Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Není jedinej?

08. 01. 2009
21
90
2484
Autor
Marcela.K.
Neplakala.
Jen se opírala dlaněmi o desku kuchyňského stolu  a v hlavě měla šílený zmatek.
Bála se, že omdlí, že se jí podlomí nohy a spadne na tu tvrdou podlahu a už nikdy, nikdy nebude mít sílu se zvednout.
V uších ji hučelo a před očima se dělaly mžitky.
Kde je? Kde teď je můj muž?!
Zhluboka dýchala a pomalu se ji vracela schopnost zaostřit. Podívala se na okenní rám.
V keramickém květináči tam stál brambořík. Rudý jako krev, které by se v ní před chvílí nikdo nedořezal.
Sedla si ztěžka na židli.
Prohlížela si motýly, které na květináč před pár lety namaloval její syn.
Přinesla tehdy domů hit. Barvy na sklo a David ji k narozeninám daroval brambořík ve vlastnoručně vyzdobeném květináči.

Mělo ji to napadnout.
Copak je slepá?
Najednou chápala, viděla, spojovala si vzpomínky do jasného obrazu.

Jenže co teď? Jak dál? Co řekne manželovi? Co holkám?
Rozplakala se. Potichu, bolestně, opatrně v sobě dusila vzlyky a místo kapesníku si oči utírala utěrkou na nádobí.

První se ve dveřích objevila Jana.
Přijela z práce.
,,Proboha, mami, co se stalo?" zastavila se ve dveřích kuchyně.
,,David..." řekla a Jana si sedla vedle ní.
Objala ji kolem ramen.
,,Tak už Ti to řekl?"
,,Jak dlouho to víš?!" podívala se na dceru s výčitkou v ubrečených očích.
,,Asi tři měsíce."
,,Cože?!" téměř vykřikla.,,Tři měsíce? A co Lenka? Ta to ví taky?"
Jana sklopila hlavu a přikývla.
,,...a táta?"
,,To nevím, táta asi neví nic. Vždyť je věčně v práci a od té doby, co David studuje farmacii se s ním pořádně nemá o čem bavit."


Jana se zvedla a odešla do pokoje pro kapesník. Vzala matce mokrou utěrku z ruky a hodila ji rovnou do pračky v koupelně.
Vrátila se do kuchyně. Neuhýbala pohledem před vyčítajícíma očima své mámy. Usmála se a řekla :,,Mami, je živej, zdravej...a není jedinej."

Matčin pohled ji najednou vděčně pohladil.

,,Nebreč.." řekla  Jana. ,,S Lenkou si nedělej starosti a s tátou Ti nějak pomůžeme. Pojď, upečeme mu k večeři žemlovku, bude mít hned lepší náladu..." mrkla na mámu a ta se konečně usmála.

Jana přiběhla s mísou jablek. Seděly u stolu a loupaly je, když do kuchyně vstoupil David s Jirkou.
,,Nepotřebujete pomocníky?" zeptal se opatrně.

,,Ne, "odpověděla mu matka. Podívala se na Jirku a řekla: ,,Doufám, že jíš žemlovku."

90 názorů

Cristinne
04. 11. 2009
Dát tip
Podle mě to nemá chybu :)

Marcela.K.
05. 02. 2009
Dát tip
:-) Mně to je jedno od samého začátku...jsem tu už dost dlouho na to, abych věděla o čem jsou soutěže na Písmáku :-)

Marcela.K.
05. 02. 2009
Dát tip
...mooorgaan navrhl "Služba" tam se mne StvN ptal a je pravda, že jsem mu neodpověděla :-) Mimochodem...opravdu nejsem soutěživý typ :-)

Janina6
04. 02. 2009
Dát tip
To je pěkný... zvlášť závěr. Mám pár pravopisných výhrad, ale to se ztratí.*

Marcela.K.
31. 01. 2009
Dát tip
Lakrov.... víš co, viď :-) nezlob *

Lakrov
31. 01. 2009
Dát tip
Těší mě, že máš úspěchy i to, jak mile se umíš vypořádat s popularitou :-)

Marcela.K.
31. 01. 2009
Dát tip
Víš, Martine, právě uvažuji o tom, má-li pro mne smysl nechat svůj "směšný" nick zviditelňovat na serveru, kde se na titulní straně skví v upoutávce tak skvělé výrauzy jako kurva a laskání na koulích... nějak mi to je jedno :-) tak nenech zbytečně zasévat semínka pochybností o Tvém vkusu :-)) dík za koment .

