Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seStupid liga - logo
Autor
Květoň Zahájský
Stupid liga - logo
Nedbaje pravidel výběrového řízení, vybral jsem sebe sama ze svého středu, abych vytvořil důstojné logo klubu honosícího se názvem Stupid liga, jehož jsem hrdým členem.
Úmysl byl učiněn skutkem, avšak ne všichni jsou nadšeni. Tedy, pokud ano, tak dost málo jásají.
Jejich rozpaky zjevně pramení z neznalosti zásad alegorií a jinotajů, což jim brání chápat implicitní aspekty díla.
Pohled do historie interpretačních doktrín by těmto zbloudilcům jistě mnohé napověděl, leč překlad z metaforického jazyka však zůstává opět na autorovi samotném.
Nuže vězte:
Kůň.
Z kresby je zcela patrné, že oř má naprostou volnost pohybu. Povšimněte si, že otěže jsou svěšené. Vlastně jsou ledabyle zavěšené za takové zařízení u sedla, odborně zvaném haklík.
Postava lichokopytníka je alegorií současného establishmentu, jenž udávaje tempo a směr, na všechno sere (viz zadní konec objektu) a zajímá ho jenom žvanec (viz přední konec téhož). V zásadě se jedná o prostoduchého ignoranta, jemuž byla jezdcem, který si jej svobodně zvolil, ponechána absolutní svoboda v rozhodování, namísto toho aby byl jmenovaným řízen.
Jezdec.
Jistě jste dle zobrazených atributů snadno rozpoznali legendárního rytíře smutné postavy - Dona Chichota. Tato volba nebyla náhodná. Nalezl jsem v něm zalíbení především z toho důvodu, že jeho povahové vlastnosti jsou všeobecně dobře známy a pro zamýšlený účel se znamenitě hodí. (A také proto, že žokeje Váňu neumím nakreslit.)
Fiktivní postava urozeného a vzdělaného rytíře de la Mancha zde představuje odvahu (kopí) a "sečtělost" (kniha).
Všimli jste si zajisté, že záměrně nezmiňuji moudrost, a sečtělost uvádím v uvozovkách.
Jak známo, tento seschlý, vysoký padesátník oddával se četbě zdánlivě neškodné brakové literatury s takovou vášní a zalíbením, až mu z toho nakonec hráblo.
Don Chichot svými ideály naplňoval činy, ale neviděl realitu. Stal se příkladem toho, že i největší pitomosti může člověk páchat z těch nejušlechtilejších pohnutek (viz větrný mlýn, v rytířově mysli považovaný za bídného obra).
Koho symbolizuje tato persóna v logu písmáckého klubu, už jistě nebude těžké uhodnout.
Vnímavého pozorovatele bezpochyby znepokojuje absence jedné postavy.
Ano, Sančo Lanza chybí zcela záměrně. Jedná se o takzvaný "zamlčený jinotaj", který zde právě zosobňuje záslužnou práci klubu Stupid liga.
Členové tohoto klubu téměř neviditelně, skromně a bez okázalosti, vesměs zdvořilým a laskavým způsobem upozorňují na díla výše zmíněných poblouznilců dávajíce jim možnost prozříti z jejich "donchichotství".
V závěru bych si dovolil navrhnout ještě klubové heslo, jež by tuto záslužnou činnost stručně charakterizovalo. Totiž:
"ÚČET SVĚTÍ PROHŘEŠKY!"