Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSpätosť
Výběr: hermit
30. 08. 2001
14
0
4286
Autor
Pepo
Beztvaré skalisko vyrastá z ohňa.
Ako keď v nose popraskajú žilky -
ostrie vyvrhnuté z duniacich útrob
na povrch vecí.
Narastajúci lovec zavyl. V tranze
je pripravený vydať sa k severu
a vložiť ruky do tepla - pod kožu
spiacich medveďov.
Miroslawek
17. 12. 2002
ještě než si pročtu reakce:
druhá sloka to kazí. Nevadí, že je konkrétní, ale proč probohaživého o tomto?
Narastajúci...rasta rasta, ach jo, jestli tak pškný apokryf tvé předešlé básně - Chopin satén, ten tamten:
Melalkoholia...
Náhodou som sa dostala k Tvojim dielkam, musím priznať, že ma naozaj zaujali!!!
Vďaka talentom, ako si Ty, si naplno môžem vychutnávať umenie poézie!! VĎAKA za pekne v duši!
tip*
Ilake, ďakujem. Veľmi. Takéto niečo mnou prejde... ani neviem opísať, tie pocity.
Za všetky zastavenia ďakujem.
Ribi: To beztvaré skalisko môžeme v istom zmysle (v jednom z možných) chápať prenesene ako toho lovca. Alebo skôr niečo, z čoho vzišiel. „Ostrie vyvrhnuté…“ – človek sa kedysi dávno vyčlenil a stal sa neuveriteľne osobitým… Keby sa v nejakom medzigalaktickom rozhovore povedalo: Zem; muselo by sa povedať aj: Človek. Jedno s druhým. A aj napriek takým výrazným kontúram, aké človek nadobudol už dávno, ešte stále bol „iba“ časťou prírody. Jeho zraniteľnosť v ňom budila pokoru a úctu.
(Vždy ma fascinovalo správanie lovcov pred lovom a po love. Po love sa prihovárali zabitému zvieraťu a prosili ho o odpustenie a vysvetlovali mu, že potrebujú jeho mäso, aby uživili svoje rodiny, svoj kmeň.)
VŠETKÝM VÁM ĎAKUJEM!
mne tiež obe strohy nesedia, každá má rôzny obraz, ale ten pocit ako vložiť ruky do tepla - pod kožu
spiacich medveďov je niečo šialené!!! toto milujem!!!
spätosť človeka s prírodou.
Vložiť ruky do tepla - pod kožu spiacich medveďov. Krásne povedané a je to určite lepšie ako klásť ruky do ohňa...
Avšak ja dám ruky do ohňa, že je toto tipové!
Astalavista
30. 08. 2001
Prvá sloha mi nepríde až tak surovo prirodrená a rýdza ako druhá - tá ma dostala.
Teda, poviem Ti Pepo, Tvoje meno v dielkach odmietam preskočiť ! :o)
Použitie svetových strán v básni z neznámeho dôvodu obľubujem a nevyše sever je z nich ten najlákavejší !! Ostrý už len ako slovo !