Marcela.K.
31. 01. 2009
Dát tip
Martine...dík. Originalita? O čem, jaká? Každý člověk je originál a tenhle příběh se stal...možná trochu jinak, než jsem ho já napsala, ale myšlenka byla zachována... Nepotkala mě naštěstí situace, jako matku v tomto příběhu. Přesto věřím...možná spíš - doufám-, že bych se dokázala zachovat podobně... To, že pak proplakala noci, kdy nemohla usnout...? To už jsem neměla odvahu dál popisovat. Mám ji totiž ráda.

Překvapují mne reakce čtenářů, myslím, že je řečeno naprosto vše a jasně, kdo nerozumí, ať přemýšlí sám o sobě, každý rodič nese těžce jinou sexualitu svého dítěte, na kterou se většina lidí dívá hůř jak na lepru, proto věta: je živej, zdravej../ale!/ Jednoduchým způsobem nastíněný problém dnešní doby

Drayer Baba
11. 01. 2009
Dát tip
hehe mám Tě v oblíbených autorech a jsem zvědav na další dílka. Abych byl upřímný, i když píšu na jiné témata, tak se mi Tvůj styl moc líbí. tak a jdu dělat seminární práci. Měj se krásně.

Marcela.K.
11. 01. 2009
Dát tip
:-)) no tak to už se nedivím, proč se Ti mé texty líbí :-)

Drayer Baba
11. 01. 2009
Dát tip
Tak proti škatulkování mám silnou averzi. Nikdo mi přece nebude říkat co se mi líbí. Jestli si mě někdo někam zařadí... tak holt budu zařazen. :D Za svůj názor se nebudu stydět a ani se nebudu skrývat. - možná trochu naivní kecy, ale asi jsem naivka.

Marcela.K.
11. 01. 2009
Dát tip
Mně jo, ale jak vidíš, Ti co považují mé texty za špatné si tě tím pádem zaškatulkují...

Drayer Baba
11. 01. 2009
Dát tip
<šeptem> tak dobře já ti to budu šeptat a nikdo nás neuslyší přece je jedno když to někdo bude vědět nebo ne?

Marcela.K.
11. 01. 2009
Dát tip
Tak to mi nepiš veřejně...radši :-)

Drayer Baba
11. 01. 2009
Dát tip
To je správné. Měnit se je vždy lepší pro někoho, koho máme rádi, a ne jen tak mezi řečí. Čtu Tvé díla a moc se mi líbí. :)

Marcela.K.
11. 01. 2009
Dát tip
Ono ani není do čeho... prostě některé lidi svým pohledem na svět irituju... nevěří mi, nebudu se ale kvůli tomu měnit :-)

Drayer Baba
11. 01. 2009
Dát tip
Stará škola je taky dobrá. Ze starý školy je většina dnes uznávaných figur světové literatury(ani nemá cenu někoho jmenovat). Vůbec nechápu proč tě někdo nedokáže rozdýchat... ale to je asi jejich problém. Nebo do toho spíš nevidím.

Marcela.K.
11. 01. 2009
Dát tip
:-) tady spíš někomu dělá problém mě rozdýchat :-) Holt jsem "stará škola" :-)

Drayer Baba
11. 01. 2009
Dát tip
To je pravda. Jak to tady pročítám, tak mám trochu pocit, že tu někomu dělá problém "metoda ledovce". Připadá mi, že tato povídka je napsaná v tomhle stylu.?

Marcela.K.
11. 01. 2009
Dát tip
Jo, to je taky dobrý způsob :-) ale vidíš, že i pomoc "zvenčí" není marná :-)

Drayer Baba
11. 01. 2009
Dát tip
To znám, občas se mi to stává taky. Já u sebe nikdy nic neměním, ale je to spíš tím, že než sem něco dám tak se mi to musí líbit a když se mi to líbí tak už to neměním. :)

Marcela.K.
11. 01. 2009
Dát tip
Dík...myslím, že to je o hodně lepší a kdybys mě neupozornil, nevracela bych se k tomu. To je tak, když někdy mozek zastávkuje ;-)

Drayer Baba
11. 01. 2009
Dát tip
Výborně to už se líbí více. :)

Marcela.K.
11. 01. 2009
Dát tip
Diky Drayer Babo :-) Jsem to opravila. Když jsem tu povídku psala, nemohla jsem najít správný výraz. Protože pojem zraková ostrost je pro mě sice "normální", ale cítím, že je spíš odborným názvem... teď jsem to opravila celkem lehce. Mám ráda, když mi čtenář napíše i svá ne ...dík.

