Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seČlověk a hyena
Autor
Akte
Pán tvorstva.. takhle člověk se samolibým pomlaskáváním nazývá sám sebe. A stejným samolibým dechem odsuzuje některé své “poddané” pro jejich přirozené chování. Tak například hyena. Je symbolem zbabělosti, když napadá slabá, nemocná zvířata a to prosím ještě… ctění občané, jaký hnus!… ve smečce!
Omluva pro hyeny spočívá v genetice. Po svých rodičích zdědily geny, které jim diktují chovat se jako hyeny, ony to ani jinak neumí a nikdo to od nich jinak nečeká.
Ale jaká je výmluva pro člověka? Jak si omluvit neomluvitelné? Jak tedy alespoň vysvětlit, že nejosvícenější, nejctěnější lidé se znamenitým vzděláním, dokáží házet kamení, spílat a jinak útočit na ta nejnevinnější stvoření – na svá vlastní mláďata? A to vše jen proto, že tato mláďata se narodila rodičům, kteří v neděli činí jeden úkon odlišně…
Každý dravec zabíjí jen z hladu, útočí jen aby přežil, napadá aby nebyl napaden a nikoli ze sportu, ze zábavy nebo z fanatismu. Člověk je jediné zvíře, které útočí a zabíjí pro abstraktní představy…
Závěr? Závěr není.. děvčátka jsou stále kamenována..
(…a pak si v novinách přečtete, že čtrnáctiletý chlapec zachránil z hořícího domu nemluvně)