Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seAUDIOKNIHA: Zachráníš mě ráno
Autor
řádek
Nečtu detektivky. Neláká mě sledovat linku děje a přemýšlet, jestli je vrahem zahradník. A nebaví mě ani pozorovat kdejakého šerloka a oceňovat jeho triky, kterými se snaží dopátrat zločince, kterého čtenář na rozdíl od všech zúčastněných poznal už na začátku knihy. Ale nevadí mi detektivky poslouchat. Zvláště když u toho něco musím dělat.
Většinu audioknih poslouchám při řízení auta. Knihu Zachráníš mě ráno si poprvé pouštím na cestě do Brna. Autorka Joy Fieldingová umí čtenáře zaujmout už názvem první kapitoly „Deník zabijáka“. Ale ani to by mě nejspíš nepřimělo si tuto knihu přečíst. A tak ji poslouchám z úst Jiřího Kalužnýho na 12 cd nezkrácené verze (12 hodin a 19 minut) v produkci Euromedia Group.
Jiří Kalužný čte celou knihu velmi civilně, jeho hlas je čistý, barva hlasu příjemná, k technice přednesu nemám žádných připomínek. Je patrné, že nejvíce si „užívá“ právě pasáže věnované myšlenkám vraha, kterého posluchač pozná až v závěru knihy (pokud se mu ovšem nepodaří uhádnout vraha dříve, jako se to stalo i mně, co by detektivkovému zelenáči). Právě jednotlivé části „deníku zabijáka“ jsou nejzdařilejší, z hlediska přednesu nejdynamičtější. Možná právě proto, že „deníkem zabijáka“ kniha začíná, zaujala mě hned od začátku a nenudila mě, nebo alespoň ne nijak zaznamenáníhodně.
Nicméně, kniha sama nenabízí nijak zvlášť silný příběh, alespoň pro mě ne a přednes to nedohnal. Na cesty ale celkem dobrý.