Drayer Baba
11. 01. 2009
Dát tip
Krátká nenáročná povídka. POVÍDKA - to je víc než tady nacházím. Opravdovou jsem dlouho neviděl. Co mě trochu vadí je obrat "... zraková ostrost." To je jen můj subjektivní názor. Moc se mi líbí i problematika, která sice je ukázána jen jedním slovem (David), ale přemýšlivý čtenáˇř by s tím neměl mít problém. Zaslouženě *T*

Marcela.K.
10. 01. 2009
Dát tip
Edvine, děkuji... taky s Alešem nesouhlasím. Názory by podle mě měly být pod jednotlivými díly namířené k dílu... pokud někdo chce hodnotit osobu autora nebo počasí má tu možnost formou zpráv. Myslím, že hlavní myšlenku toho, co jsem tu zplodila vypíchla jasně a krátce Lakrov...o matku mi šlo především :-),,Čtu to podruhé a znovu si uvědomuji sílu toho závěru; ten obrovský zvrat v matčině mysli, převedenému do jediné věty." Samozřejmě, že hluboká kritika žemlovky od ruprechta mě mrzí :-) Každej nemůže večeřet řízky ...

ruprecht
10. 01. 2009
Dát tip
* hluboce kritizuji tu žemlovku... proti ní je homosexualita slabý odvar...:-)

nostalgik
09. 01. 2009
Dát tip
Pro mě není vždycky prvořadé o čem dílo je, ale jak je napsané... a toto je napsané velmi poutavě... TTT

Edvin1
09. 01. 2009
Dát tip
Aleši, nesouhlasím s Tebou. Myslím, že to, co jsem výše požadoval, by mělo být samozřejmostí. Mne hloupé poznámky bolí, ale solidní kritiku mám nejen rád - kvůli ní tady vůbec jsem. "To je volovina," není názor. To je blinknutí. Tohle je můj názor. :-P Ed

Edvine, tahle rubrika se jmenuje "názory čtenářů". Ať si každý píše, co ho zaujalo, co si myslí o díle, autorce, o počasí...prostě názor :o)

Edvin1
09. 01. 2009
Dát tip
Všem zdejším kritikům: Pokud máte výhrady, zdůvodněte je konkrétním rozborem, tak, aby z toho kritizovaný měl víc, než jen pocit křivdy. Věty typu: "Blbé, hloupé, nechápu, he?, máš na víc, vo co de?" atp. pouze raní a autorovi nejsou k ničemu. Pokud to neumíte, nebo se Vám do toho nechce, tak toho laskavě nechte. Díky! Váš děd Ed :-)

Edvin1
09. 01. 2009
Dát tip
Přečetl jsem si tu povídku pozorně, dvakrát (jelikož mi byla doporučena), a navzdory skutečnosti, že se v rámci své profese homosexualitou už po desítky let zaobírám, po přečtení útržku věty: "...David s Jirkou" jsem pouze tušil, co je příčinou zármutku matky. Jelikož text je takový, jak jej vidí čtenář, tak kdyby to byl můj text, zohlednil bych čtenářovu (v tomto případě mou vlastní) tupost a jedno místo bych malinko upravil: Usmála se a řekla: "Mami, je živej, zdravej, je to dobrej brácha. Tak o co jde? Že má přítele? Ať si lidi trhnou nohou!" Dovětek "...a není jedinej" bych si odpustil, protože jako rodič mohu místopřísežně prohlásit, že když se nám u našeho děcka něco jeví jako neštěstí, je nám naprosto fuk, kdo to má taky. Je to egoismus, já vím, ale je to tak. Ale to je jen můj názor. No a dával bych bacha na gramatiku: 3. p. j. č. zájmena ona je JÍ. Napsalas to opakovaně jako ji. Ty se píše velkým písmenem jen na začátku věty a v dopise v případě projevu úcty i uprostřed. V dialogu jen v němčině. Tohle je česky, že. Myšlenky bych zaznamenal kurzívou: "Kde je? Kde teď je můj muž?!" (Tady kurzíva nejde, takže uvozovky.) Za "sklo" bych udělal tečku, protože tato slova patří k předešlé větě, ne k následující: "Přinesla tehdy domů hit. Barvy na sklo. David..." Atd. Styl: Vše má spád, snad díky tomu, že používáš akci a dialog, a nic zbytečně nepopisuješ. To je plus. Výrazné minus nevidím. Pouze se mi zdá, že autorka bezprostřední zkušenosti s homosexualitou u velmi blízké osoby nemá. Ale mohu se mýlit, neboť tyto zkušenosti mohou být rozdílné, a tedy jiné než mé. Povídka se mi zamlouvá a považuji ji za téměř perfektní vzor velmi krátké povídy. Odpovídá totiž definici, která praví, že má být útržkem ze života, ale o širokém záběru (problematika homosexuality a její akceptace ve společnosti). Rád jsem si ji přečetl, a děkuji tímto Lence za tip. Tvůj děd Ed :-)

