Jehlička se akorát někde zašívá.
každý protest je dobrý pro toho komu se něco nelíbí...proč ne?.. protestovat se má, ne mlčet a nadávat v koutě..důležité je to, že protestovat můžeme!
...že je to někdy k ničemu, to je fakt, ale dát najevo veřejně svůj názor, byť se může někomu zdát hloupý, je kus odvahy, vede k zamyšlení druhých, kteří třeba pro oči newvidí, upozorní ty, proti kterým se protestuje atd..
pokud má protest hlavu a patu, má relativně dost protestujicích, může to být cesta jak něco změnit..
Co je to Západ? Socialistická západní Evropa?
Kolik peněz z veřejných rozpočtů jde na kulturu v USA? A kolik z kapes mecenášů, kteří si je můžou odepsat z daní? A jaké jsou poměry u nás?
Ačkoli jsi to vlastně už napsal:
"... toť jen důsledek současného stavu, kdy uměce neživí jeho produkce, ale různé granty, fondy, příspěvky atd. Výsledkem pak je hudlařina nejhrubšího zrna..."
Umění mělo vždy své mecenáše, úlohu státu v historii zastávala církev. To, co se uživí vlastní produkcí (mnoho institucí se vlastní produkcí živí, to by ses divil, bez návštěvnoti by neexistovala soukromá divadla, pro které je výtěžek ze vstupného hlavním zdrojem, atd.), ale většinou jaksi není tak zcela to, co by se dalo označovat dnešním oblíbeným termínem "vysoké umění". To, co se většinou prodává dobře, je komerce (nic proti ní). Věc šitá na míru tak, aby oslovila co nejšiřší segment trhu. Kýč. O Umění zas takový zájem není a to se samo opravdu neuživí, je to okrajová záležitost. Ve všech oblastech.
Kamil: ok, už chápu. Zajímavý náhled. Teď ještě definuj, co jsou přirozené zdroje, ze kterých by měl být umělec financován podle Tvého, ať v tom mám jasno.
My si nerozumíme. Já jsem přece nikde neříkal, že seriály a muzikály dostávají peníze od státu, ale že jsou výsledkem stavu, kdy umělec je hodnocen z jiných zdrojů, než je přirozené!! O skutečném financování těchto projektů nic nevím a ani nechci vědět. Rozhodně si však na své nákladné projekty nemůžou vydělat jen ze vstupného - toť vše.
Seriály a muzikály, toť jen důsledek současného stavu, kdy uměce neživí jeho produkce, ale různé granty, fondy, příspěvky atd. Výsledkem pak je hudlařina nejhrubšího zrna. O peníze a jejich získávání zde běží-sehnat sponzora, oslovit ministerstvo. O tvorbu samotnou běží v nejlepším případě až ve druhém sledu. To jsem chtěl vyjádřit.
Celkem by mě zajímalo, Kamile, kde bereš ty informace, že muzikály a seriály dostávaj nějaký velký prachy od státu? :-)
Viz. Tragicus a pozorovatel :)
Peníze na kulturu v ČR dostávají mediálně známí psoudoumělci a jejich suity, kteří by na západě umřeli hlady, výsledkem čehož jsou stupidní seriály a muzikály. Zbytek shrábnou lumpi, paraziti a lobisté, kterým se podaří shrábnout provize a zisky z výstavby nových konzervatoří, opravy muzeí a kostelů. Občas se něco kápne druhořadému cizinci, který tady náhodou přijede na turné a našinec řadový autor na podporu své tvorby nedostane nic. Takhle hospodaří Ministerstvo Kultury!
V době krize bych zrušil všechny granty. A možná bych je nechal zrušené i pak.
Správné umění je luzný, chudý underground!
Můžu se zeptat, Johanne, v čem je konkrétně Jehlička diletant? Nebo obecně, o diletantství jakého druhu ve vedoucích pozicích jsi mluvil?
V Prahe už nežijem - škoda, inak by som určite bol prišiel...Nech žije kultúra a to vo všetkých formách a podobách..Ono je to tak, keď diletantov obsadzujú do vedúcich postavení, len na základe politického trička a nie na základe odbornosti. Pripájam sa k protestu aj keď oneskorene!!!!
to není příliš rozumná výzva k protestu
hádám,že když se něco sníží, tak se i něco zvýší
záleží taky na kolik se využívaly granty
tohle nejsou žádný informace
Do téhle problematiky nevidím (jen jsem slyšel, že granty na kulturní aktivity rozhodně nebyly jedinou zkrácenou položkou) a proto bych na protest samozřejmě nešel, i kdybych byl dnes v Praze.
Ostatně demonstrace/protesty apod. jsou vždy tvořeny převážně z lidí, kteří dané problematice takřka nerozumí, ale prostě se jim to nelíbí a tento trend mne znechutil natolik, že demostranti jsou mi vždy jen předmětem znechucení a petice nepodepisuji, aniž bych se vůbec zajímal o jejich obsah.
Neber si to osobně, mluvím spíše obecně, ale sám se zkus zeptat účastníků, kolik toho ví o rozpočtu MK celkově, jaké podalo MK vysvětlení, proč jim toto vysvětlení nestačí, zdali četli analysu, která by poukazovala na to, že MK snížilo granty aniž by to mělo nějaké opodstatnění. Jinak je to volání, že někdo umírá, ale jsme-li na bitevním poli (což jsme a bitva teprve začala) a umírá-li všechno kolem, nezbývá nad touto skutečností poznamenat: "Je to sice smutné, ale..." a bezradně pokrčit rameny.
Navíc, umění je pořád bráno jako forma zábavy (a neříkám, že je to tak dobře) a ve chvílích, kdy člověk má sotva na jídlo, si, pokud je rozumný, nekoupí chlast.
Ale jak jsem řekl, bez urážky, mám povídavou náladu.
s financováním kultury mám velké zkušenosti. Při produkcích našeho ochotnického divadla vybíráme do klobouku, pak celou sumu rozdělíme na dvě stejné poloviny. Jednu propijeme, druhá jde na kulturu. Takže 50% z rozpočtu...
Kdyby to takhle dělali všichni, je to ok.
Kéž by to k něčemu bylo. Leč nebude. I vzhledem k včerejšímu vyslovení nedůvěry vládě, jak tu někdo správně podotkl.
tož tam uděléte pořádnou vostudu, případně vyhoďte Slavatu a Martinice z okna
my mimoprahé si možeme protestně zahulákat doma
Ani jedna vláda dosud nesplnila slib, že dá na kulturu 1% ze státního rozpočtu..
...hm, nekonečná polemika o tom, co je umění, které, ač nevýdělečné, kososi kultivuje, a proto zaslouží podporu, na rozdíl od sraček, které si nic nezaslouží, protože jsou to sračky a vzrušují jen jejich autory, a Ti mají natažené ruce aby dále sami sebe vzrušovati mohli...
mám ten dojem, že teď, když padla vláda, nepadne tkaový protest na úrodnou půdu;
..
ne, že by jindy padl, ale co už
Jako obvykle se nezúčastním, ale váš tichý protest podpořím hlasitou myšlenkou