Tak to je něco (to zase mám po večerech několik dnů co dělat :) )
Diono, děkuji za zastavení i ocenění.
Danny, Zuzulinko, Blacksabath, děkuji, upřímně děkuji, neboť fakt, že se mé texty komukoliv líbí natolik, že je přečte i opakovaně, pro mne znamená čím dál víc.
Karp. knihomol, ty obrázky od E. Slámy zmizely samovolně už dávno. Stalo se mi to v minulosti i s některými dalšími. Bohužel. Škoda to nepochybně je. Ale s ohledem na fakt, že tyto básně jsou i součástí sbírky KDYŽ TOPOLY, tak vlastně ty ilustrace - fotky sedí, protože jsou totožné s těmi v knize.
Pôvodné ilustrácie E. Slámy sú definitívne stratené? Nič proti týmto fotografiám, no to by bolo fakt škoda.
děkuju...........ukládám si
no paráda, krásné s těmi fotografiemi... sbírečku mám doma a často a ráda se k ní vracím
Jirko, bylo mi potěšením. Ještě když teď vím, že je to kvůli této sbírce, která mě svého času zaujala natolik, že ji mám v Oblíbených, mám o to větší radost, že to s obrázky klaplo.
Janičko, děkuji, však víš, že jsi tady vnímána jako dobrá duše serveru.
Jirko, děkuji za avízo. Ráda jsem si Tvoje nádherné a velmi působivé básně znovu přečetla. Líbí se mně i fotoilustrace, obzvláště mě zaujala ta poslední :-)))
Dát tip
atkij, Danny, egil, kouzelná_květinka
Sbírečku NĚKTERÁ OKNA jsem poté, co mi samovolně zmizely hezké ilustrace E. Slámy, za což mu znovu děkuji, doplnil o většinu fotoilustrací Rudolfa Stančíka.
Dannymu děkuji, že mne naučil vkládat obrázky.
vidíš, to určitě nebylo plánované.
Jsem se rozhodla, že mi písmák chybí, ale fakt jsem včera potřebovala si přečíst něco, co mě osloví, dá mi požitek a to u Tebe vždycky najdu, děkuji za to i když jsem nic nenapsala, prostě jsem to potřebovala jenom pro sebe ochutnat a vychutnat .-)
A nejsem stolker, neboj :D
Děkuji, snad se někdy někde potkáme :-)
Kouzelná květinko, zřejmě nejsi pro nic za nic kouzelná, když jsi vykouzlila můj jubilejní 1500 tip a sobě skleničku něčeho dobrého, jak jsem zvyklý za každý stý tip poděkovat. Takže, pokud jsi z Ostravska, nebo třeba z Prahy, kde sice zajíždím tak 2x do roka, můžeme se příležitostně potkat. A samozřejmě děkuji.
Nemáš zač děkovat. Po dlouhé době jsem narazil na poezii, která mě skutečně oslovuje. Nechci tvé básně srovnávat s těmi od V. Hraběte, mají jinou naléhavost a melodii. Když jsme se o něm ale bavili, narazili jsme na otázku - proč dokázal vyprodat náklady sbírek, zatímco dnes se to básníkům většinou nedaří? Pročetl jsem si celou diskuzi k této tvé sbírce a jednoznačně příznivá odezva mi dává odpověď, že když to v poezii je, tak to lidé zkrátka cítí a veršům i jejich autorovi rozumí. Není potom třeba něco vysvětlovat, nebo vykládat cosi o potřebě nějakého zasvěcení.
Vypustit "a" byl jen návrh. Když o tom ale takto přemýšlíš, ukazuje to, že jsi básník. Vzpomínám si na básníka Jaroslava Mazáče, nevím, jestli ho znáš, ale ten také dlouze přemýšlel o každném slovu, jeho vhodnosti, jak zní a jak působí...
Jardo, děkuji, určitě jsi mi udělal radost. Nasadil jsi mi brouka do hlas s tím “a”. Několikrát jsem ti dal za pravdu a pak jsem znovu váhal. Zatím si dám čas, abych si přivyknul, ale uznávám, že tvůj návrh má cosi do sebe a aktuálně je to 51 ku 49 ve tvůj prospěch. Děkuji.
Někdo v diskuzi napsal - skutečná pouzie. A já se k tomu přidávám. Krásné obrazy, někdy hladí, jindy znepokojují, ale vždycky ke mně pronikají. Ovládáš kouzlo nevyřčeného, v tom jsou tvé básně silné. Jen občas se zdá, že by to vyřčeno být mohlo. Když ale vím, co by mohlo být vyřčeno, není třeba to sdělovat.
Jeden návrh. V první básni bych navrhval vypustit spojku "a". Podle mě je tam navíc.