moorgaan
09. 01. 2009
Dát tip
ale di ty.. ja si na soudce nehraju, k tomu mam daleko na rozdil od tebe!.. ty se tady ohanis tim ze mas zkusenosti a kdovi co- ja nepisu ze mam lepsi schopnost nez ty posoudit neco, to pises ty!.. vrat se k tematu ty- vyzvals me at si neco prectu a posoudim, ja te jen vyzval at neco nabidnes a ja ti k tomu reknu sve, ale pokud to takhle okecavas, tak jasne demostrujes to, ze se vlastne bojis dat neco do konfrontace...nemyslim si ze bych nekde napsal , ze tvuj komentar je vadny !.. napsal jsme mozna , ze se mne zda nevhodny- a to se me zda..o co mne jde?.. jde me o to, ze srazis neci dilo , ktere vubec neni spatne - kdybs to opravdu chtel popsat co se ti na tom " nevalnem dile " tak nelibi, tak bys to popsal a ne okecal..a nepodsovej me neco co nedelam- do zadne pozice souzeneho te nestavim, jen s tebou diskutuju o celkem bezne veci zde..bez emoci a nejake zasti- nemam duvod !.. urcite patris k tem kritikum, kteri maji svuj kredit a jen me zarazi, ze ho nekdy uplatnujes dost neprimerenym zpusobem..

StvN
09. 01. 2009
Dát tip
moorgaane, co tě vede k domnění, že ty, ačkoliv povídky nejsou tvůj šálek čaje, máš lepší schopnost posoudit úroveň povídky než někdo, kdo má hluboké zkušenosti jak se psaním tak s kritikou? To je trochu směšné, nepřijde ti? Stavíš se do pozice soudce. Mě stavíš do pozice souzeného. Co tě vede k domnění, že ty můžeš prohlašovat můj komentář k nějakému dílu za nevhodný nebo vadný? Ostatně o co ti vlastně ve tvých příspěvcích jde? Zkus se nad tím prosím zamyslet a když ti vyjde čas, vrať se k tomu, co jsem o této povídce napsal v prvním příspěvku, ať se držíme tématu. A nauč se posílat avíza.

Delahaye
09. 01. 2009
Dát tip
Winter : respect .. Ty nebudeš hloupej kluk

moorgaan
09. 01. 2009
Dát tip
StvN rad se podivam na nejakou povidku, ktera je podobna rozsahem, formou, treba i tematem/neni nutne/, ale protoze povidky nejsou muj salek caje, tak me nejakou doporuc,at nemusim vybirat a prodirat se- rad ji zkonfrontuju, rad ti vysmeknu poklonu, pokud bude dobra- ale urcite ode mne neuslysis ze je nevalne urovne !..maximalne ti reknu zda je srovnatelna a nebo horsi ci lepsi..ja nemam problem s tim, jestli ses kritik a nebo nekdo jiny ...ja celkem uznavam uhly pohledu kazdeho a nevnucucju jim svuj pohled a kdyz nekam napisu ze se mne to libi, reknu proc a nebo napisu, ze neco nesedi a reknu co..ale nesrazim nekomu jeho psani- myslim, ze dost navstevniku teto stranky dalo najevo, ze zas tak nevalna ta povidka neni!.-))..a ted uz valím...

