Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seOlomoucký triptych - obraz třetí: Olomouc po dešti
21. 06. 2009
11
15
2703
Autor
Adhil
Rozžínající kandelábry
se shlížejí v kalužích
a zaplavují průtržemi světel
kolemjdoucí
se stíny na tvářích
v přeplněných ulicích
co zoufale natahují prsty páry
tak, tak vonící deštěm.
Stovky postav
a každá osamělejší
než poslední skrápnutí
do kořání městského parku.
V dáli ještě hřmí.
15 názorů
blboun nejapný
17. 07. 2009
V dáli ještě hřmí
volám zpět unavený déšť
volám ty stovky postav
pomozte vymést stopy povodně
nočních světel s kočíčích hlav
ať nestojím po kolena
v samotě
Za kritiky všem děkuji!
Honza_Princ: To raději nedělej, nerad bych tě měl na svědomí :)
OldJerry: Já to i v původní črtací verzi měl pohromadě, pak mi to ale přišlo dlouhé a trochu nesourodé na čtení naráz. Při další práci se pak básně výrazně krátily, no, ale to už jsem je zpátky k sobě nedával. Rady si jistě beru k srdci, tuhle minisérii už teď ale měnit nebudu - jednou přišla nějak na svět, tak ji musím mít rád takovou, jaká je :)
Honza_Princ
23. 06. 2009
To Oldjerry - Nemám námitek! Podle mne ten závěr o hřmění se tam hodí a je stěžejní. U prvního dílu se mi nelíbil výpad namyšlenců...
Bíšo - byl jsem požádán o názor, jinak souhlas : ale pokud jde ta forma trochu racionalizovat, přizpůsobit tam, kde to neznásilňuje myšlenku - proč ne ? Poradím a co si autor s mou radou udělá už je jeho věc.
Je licencí básníka, jak pojme své dílo. Proč mu říkat, jak to napsat. Jde to z jeho duše a srdce...
podle me, tip neni tim nejdulezitejsim co tu lze dostat, stokrat lepsi je kritika at poz. ci neg. razu. da basniku vic, nez slovo libi nelibi. podle me si tim jen urciti autori masti svoje ego, cim vic spiznenych spisovatelu- tim vic tipu .)) smutne a opravdova kritika nikde...
K olomouckému triptychu : Mně se líbí s několika menšími výhradami a to - Triptych bych spojil do jedné básně. Vynechal bych dvoje Hřmí. Ořezal bych prology na nejnutnější informaci, která není v nadpisech a textu.
0,8 Tipu
Noumenon : když napíšeš tip, tak ho taky dej !