Chlapeckou touhou odvážně plujíhranami rozbíjí podpatky bot
Putují časem v čase se zaoblujíabychom mohli přeběhnout
kúpil by som si tvoju zbierku ak by som ju našiel v obchode ak by som ju náhodou vytiahol z regálu tak by som ju určite kúpil.
Len po Holanovi idem zámerne a ten tiež v kníhkupectvách nebýva
Na práh noci misku mléka. Máš to hezký. Někdy až moc
Debraket, dík za reakci a když už jsi četl, myslíš, že bys mohl vysvětlit, co tím myslíš? Děkuji
...dbají na chůzi a chlapi zatahují břicha... to mě srdečně rozesmálo.
Hezky se mi četlo.
Whitesnake, děkuji za výběr, pamatuji se na tvou, až nezaslouženě laskavou recenzi této sbírečky před léty, která mne uvedla tehdy do rozpaků a rozproudila tehdy další recence (Jinovata, Lyryk a Bílá_Místa_v_akvarelu.)
no, klobouček dolů, zachytil jsi mne do svých sítí, krásných sítí *
A ještě dlužím vysvětlení. Původně zde byly tři krásné ilustrace Emila Alámy, který nezištně zkrášlil či doprovodil i jiné autory. Časem se nějak vypařily a zůstaly jen prázdné mezery. A poněvadž mé znalosti práce s počítačem nemají požadovanou úroveň, nevím jak je obnovit.
Gora, děkuji za uznání, jde o věci starší, zhruba z před devíti a více léty a ačkoliv vzbudily příznivý ohlas, dobře vím, jaké mám limity.
Obdaroval jsi čtenáře zralou a citlivou poezií...
Pokud cas uzraje, budu rada mezi prvnimi ctenari jejich pokracovani. Ci proste nove sbirky:)
atkij,
děkuji a přiznám se, že ač je hloupé psát, co napíšu nyní, po tvém posledním avízu jsem si sbírku znovu přečetl a především pak všechny zdejší komentáře a byl jsem po létech zaskočen jejich vřelostí. O to více mne mrzí, že se neumím bezvýhradně těšit z přijetí těchto veršů. Myslím si totiž, že pokud bych to uměl, měl bych více odvahy napsat ještě více.
Rada si v ni ctu. Vzdycky si najdu misto, do ktereho se polozim. Nektera mista vhani slzy ... protoze jim hodne rozumim, jen jsem jeste nenasla zpusob o nich psat, nedozral cas, ja ... anebo mi neni dano. Obdiv.
Pozotvirala jsem vsechna, co se dala. Moc pekne.
křehké
a současně zvláštním způsobem hutné a plné člověka
děkuju.
Jedna sklenička někdy nestačí, proto Tě třeba pozvu na druhou, když už budu v Ostravě, jinak jsem dělník z Východní Moravy, do Opavy jsem chodil dva týdny do školy, třeba někdy pojedu tím směrem zavzpomínat...
Ďakujem za pozvanie a určite sa ozvem ak tam niekedy zájdem
Milí Dělnický básníku a Karpatský knihomole, oběma vám děkuji za přečtení a příznivou odezvu.
Karpatský knihomole, náhoda tomu chtěla, že jsem od tebe obdržel jubilejní 1300 - tý tip a také zaokrouhlený 150 tip pod touto sbírkou a je mým zvykem pozvat takového člověka na skleničku. Jsem z Ostravy a tuším, že bys, soudě dle nicku mohl být odněkud z přihraničí (nedobře se mi to takto píše, pomyslím-li, že jsme byli společnou vlastí). A tak, budeš-li mít cestu do Ostravy, ozvi se a můžeme se sejít.
Dělnický básníku, ty jsi onu metu minul těsně, a proto tě zvu také.
Bývalo mnoho krásných dívek
pod závoji
a žádný jsem nenadzved
Mnoho pekných básní, ktoré som nikdy neprečítal, tak som rád že tieto áno. Ale to až tak veľa komentov? Šialené a závideniahodné.
Jindro, děkuji za čtení a tip, sbírka v tištěné podobě není.
Je sbírka k mání i v tištěné podobě?
když už jsi mne pochválila, tak já poděkuji a napíši sluníčko.
Útesy v Trelleborgu taky znám. Hezké *
milá megahit,
děkuji za zájem i potěšující komentáře u mých textů, vždy mne to povzbudí.
Krásné - některé při čtení vyvolávají pocity, vjemy (vůně i tóny). Přitom tak přirozené, jako načrtnutý obraz. Budu se k nim vracet.