StvN
09. 01. 2009
Dát tip
moorgaane, proč se nepodíváš na mou autorskou stránku a nějakou povídku si nepřečteš? Povídek tu mám dost. Dobrých i horších. Vyber si jakou chceš a pojď konfrontovat. mylenka, chápu, že tě má slova neberou, ovšem tvé soudy mé osoby jsou mylné. Nesnažím se na kritika hrát si, beru to poctivě. Ber v úvahu pouze má slova, ne to slovo kritik. Nic neznamená. A není pravda, že hledám, co bych mohl vytknout. Naopak jsem myslím bez urážení napsal, že mi přišlo škoda, že si s textem nedáš více práce, protože si myslím, že na to máš. To snad není bezmyšlenkovité ponižování textu ani autora. Ostatně jestli o má slova nestojíš, tak to můžeš říct docela normálně.

DaNdÝ
09. 01. 2009
Dát tip
se mi to i líbilo teda, hlavně brambořík a žemlovka, to napětí taky docela, ale nějaký ty mžitky a utěrky mi přišli přehnaný, si myslím, že šok z takový zprávy se dá vyjádřit i líp

Mezon
09. 01. 2009
Dát tip
když jsem si povídku odpoledne přečetl ... fakticky mě přešla chuť na sex ... ale když jsem si teď večer přečetl všechny kritiky ... mě to tak rozhicovalo ... já nevim ... asi půjdu vzbudit manželku ... dobře se to četlo ... dík mylenko (dík kritici)

Godfrey
08. 01. 2009
Dát tip
Já nevím, už od půlky je ta pointa celkem jasná. Proč se teď tolik píše o teplouších?

Barbar
08. 01. 2009
Dát tip
Když je láska opravdová, na pohlaví nezáleží :-)

diderotka
08. 01. 2009
Dát tip
krátké, napínavé, čitelné, jasné *

Podobný závěr jsem očekávala už od poloviny. Je to hodně nasnadě. Lakrov: za avi děkuju..

baronka
08. 01. 2009
Dát tip
Jemné citlivě napsané nádhera - T

Lakrov
08. 01. 2009
Dát tip
...převedený... :-)

Lakrov
08. 01. 2009
Dát tip
Čtu to podruhé a znovu si uvědomuji sílu toho závěru; ten obrovský zvrat v matčině mysli, převedenému do jediné věty. Neodpustím si několik avíz. Dotčení nechť prominou.

Winter
08. 01. 2009
Dát tip
Mě je úplně jedno, odkud historka je. Záleží, jak je napsaná. Od toho slovo forma. Zkus toto akceptovat (což je základ hovoru) a možná začne dávat smysl i argumentace s gorilami. K poslednímu odstavci: vždycky dávám za příklad historku s Le Corbusierem, který léta páně 1925 postavil "město" dokonalých funkcionalistických domků. Kritici, zarytí vizonáři funkcionalismu nalazení na jednu vlnu, jásali. Po letech se zjistilo, že si "nepoučení" uživatelé těchto domů si na domy začali montovat okenice, přístřešky aj. Kritici se děsili. Corbusier řekl: "Víte, člověk má vždycky pravdu. A je to architekt, který je špatný." V jiných tvůrčích činnostech je to stejné. Když StvN napíše, že něco nepochopil, pak to napíše nejpíš proto, že něco nepochopil - autor by se měl zamyslet, proč to nepochopil a ne označit StvN za méněcenného. Tož tak.

Marcela.K.
08. 01. 2009
Dát tip
Historka není od rodinného krbu, to bych si vyprosila. Argumentaci s gorilami snad nemyslíš vážně... A poslední odstavec nechám bez komentáře. Zdá se mi totiž úplně zbytečné komentovat něco tak blbého.

Winter
08. 01. 2009
Dát tip
Já myslel, že důkazní břemeno spočívá na straně žalobce. Jinak poselství může být, jaké chce, pokud je ale převyprávěno formou "historka od rodinného krbu", není se co divit, že vznikají nesrovnatelnosti. Protože jednou bychom se mohli dostat do situace, kdy budu moci tvrdit, že můj výše uvedený text mluví o vraždění goril v deštných pralesech, jen to nikdo neumí přečíst. Mimochodem věta "jen ji beru od těch, kdo něco umí a mají snahu mi porozumět," patří možná tak do náboženství nebo nacismu, ale nikoliv do literatury. Protože v umění se to má tak, že pravda je vždy na straně recepce.

