Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seOznamení
21. 08. 2001
10
0
3443
Autor
Merle
Spásou se opásám, bandalír smíchu,
Damoklův meč nosím proklatě nízko.
Zkamení znamení - osud je blízko.
Zbydu tu jen já sám. Nejásám v tichu.
Do ticha proniká jíněná víra,
s trnutím rampouchu vetkla se chladně.
Vládne mi, a já zas cítím se vládně.
-
Na lásku
se neumírá.
gumka: klišovitě? řekl bych, že naopak půlka básníků na každou lásku "umírá" a pak znova a znova :)... myslím, že jsi plně nepochopila co jsem se tu snažil říct... to není láska, co bolí, ale je to ta naše majetnická část, ten egoismus, ta žárlivost... ale nikdy ne láska - ta jen altruisticky přeje štěstí
no uáu tuším tá tvoja báseň celkom rozpútala diskusiu čo sa mňa týka asi by som nešla až tak do extrému ako onen anonym aj keď má v čomsi pravdu; asi ani "na lásku se neumírá" by som neakceptovala znie to príliš klišéovito ale pozitívne hodnotím hranie sa so slovíčkami lebo ty sa v tejto hre aspoň nezamotávaš a nestrácaš ako mnoho iných
Morbid_Pimple
25. 03. 2003
Merle :c)) to už je úděl básníků, že jejich dílo každý po svém chápe, tak už se jednou smiř s tou myšlenou, drahý chlape ... :c)
Falčí, řeklas totéž, co napadlo i mne, ale nesrovnatelně líp.
Saša: Aspoň myšlený tip, když za báseň v kritice nejde dát reálný.
Miroslawek
03. 10. 2001
No neumírá to máš pravdu ale dokáže potrápit více než kdejaká nemoc či zrada.Na druhou stranu jediná pomoc je paradoxně zase jen láska.A pak co dělat......
Falko, Falko.... ty jedna neobjektivně zaujatá optimistická příbuzná osobo ;)) Co víš, co mi narostlo na hlavě, co sme se neviděli...
Ty taky nevydržíš mlčet.... ale třeba se o sobě ještě něco dozvím :)
i tak díky, ikdyž nebylo třeba
na lásku prý se neumírá ...
fyzicky ne - to jenom duše ulétne
část naší mysli sílu ztratí
a náhle jí pak chybí víra
že někdy bude líp - snad již během dne
a tohle vše nám život krátí ...
na lásku vážně se dnes neumírá
jen duše co je stále plná vzpomínek
klesajíc pod možnými "kdyby"
přetéká bolem, co ji těsně svírá
a mozaika v níž chybí kamínek
rozpadne se kdy jí se zlíbí ...
díky, Merle, za krásná slova, pohladila mou duši, která to právě v těchto dnech moc a moc potřebuje ... děkuji.
stávaj se horší věci v žití
než že jsi známé dávno neviděl
někdy je život téměř k nepřežití
a nemůžeš vše co dřív jsi směl
někdy je duše přeplněná bolem
a kolem nechceš žal svůj rozsévat
obloukem obcházíváš kolem
všechny a vše co míváš rád
někdy se duše upokojí
a slunce opět upoutá tvůj zrak
jindy se smutek s žalem spojí
zahalíc duši v temný mrak
neboj se, život kluše dále
nestojí nikdy nekonečný čas
hodiny tikají nám stále
pomine smutek i žal v nás ...
Milá Kádrovačko Duchoňová... můžu tě ujistit, že Merlík na hlavě žádný hřebínek nemá... naopak, kdybys viděla jeho hlavní porost (nééé, já tím myslím porost na hlavě), těžko by ti v mysli vytanulo cokoli byť jen vzdáleně hřebenovité struktury :o)))
A jinak, to, že je (resp. že si myslíš, že je) něco průměrné nebo podprůměrné, se dá samozřejmě napsat i vhodnějším způsobem, než takhle ironicky... víš, kritika by měla být spíš věcná (to jako k věci, ne že by to měla být věc, viz. odd. věcných darů) a neměl by z ní vyznívat (bylo tam vyhnívat, ale to byl fakt!!! překlep :o))) ) osobní názor na autora, na jeho společenskou oblíbenost (popř. odlíbenost) apod. ...
A jinak jsem si moc nevšimla.... Áááá... Jsem já to ale káča.... :o)))) Já se tu tak rozohňuju a jak tak koukám blíž a na další příspěvek, tak ona milá Duchoňová bude nějaký odpovědný nick, který má za úkol kádrovat a kádrovat (než to jednomu dojde...) Promiňte, velectěná, samozřejmě chápu, že Merlemu nemůžete dát posudek na nezávadnou literaturu, vždyť on ten holomek vůbec nepíše o lásce k vlasti, k práci, k obdivuhodným soudruhům, ke skvělým představitelům národa a podobně... (ještě bych pochopila, že na tu by se snad mohlo umírat, ale to, co napsal on)...
Ba ne, takovéhle rádobybásničky by nikdo nečetl, pryč s tím... nemohli byste Merleho třeba zavřít, aby tak neprovokoval? Nebo třeba aspoň zbavit českého občanství? Aspoň maličko, jako že by třeba nesměl psát česky, aby to nepletlo hlavu našim spořádaným českým spoluobčanům, soudrhům a soudržkám...?
A jinak, bráško... máš pravdu, na lásku se neumírá... a všechna ta bolest, bolest a smutek, to je stav mysli, který lze změnit!!!
Hodně štěstí, bandalír smíchu je důležitý a Damoklův meč je třeba mít co nejníž, to už všechno víš... a sám nezbydeš, bráško... (...že tady nikdo, že tady nejsme sami!!...)
MTR...
KD: asi jsi to nějak nepochopila, o tvojí kritice mých děl jsem vůbec nemluvil, naopak ti za ni poděkoval...
A s tím co si myslíš o mě, se nebudu zbytečně opakovat.
Kádrovačka_Duchoňová
01. 09. 2001
na zlobu se umírá a na na sobecké zájmy a srážka s hloupostí bolí, i když doznívá.
Na samotu ale ne . - myslím. Co je pravda?
KD: jsem si jistej, že ty mi to ráda řekneš... ale mě to teď fakt nezajímá
Kádrovačka_Duchoňová
26. 08. 2001
Duchoňová: časopisy nečtu a básně mě povětšinou nezajímají. píšu protože mě baví hrát si se slovy a významy... tada občas. respekt už tu nemám dlouho, natožpak nějakej hřebínek na hlavě. ale mysli si o mě co chceš, je mi to v celku jedno.
za názor na básně dík.
tedy bráško... já žasnu... kde se to v Tobě bere?:o))
mooooc pjeknýýýý!
Jo, Merlík je mistr slova: spásou se opásám, zkamení znamení, jíněná víra, cítím se vládně...
TIP
libi se mi to.....ale zas nesuhlasim s myslienkou.....na lasku se umira myslim
nebraska: ne, to není láska, na co se umírá... to je bolest ze zklamání, bolest z nedostatku, bolest z po-strádání, bolest z vlastní/cizí blbosti... ale nikdy láska. Láska naopak nutí žít, ikdyž zrovna vůbec nechceš.
Ostrovidka
21. 08. 2001Astalavista
21. 08. 2001
je to takovy...jiny nez vetsina del tady...je to takovy Merlovsky :o) cili je to zajimave napsany, cet jsem to nekolikrat, hra se slovy pekny, ale stejne jako Wopimu ani mne nesedi ten obsah...jinak pekny...