Děkuji....a vážím si Tvých slov.....víš..moje pokusy jsou snahou vměstnat do písmenek prožité....k radosti?...spíš drží nad vodou...Tak či onak:-):-)....ráda čtu Tvé texty.....a budu ráda, když se zastavíš.....
blacksabat
dlužím už delší čas upřímné poděkování za tvou pozornost a ocenění řadě mých textů, také jsem si samozřejmě přečetl tvé, které, se mi zatím zdají spíše v rovině buďto pokusů nebo psaní k prosté vlastní radosti a tak je mi zatěžko je hodnotit přímo, nerad bych tě jakkoliv poškodil, nemluvě o tom, že člověk nikdy neví, co má větší cenu, zda upřímnost motivu či výsluní. A virtuální svět zde bývá často nespravedlivě nelítostný. Tak či onak, moc děkuji a časem se znovu podívám k tobě.
čtu.....zhluboka se nadechuju.....tma je všude modrá...důležitější než tvář je ....co cítíme.......je to........prostě nádherné..........
Jako celek mi to příjde ucelené,pročetl jsem se až nakonec a musím říct,že se ti to povedlo,za tip
ta první obvzlášť zdařilá
cítím, že to chce víc času
Je to krásné - a inspirativní. Návod ke způsobu vidění a myšlení. Povýšení smyslu jazyka nad nad horizont řeči a písma...
králi podzimních ohníčků, moc děkuji, oprvdu moc za tak spontánní pochvalu
Úžasný, prostě úžasný. Nemám slov.
nes, já jsem sice klubovým schématům na chuť nepřišel, ale pokud si myslíš, že je to pro tento klub dobré, proč ne.
..niektore az na dren!
.. *
Spíše já bych ti měl děkovat za to, že píšeš tak, jak píšeš. :)
Falinor
Milý Martine, neuniklo mi, že jsi věnoval svůj čas a milou pozornost i mnohýmdalším mým textům zde a mne to samozřejmě hodně těší a děkuji ti za to.
I když nejsem žádný kritik, mám velké nutkání ti sdělit, že mě tohle velmi zaujalo! ;) T
... tohle se mi líbí,ještě se sem vrátím..dobré..!
pomalu si tě začínám pročítat ;)
tuhle sbírku jsem přečetla najednou - čte se úplně lehce, máš krásný kultivovaný jazyk - skutečná poezie ;)
rodiče, dětství, jinošství, domov, krajina srdce... překrásná skutečná poezie ***
synáček
foto
azur
enley
Morgaine.le.Fay
Moji milí, děkuji Vám.
Sálá z toho teplo, takové to známe teplo rodiného krbu - místa od kterého se nespěchá stejně jako z téhle sbírky =D T
paráda, velmi se mi líbí.
Je to opravdu nádherné čtení, až dnes jsem se dočetl konce… Pokud jde o srozumitelnost, tak naopak neznám srozumitelnější způsob vyjadřování… (Ostatně pokora a upřímnost je přece srozumitelná vždycky…). Děkuji…
Neza-jímá,
nic se neděje, naopak, děkuji za návštěvu.
Tohle není nic pro mne. Mám ráda srozumitelnost.
takjinak,Linguacosa, pupin
Děkuji Vám.
čas je vnímán hloubkou nebe ...tip
Krásný:) těšim se na další :)
Láďo, děkuju a od pana autora si považuji
Po roce a půl od prvního čtení -
..jsou poetiky, kam chodím, když (se) mám chuť drásat; a pak jsou jiné, vzácné - jako třeba tato -, kdy si člověk pohodlně sedne do křesla, zapálí svíčku a do sklenky nalije kvalitní archivní pití. A cítí cosi důvěrně známého, blízkého s příchutí (ztraceného) domova.
Nérea a Kamil Sikora, děkuju, Kamile, tvá pochvala jako od rozhodně velmi zručného prozaika těší.
Nejsem zrovna fanda básní, ale takováhle tvorba MÁ SMYSL. Většina rádoby "básníku" tady na Písmáku publikuje pár řádek o ničem, a myslí si, že jsou básníci. Tohle se však od šedivého průměru odlišuje. Má to koncepci a styl!
Jsem na Písmáku skoro rok a nenašla jsem tu mnoho básní, které by dosahovaly kvalit téhle sbírky. Všechna čest...
Samotnému je mi to divné, ale není.
aleši-nováku,baabo a samozřejmě Ládíku, děkuju
Pišto, skoro se mi chce zeptat, zda to není z tvé strany recese, ale pro jistotu děkuji (bez recese)
Za tohle se nejspíš budu nenávidět, ale nelze jinak: Už drahnou dobu jsem tak skvělou sbírku nečetl. Ani slovo nazmar (nad krom poněkud plytkého "Semaforu"). Neuvěřitelně působivé, jazykově vymazlené nostalgické posezení. Sem Výběr prostě přistát musí.