moorgaan
08. 01. 2009
Dát tip
tak zaprve- mylenko, pokud si myslis , ze StvN nic neumi, tak to napal, - at dokaze, ze neco umi- at da do konfrontace k tve povidce svou, kdyz se pta , zda neco umi!..radi zkomfrontujeme!- a poctive, ne z pozice pridomku" kritik"... za druhe - StvN - pokud napises, ze nekdo napsal povidku nevalne urovne? tak jako kritik, vysvetli proc!.. a ne to rict jako "srabackou" obhajobu toho, ze neco nechapes- to ze nechapes, je veci tve inteligence... za treti- tato povidka je valne urovne!- protoze se da cist, a to podle ohlasu velmi dobre.. za ctvrte- kdo nepoznal hned naporve , ze se jedna o homosexualniho syna po precteni do konce, tak pravdepodobne necetl povidku poctive a jen ji prelitl- protoze je to podane celkem polopate...sorry, ale tohle je o chteni tu povidku cist tak, aby jsme smysl pochopili- jeste jednou!- povidka je velmi hezky napsana,a vubec neni podstata jeji napln,ale zpracovani a umeni ji podat tak, aby se cist dala.. a to se teda cist da!!..

Diana
08. 01. 2009
Dát tip
JdC, díky za avi. Ale ano, pochopila jsem, že je to oslava MATKY. Ale taky jsem chtěla vědět, co se stalo, abych ti ocenila ještě lépe. A já když nevím, tak se zeptám - i když pak vypadám jako blbeček.

Marcela.K.
08. 01. 2009
Dát tip
Nevím , jestli něco umíš, neznám Tě, ale Tvé kritiky, které tu potkávám i u jiných autorů, mě nějak "neberou"...zdá se mi, že se snažíš si na kritika jen hrát, ale často mám pocit, že jen hledáš, co bys mohl vytknout. To je vůbec v poslední době nějaká móda tady. A vůbec, nechce se mi tu probírat kritika na Písmáku, je to stále dokola.

StvN
08. 01. 2009
Dát tip
Já podle tebe nic neumím? Podle čeho soudíš?

Marcela.K.
08. 01. 2009
Dát tip
Lenko! nezlob :-)) StvN ale měla, jen ji beru od těch, kdo něco umí a mají snahu mi porozumět. Ti kdo mě chtějí jen usvědčit ze své pravdy, těm nějak nevěřím.

Lakrov
08. 01. 2009
Dát tip
Domalujme kolem nich kosočtverce, až se těch čárek sejde víc :-) (autorka promine)

StvN
08. 01. 2009
Dát tip
Já myslel, že to ty si chceš povídat. Tys nikdy neměla zájem o hlubší kritiku díla, tak to u tebe ani nedělám.

Marcela.K.
08. 01. 2009
Dát tip
No, asi to je na kritiky moc složitý ;-))

Winter
08. 01. 2009
Dát tip
|

Marcela.K.
08. 01. 2009
Dát tip
:-) Oldjerry ...nezlob! ;-)) dík.

Oldjerry
08. 01. 2009
Dát tip
Je úsměvné, jak lze zaměnit anylýzu s hnidopišstvím a nesrozumitelnost autorova díla s nechápavostí kritika.... Vás to nerozesmálo ?

StvN
08. 01. 2009
Dát tip
Dobře, nebudu tě mučit dalšími otázkami.

Marcela.K.
08. 01. 2009
Dát tip
ještě dodatek: Podívej StvN, pokud chceš hlouběji kritizovat, měl bys se naučit řádně formulovat své kritiky. ,,Bez urážky, nenapsala jsi povídku valné úrovně, ale o to tu nejde." Co to je? O co tu tedy jde? Jestli si chceš jen povídat, tak promiň, ale na to teď nemám čas :-)

Tragicus
08. 01. 2009
Dát tip
Ano, já také narážel na diskusi pod ní. K povídce jsem se vyjádřil dostatečně předtím.

Marcela.K.
08. 01. 2009
Dát tip
Kdybys četl pozorně,pochopil bys, že zmiňovaná Lenka bude patně druhá dcera, která už ví...proto si matka nemusí dělat starost, jak vysvětlí jí, co ji oznámil syn (David) Kdybys měl zkušenost s dětmi, věděl bys, že dcery zpravidla svým otcům leží na srdci víc, než synové... proto je tu zmínka o tom, že mamince s tátou "pomohou"... Ach jo, já tak nerada vysvětluji své texty v komentech :-( Tragicusi... podívej, já tu nechci rozebírat co je homosexualita...o to v mé povídce nejde.

