Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seROMANTIKA - a jej miesto v živote
Autor
Naso_kritik
Ahoyte,
tušil som, že moja na dnes zaradená báseň vzbudí rôzne názory. Stalo sa a som tomu rád. Nechcem sa teraz "pardónovať" za obsah básne, len k reakciám na ňu pridávam svojich pár slov...
Báseň nevznikla z môjho osobného deficitu romatizmu. Tí, čo ma bližšie poznajú vedia prečo. Bez potrebnej dávky romantiky by som sa do poetizovania nikdy nepúšťal.
Báseň je skôr reflexiou na uponáhľanosť, kariérovosť, bezvýchodiskovosť atď. v živote dnešnej spoločnosti ako takej, v spoločnosti, kde byť romantickým sa takmer "nenosí"... Pravdaže okrem filmov á la Hollywood, ktoré ako všetci dobre vieme, vyjadrujú skôr túžby Američanov ako tamojšiu realitu.
Netvrdím, že romantika vymizla. Nie-e-e-e... Verím, že aj upratovačka, aj maklér aj prefajčená gymnazistka ba aj pornoherečka môžu byť romanticky naladené.
Len mám dojem, že je jej - tej romantiky - akoby čoraz menej a keď prichádzam do styku s terajšou prudkodospievajúcou a prudkodrzou generáciou (česť výnimkám) - čo sa mi ako novinárovi a človekovi z veľkomesta stáva dosť často - aj sa bojím, že sa stane kategóriou minulosti ...
:-(
A čo vaše názory???