P.S. Pevně doufám, že tohle je nějaká náhoda, protože jestli ne, znamenalo by to, že jsem se celou dobu mýlil. A anžto jsem neomylný... Mno,
Dogma jme viděli všichni, že...
najdeš si chvilku a podíváš se na mé pojednání o této sbírce? Měj se hezky.
velmi potěšilo, že někdo na chvíli vyzvedl tento poklad..
dospělý autor...dýchá z toho život bez vyumělkovanosti.
a tip číslo 102 :o)
Vindál drámo, pokud se někde potkáme, máš u mně skleničku za jubilejní stýp tip. Děkuji.
nojo skvělý to je, ty verše plynou lehce, spontaně nahozeny a přitom jsou plný rafinovanejch myšlenek.. jupí 100tips :)
Jazylka, Whitesnake, děkuji za pochvalu, stále opakuji, že mne vždy těší i posiluje, jestliže má skrovná tvorba osloví zřetelnější počet čtenářů, na druhou stranu již delší dobu cítím potřebu být obsahově důmyslnější, tedy zvýraznit jakési poznání nad pocity. Vzhledem k tomu, že už tato sbírečka byla vystavena třem rozsáhlejším rozborům, a rozhodně byly pro mne přínosné, třebaže některé dílčí vývody odmítám, nebráním se dalšímu. Objektivně tím jen získám, zvláště pak, jsou-li názory věcné a odůvodněné. Děkuji.
Fantastické - neustále se sem vracím. Pokud se neurazíš, rozebral bych i kritičtěji. Jsi zde absolutně jeden z nejzajímavějších autorů.
je to nádhera, dobre mi to padlo, už si dnes ani nič iné nenaklikám, nech si udržím dojem. Hlavne sa mi páčila Hodina ticha a Útesy, ale celý súbor je tak príjemne vyvážený, že preferencie sa budú určite meniť.
Thalinko, děkuju.
Norbert Amehr von Strudel, tvá poznámka mne docela zaujala. jestli budeš mít chuť. rozveď ji trochu více, jedno zda zde, či do zpráv, opravdu mne to zajímá. Děkuji.
je to paráda, že tam máš grafiky od Emila...strašně mě to potěšilo v těcho těžkých dnech...moc kráná věc a tohle ji mile dotváří
Garay, nes, Prostovláska,
nejsem si úplně jistý, zda jsem vám všem poděkoval za milé reakce a ty mne opravdu těší, třebaže sám cítím, že bych se ve vyjádření měl posunout dál.
Děkuji.
Některé básně nesmím číst v noci... Je po nich smutno... T.
Některé básně nesmím číst v noci... Je po nich smutno... T.
Milá Nes, děkuji a lichotí mi to, třebaže jsem sám vůči svým veršům víc kritický, než si možná zaslouží.
Milý Peťko, s tebou je to podobné, výrazný talent a styl nepoměrně soudobější, až nerozumím tomu, co bych ti měl opakovaně nabídnout.
Oslovila mě báseň Semafor.
Oslovila mě báseň Semafor.
Karlíčku,
opravdu vřelý dík za několik tvých postřehů a je jedno, zda jsem si jejich přítomnost při psaní těchto básní, které vznikaly v průběhu let zcela nezávisle, uvědomoval, cenné je zjištění, jak jsou vnímány.
Zvláště jsi mne donutil uvažovat o nedostatku humoru, je to zajímavá informace, a snad s výjimkou básně "Ke starým adresám" a ani tam ne příliš tyto texty ho postrádají. Věřím, že kdybych jakéhosi odlehčení byl schopen, získaly by verše další žádoucí rozměr. Určitě však budu v budoucnu na to myslet a i se pokoušet.
Pokud jde o humanistické podtóny či projevy lidství, nebyly v mé motivaci vědomě přítomné, spíše jde o jakési zvládnuté osobní emoce, což mi umožňuje přece jen jistá životní zkušenost.
Bez ohledu na příznivé vyznění tvé kritiky oceňuji fakt, že se na Písmáku objevuje další autor, který je schopen vícevrstvého pohledu. Po takovýchto lidech je zde hlad. Ještě jednou, díky.
pavel242
děkuji za názor, je poctivý a tedy pro mne cenný
Nevím, možná jsem špatný čtenář. Soudě podle toho, jak se všem líbí, dám sbírce ještě třetí pokus.
Mám z toho zvláštní pocit, naprosto mě rozsekala báseň ve starém bytě, ostatním podle mě chybí lehkost. Další velmi zdařilá je Hodina ticha, její fungování mi zatím zůstává záhadou.