StvN
08. 01. 2009
Dát tip
Nehledám důvody. Tak jsem to prostě v dané chvíli pochopil, respektive nepochopil. Já tě nechci cupovat. Bez urážky, nenapsala jsi povídku valné úrovně, ale o to tu nejde. Psal jsem přece, že jsem nepochopil větu: S Lenkou si nedělej starosti a s tátou Ti nějak pomůžeme. Nemusíš hned vyjíždět. Take it easy.

Tragicus
08. 01. 2009
Dát tip
Jednak jsem to myslel relativně k mým očekáváním, ale i tak ano, myslím, že je to banální problém. Jinak je legrační mluvit o homosexuálním člověku jako o člověku zdravém.

Marcela.K.
08. 01. 2009
Dát tip
Ale prosímtě :-) nehledej důvody, které si musíš "vymýšlet". jestli to chceš rozcupovat, posluž si, ale beze mne :-) dík, za názor jsem psala a jako zdravotní sestře mi nemusíš vysvětlovat co je homosexualita. To "prohlášení" je prohlášením ve stresové chvíli. Těžko by v té chvíli dcera matku poučovala tak, jak bys byl patrně schopný Ty. Někdy je lepší, člověka obejmout a umět mlčet :-)

StvN
08. 01. 2009
Dát tip
Některá postava klidně může v nějakém citovém pohnutí říct o někom, kdo má rakovinu, že je zdravej, protože se zatím zdravej jeví. Stejně tak málo smyslu dává prohlášení - je živej, zdravej - v souvislosti s něčí homosexualitou. Homosexualita není podmíněna zdravotním stavem. Ptám se právě proto, že jsem četl pozorně.

moorgaan
08. 01. 2009
Dát tip
vis, ze na povidky moc nejsem,ale tebe si vzdycky prectu s tim, ze vim o kvalite...ty proste nepopisujes, ty vypravis a ma to spad!..ten problem je v tomto pripade zastupny, je jedno zda jde o jinak orientovane, nemocne, seniory- vzdycky to umis podat!.. o tom je Pismak..super!../*

Marcela.K.
08. 01. 2009
Dát tip
StvN ...je škoda, že si se čtením nedáš víc záležet, nemusel bys se třeba ptát, jestli zdravej má rakovinu :-) Diano? Ty, že bys nepochopila? No tak :-) Guy má jasno :-) - dík Lenko, s Tebou si nedělám starosti, že bys mi nerozuměla - dík :-) Ó... vždyť ty to jistě víš... no zkus to znovu ;-) Tragicus...kdyby to byl Tvůj syn, byl by to pro tebe taky "banální" problém? Moc ráda tu vidím Honzyka ... no žemlovka, je žemlovka ;-) Děkuji za návštěvu, názory, i tipy a jen dodatek: Začínám si konečně hrát i s příběhy jiných lidí :-)

Tragicus
08. 01. 2009
Dát tip
Také jsem přemýšlel zezačátku, co se stalo tak hrozného. Napadlo mne to u: "není jedinej.", ale doufal jsem, že to tak banální problém nebude. Ale líbíl se mi styl a napětí bylo opravdu docela dobře budované.

Ó
08. 01. 2009
Dát tip
...jo...napínavé...nedokončené...ale žemlovku miluji...je to prostě záchrana...jabka ve sklepě a hromádka tvrdých rohlíků "na strouhanku" se vždycky najde...a prozradíš co se stalo...?...Nebo raději ne?...

Lakrov
08. 01. 2009
Dát tip
Musím říci, že pro mě to bylo napínavé čtení. A ten strach, co najdu na posledním řádku... Zbytek do zprávy. Tip.

guy
08. 01. 2009
Dát tip
není jedinej, podle ustálených statistik je každej pětadvacátej akorát v Iránu podle jejich prezidenta není žádnej ..

Diana
08. 01. 2009
Dát tip
Já jsem nepochopila, co se vlastně stalo. Jen to, že se to týká syna Davida.

StvN
08. 01. 2009
Dát tip
S Lenkou si nedělej starosti a s tátou Ti nějak pomůžeme. To jsem nějak nepochopil. A to má rakovinu nebo je jenom teplej? Je škoda, že si se psaním nedáš víc záležet. Našly by se i hezké momenty.

Honzyk
08. 01. 2009
Dát tip
............vivat žemlovka!!!'!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru