvářích cítil odporně vlažný mokvající, beztvarý útvar, hnilobu a hnis, hlen s krví, hořkou žluč, sperma s poševním sekretem.
Vyplivl to. Celý ten chumel pomalu klouzal po listu kultivaru salátu jak bezpáteřníci životem.
Pomalu.
Tiše.
Neviditelně.
Nechutně.
"TOHLE je život, Rozárko."