Nejsem fanoušek konkrétních osobních zpovědí. Kameny jsou ukázkovou mikronickou, které taky moc nemusím. Možná proto mi zbytek sbírky uniká.
Každopádně i kdyby to byly jen ty dvě povedené, vyčnívání nad průměr je zřejmé.
Talu ben Kohelet
děkuju za čas, ale zejména za ucelený názor a úhel pohledu, jsou to pro mne vždy užitečné podněty. Děkuju.
Básně nejsou složité nebo stylizované, jsou civilní, ze života - ze života prožitého, procítěného a přemýšleného, ze života, který má rub i líc. Tvé vidění světa není jednostranné, jak tu je zvykem, nabízíš mnoho alternativ, prosíváš je pouze sítem vzpomínek. Zvlášť básně Hodina ticha a Lednově nemocniční ticho jsou nádherné. Jednotlivé obrazy, verše a dvojverší jsou velmi zdařilé, ale ne vždy mi sedne způsob jejich spojení, respektive částečná nespojitost - ale nejde o to, že by byly chybné, jen mi prostě nesednou. Většina básní je hodně osobní, je na nich vidět, že jsou prožité - což někdy bohužel brání "poetičtějšímu" vyjádření. Ilustrace se rovněž povedly. *
nedá mi to, abych se občas nevrátil. Ta první ilustrace mi něco ( někoho) připomíná a nemůžu přijít na to co ( koho)
seifertbezpera, děkuji za návštěvu i názor
mě se ten styl líbí i když musím přiznat že tolik obrazů co tam vidí ostatní já nevidím, ale ta poslední je nádherná
myslím, že je jisté, že Tě určitě ještě nějaká nová, příjemně překvapující čekaji. přeji Ti to z celého srdce.
Wronski,
děkuji za návštěvu i čas, obávám se, že některá okna jsem už minul. Děkuji.
přeji Ti, ať vždycky dokážeš najít... to správné okno. *
Rybičko123, děkuji za zastavení pod touto sbírečkou i pod Návraty a také za pochvalu.
já děkuju a moc hezké chvilky při psaní i jinak v životě:-)))
Milá Marlav, moc děkuji za názor a právě takovéto subjektivní pocity mají pro mne nemenší vypovídající hodnotu jako odbornější kritiky, obojí je cenné.
cítím z básní stopu naděje a nějakého zvláštního klidu, nebo smíření, ale spíše jsou to takové momentky...možná více tajuplné a nadnesené, než by moje srdce přijalo
jako sílu a jako otěž pro život...píšu jak to cítím a vnímám...takže se nesnažím dělat kritiku...děkuji*
"Bývalo mnoho krásných dívek
pod závoji
a žádný jsem nenadzved"
Máš osobitý jazyk a sugestivní verše. *t*
Nérea, děkuji za trpělivost i pochvalu
Z tvých básní čiší pokora k jazyku, všechny obrazy a vzpomínky vykresluješ slovy tak jemně a citlivě, že to lahodí duši.
posledny2,
velmi děkuji za přátelská slova, která v širším kontextu svědčí o tvé zdvořilosti i slušnosti, spočívající v tom, že opětuješ můj zájem o tvé verše, přičemž, jak chci věřit, přistupujeme k vzájemným kritikám nikoliv jako jacísi dlužníci, ale vcelku věcně, což mi usnadňuje tvá snášenlivost i s nepříznivým názorem.
aaaaaa já už jednou otipoval. Skleroza je nádherná v tom, že stále čteš nové a nové věci :-)
Nebudu pátrat po smyslu ježatých náborových center ( viz níže) a jednoduše ti sděluji, že se mi to líbí. Vůbec se mi nechce pitvat proč.
...není to špatné,navíc je to můj kraj T
jjj, Noumenon a joylis, děkuju za návštěvu a jsem rád, pokud se vám verrše líbily.
K ilustracím. Byly mi spontánně, pod bezprostředním dojmem veršů namalovány během jediného večera a darovány, a způsobily mi velikou radost, poněvadž to pro mne znamenalo velmi přesvědčivé ocenění, ale také porozumění pro tyto verše, nemluvě o zřetelné míře nezištnosti autora ilustrací, což vše dohromady tvoří celek, který k sobě patří. Jsem za ně vděčný.
krásné, ale ty ilustrace se mi moc nelíbí
nadherne filatropicke basne. vyzaruje z nich klid a mir, ale nekdy i takova ta hutna atmosfera plna neklidu tip*
soulož s negrem,
se zájmem, a ještě víc se zalíbením jsem si přečetl tvůj odvážný i objevný názor, který, tak jak se k poezii sluší, míří za její hranice a to oběma směry, přičemž atakuje nejen hranice našeho jsoucna, ale vysmívá se i jejímu hnilobnému obsahu, který, třebaže se tváří srdnatě, ve skutečnosti směřuje k záhubě, a tak jsi neodvratně musel odhalit ten, sice krásný, ale přece jen pomíjitelný okamžik sexuálního vzepětí, kterýmžto se nyní už nemohu ani chlubit, neb co je chlouba oproti síle k realizaci. A tak se utíkám do bláhových veršů, tajně s nimi rozprávím a nepřiznám, že za okny mi utíká svět. S hlubokým respektem TVůj a2a3a
Sám jistě moc dobře víš, že veškerá ta neduživá sláva, která se k tvé tvorbě přiklání, je malicherná a jalová. Jen málokdo ze zdejších kritiků, či spíše notorických hvězdičkářů, pochopil pravý význam a smysl této nevšední, znepokojující kolekce. Výkřiky typu
Zde nacházím potěchu ve vyrovnanosti invence a střídmosti, další výroky laika jsou zbytečné pouze potvrzují zdejší neschopnost interpretace komplexnosti díla.
Základní linie sbírky je dle mého názoru zcela zřejmá. Netvrdím, že problematika dárcovství orgánů je právě originální myšlenka (tento problém již popsal ve své literární psychoanalytické eseji S. Freud a dobral se kupodivu podobných závěrů, stejně tak toto téma vytáhl na světlo boží Ramón Amaya Amador ve své knize Operación gorila z roku 1965, věnované heroinovému marastu hondurasské vyšší střední třídy), nicméně uchopení tématu zde lze považovat za zcela jistě překvapivé.
Těžko říci, zda autor opravdu zanechává své myšlenkové eskapády ve stádiu pouhého imaginarismu, nebo pouze každým dalším veršem přikládá polínko do ohně fádního neo-utilitarismu. Proč vlastně uvádím tato zcela zřejmá fakta? V Bohouškovi jsem totiž konečně detekoval klíč k celé sbírce - snoubí se v něm jak klubíčková hravost čerstvě pohozené mindy, tak chlapáctví hranatého, světem protřelého mazáka, který to zcela nepochybně v letech svého pohlavního uvědomění uměl se ženami.
Celkový dojem opravdu neumocňuje ilustrativní stránka, ostatně Emil Sláma nikdy nepatřil mezi kvalitní expre(sionistické) výtvarníky. Kvalitu sbírky nelze měřit ani autorovým přehnaným důrazem na lidství, neboť to lidské v nás je pouhopouhý klam a artefakt, který lze během jedné filiální generace zcela odbourat. Hlavním přínosem je tedy jistá tvůrčí koherence včetně poetické obrazné plasticity, která ve mně jako ve čtenáři evokuje potřeby ptát se po smyslu ježatých náborových center.
výborně, další důkaz, že když člověk umí není třeba psát záhadně a nejasně .***
adrift
ruprecht
Urvisu
nedochůdče
Toscana
BigBivoj
Děkuju vám za návštěvu a přátelské přijetí mé sbírečky
To je naprosto dokonalé, radost číst... odnáším si odsud velmi silný zážitek - děkuju. *t
ucelené a obdivuhodné dílo- nic se neopakuje, nikde stejná slova, šíře a rozměr záběru jakoby nebral konce..v té celistvosti jednotlivé básně navozuji náladu lačnosti, jaká bude ta další a další.. a ony jsou jedna hezčí než druhá...možná v osamocení by tak jednotlivě nevyzněly../***
Ja som rád, a to za to, že som také milé slová mohol použiť. A za to že som ich mohol použiť si zodpovedný iba Ty a tvoja klavesnica , resp. kuličkové pero a A4 papier zafarbený do biela...Preto ďakovanie s Tvojej strany, je podľa môjho názoru absolútne zbytočné. To ja, ako čitateľ by som mal ďakovať, že som dostal možnosť tak skvelé básne čítať.
Johann Wolfgang Mária Amadovič
Za tak vřelé ocenění, třebaže jsem si vědom limitů mých schopností a tedy i této sbírečky, mohu jen poděkovat.
Dneska som si prečítal....ak nie najlepšiu tak potom určite jednu z najlepších básnických zbierok môjho života. Básne sú napísané....jednoducho...bez zbytočných slov, aby boli ľahko čitateľné, aby povedali to " svoje" všetkým - od nadaných po menej chápavých. Majú výbornú atmosféru, ktorá čitateľa priamo vťahúva...do ních samých. Výborné prechody...nežné kĺzajúce sa od prvého k poslednému slovu... Takže nemôžem inak...len tak, že dávam jednoznačný TIP. Až mi je lúto, že nemôžem dať viac....
egile,
nikdy jsem příliš nerozuměl tomu, když mi někdo přisuzoval ovlivnění Skácelem, už proto, že jsem ho četl uceleněji později, než vznikla převážná část těchto veršů. Ovšem pozdní Seifert, ten mi skutečně imponoval, zejména Morový sloup a Býti básníkem, a nemohu vyloučit podvědomou oporu v něm. Děkuju i za další poznámku, rozhodně stojí za úvahu.
mně se texty vesměs zamlouvají..
najdou se mezi nimi - dle mého - slabší, a to hlavně tam, kde se až příliš utápí v nostalgii, kde jsou "věci" až příliš tematizovány v jejich absenci (bylo tu, není tu)..
co oceňuji, je tón, jakým verše promlouvají, žádné přepjaté drásání; jsou to verše vyrovnané, poučené životem;; co do "barvy hlasu" místy slyším pozdnějšího Seiferta (konkrétně Koncert na ostrově)..
____________________
ale to jsou jen takové poznámky na okraj..
*
...a já čekala obligátní děkuji:-} nejsem kritik...snažila jsem se vyjádřit pocit po četbě, který byl dozajista rozjitřený:-}
nechápu, Jarmilko a Algaranno, děkuji a cením si.
Opravdu tichá krása a náhled do soukromí....moc povedené...*
http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=313958
Pájo, pan Kupčíková, Armine, Jarmilko, děkuju
Strhující, dechberoucí, úžasné, perfektní.
Vypisovat zde verše, které mě zaujaly, nebudu. Musel bych přepsat snad celou sbírku.
přečtu další kousek a lituji, že nemohu přidat další tip...
VT Marvin, Cristinne, berg, Danny, thalina, D4N, oleandr, tzka, Seatle, Anetté, Anima Mundi
Děkuji Vám za ocenění i za to, že Vám moje básničky stály za to, aby jste si je uložily.
Ploty Staňkových kasáren... to je pro mne Tvůj "majstrštyk"! Zima v meandrech Odry - pamatuju - skvělá. Hodina ticha - tolik citu!
Celkově: že umíš, vím už nějaký čas. Brousíš svůj prostý jazyk k dokonalosti, taková "tichá síla". Přes absenci exprese zanechá (alespoň u podobně naladěných) silný dojem.
Gratuluju!
Já prostě nemám slov....
díky
Teď je to opravdu nádherné, když se ty ilustrace usmívají.
Pomáhat si je samozřejmost. Tak to tedy něco vymyslíme :)))))))))
Pomáhat si je samozřejmost. Tak to tedy něco vymyslíme :)))))))))
Jarmilko, děkuju, a jsem rád, že jsi mi i pomohla, a třebaže se vyhýbám písmáckým srazům, muím si najít příležitost koupit nějaký ten koňaček, nebo co máš ráda.
ŽASNU... ŠŤASTNÁ, ŽE SMÍM...*****...
Dobře to dopadlo, nespálila :)))
... je to krásné, jdu se vrhnout na básně a vrátím se s komentářem k nim :))))
Moc děkuji Čučence a Jarmilce Moosové, které zůsobily, že konečně ilustrace od Emila Slámy (Grafik) mají tu správnou podobu, třebaže Jarmilka při tom spálila buchtu.
Jonishi, pracuje se na tom, mám obrovský problém je správně překopírovat, když je překopíruji malé, je to ještě mnohem horší, jejich velikost je ve skutečnosti ještě větší.
Je mi líto těch miniatůrních obrázků roztáhnutých do bestiálních roměrů.
Ledový cukře, taky tu báseň mám hodně rád, ale proč chceš říkat, že je od někoho jiného?
Jirko, díky, obrázky se otevřely a pěkně doplňují sbírku :-)))
Nevím, kterou bych si vybrala... kdyby vyšly ve sbírce, bylo by to nejlepší. Takovou bych si koupila.
Máš tam plno něžných, jemných kreseb. Vlastně ta sbírka ani obrázky nepotřebuje, třeba "zmizely" právě proto :-)
Prosím, je-li někdo z vás schopen poradit mi, ale polopatě, jak vložit do výše uvedené sbírky 3 obrázky, které jsem obdržel jako ilustrace emailem, budu vám vděčný. nejméně 5x jsem je již vložil prostým zkopírováním, ale záhy zmizely a zůstaly po nich prázdné čtverečky. Vemte však v úvahu, že máte co do činění s počítačovým laikem. Případně mi poraďte nic nějakého znalce. Děkuji.
Janičko, zkus teď než to zmizí, a když to tam nebude, napíšu, až to bude jisté a někdo mi s tím pomůže.
Janičko, už i ten zase zmizel, sháním nějakou radu, až to bude napevno, dám vědět.
Jirko, díky za avízko, otevřel se mi jen první obrázek, který je moc hezký, ostatní zůstaly jako vcera schované za ctvereckem s otazníkem...
Milly a ostatní, byly tam a zmizely, nevím, jak je tam vložit, aby zůstaly, nevyznám se, zkusím pro to ještě něco udělat.
Že jsem tak smělá....- kde se zmíněné ilustrace nacházejí? Nic nevidím....
Vzpomněla jsem si na Blatnýho, na Seiferta, na Skácela..
Nekupíš slova, ale píšeš poezii
A víc netřeba říkat.
jdu si ještě číst..
Janičko, snad teď už je to v pořádku, opravil jsem to.
Jirko, díky za avízo. To je výborný nápad - doplnění básní ilustracemi. Mně se bohužel obrázky neotevřely - jsou tam rámečky a v nich červené čtverečky s otazníkem...
Omlouvám se, že vás všechny avizuji, ale tentokráte nikoliv kvůli básním samotným, ale ilustracím, které mi věnoval zdejší autor a výtvarník, působící pod nickem grafik. Moc, opravdu moc děkuji, je to jeden z nejhezčích okamžiků, které jsem na Písmáku mohl prožít.
A ještě připojuji poděkování vám, kterým jsem dosud nepoděkoval.
taková nádhera! nevtíravá jemná lehká i hluboká poezie.
pod kůži, člověčina jemná ***
Je na čase, abych poděkoval i vám, dalším, za reakce, nechci nikoho vyzvedávat, ale těší mně, děkuji.
De Los Cobox - z mého pohledu nejde ani o uměle a ani nepřirozeně vsunutý prvek, a už vůbec ne o hospodské povalečství, ale o dobu, kdy jsem si myslel, že mi bude patřit svět.
V "Ke starým adresám" je přítomen nepřirozeně uměle situovaný prvek hospodského povalečství, nepůsobí to dvakrát přirozeně.
Vějíř či paleta...
K nočnímu stolku u lampičky...*
Díky Zborově avi jsem si tohle mohl přečíst - do sbírek s ohledem na čas nechodím. Zde nacházím potěchu ve vyrovnanosti invence a střídmosti, další výroky laika jsou zbytečné. TV a opakované návraty. Díky
Všem Vám upřímně děkuji, je vás hodně a řada vašich slov mne víc než potěšila, mnohem víc.
skutečně skvělá poezie*****.. to že není ve ZV je jen smutnou demonstrací nefungující redakce
Jsem zamilovaná do Ve starém bytě *
Ve starém bytě..- tu si vybavuju. Nejvíc jí rozumim.
Je to naprosto skvělé. Ale musím se ještě vrátit, došla jsem jen ke Starým adresám. Tohle se musí číst jednotlivě, aby si člověk náležitě užil ten pocit a atmosféru každé básně :o)****************************************************
Jo, kdybych si tak pamatoval, co jsem psal. Ale určitě jsem bezbřeže chválil ;o)
staré adresy, kasárna, hodina ticha...všechny jsou krásné, dýchá z nich nostalgie a zkušenosti.
*
Keď niekto povie, že sa nevie modliť, nech si prečíta tieto básne.*
vrátila jsem se
k těm, co znám už z dřívějška i k jiným
a jsou krásné
jednoduché, civilní, lidské
je to to, co mi dnes i zítra kolem schází
to, co nepřestanu hledat
v každé chvíli
a v každém
*
aha, povedal som, že tá mamince je mi veľmi blízka, lebo som to tiež mal tak*
Některé jsem znala, většina pro mne nových...
Jako vždy z tvých básní...silný pocit člověčenství, plné nezakryté účasti na životě, pocit pokorné dustojnosti za kulisami jemných kontur spatřené hloubky...
A lidé?
Měli tvář
Máš pravdu K čemu by mi byla
!!!!
Právě dnes to byla Bohouškovi a Hodina ticha, co mne nejvíc zastavilo v běhu. Příště to ale možná budou jiné okamžiky - Tvá sbírka je velmi "impresionistická", s lehkostí načrtneš obraz i s jeho pohybem, s vůní, zvuky a velmi často přízračným tichem. Čtení tu budí pokoru, zpomaluje dech a nutí člověka prosit o všechny vlastní nepoznané hloubky.
*****!
Děkuji.
Básně jsou krásné, vyzařuje z nich hodně lásky nejen k lidem, ale i k místům, která jsou Ti blízká - vtáhnou čtenáře do atmosféry. V básních nacházím i hodně moudrosti. Velký TIP a díky
já se ještě vrátím, je to dost dlouhé....musím v klidu
Úžasné
hebkosrsté
/Ve starém bytě
tak voní /
silné
některá okna jsou lepší, než ta druhá
*