Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTen, kdo měl včera přijet
22. 07. 2009
24
58
5339
Autor
19:50
Večer Jana spala s třemi sty muži
Hladila jejich nadmutá břicha a vzpomínala na vlaky směřující ven z města. Cesty na venkov se vždy nesly ve znamení tří symbolických konverzací s trpasličím lístkonošem,
obnošenou ženou po čtyřicítce a atrapou husy v babiččině košíku.
Vlak
Vlak projíždí přírodním tunelem, atrapa kýhá, děj se zrychluje.
"Nebuď ke mně tak hodná. Nezasloužím si tvou milou pozornost."
Na krátko se zopakují motivy z minulého dne. Jana v manželské posteli s třemi sty mlčícími muži.
Jeden z nich má místo hlavy proškrtaný jídelní lístek.
Ten, kdo měl včera přijet
Ten, kdo měl včera přijet chodil s mašlí v prošívaném županu po místnosti plné zadních dveří sem a tam.
Už zase neměl náladu, už zase nefungoval fen. Zuřivě sevřel telefon.
"Nechme to, pane Callahan, na zítra. Dnes se mi to opravdu nehodí."
Najednou sebou trhl. Někdo byl nahoře v podkrovní místnosti.
Ritornel
Vlakvedoucí zve všechny účinkující na masový piknik.
Jana snad ze skromnosti odmítá. Přitom stále jedním okem vyhlíží "toho, kdo měl včera přijet".
Callahan
Arabové poslali jedenáct autobusů, které měly odchytávat nezletilé dívky.
Z Nymburku, Poděbrad, Kolína, Chvaletic a Přelouče.
Vrátil se pouze jediný. Seděl v něm Callahan a skládal ritornel.
Jana
Někdo byl dole v koupelně. Jana slyšela fen, slyšela nadávky a jakýsi tlumený hovor.
Opovržlivě si prohlédla první stovku mužů. "Já si nemyslím, že jste."
Muži jeden přes druhého odporovali "Jsme! Jistěže jsme! Proč bychom nebyli?"
Poté se obrátila na druhou stovku mužů. "Je neděle, nezapomeňte."
Muži se rozplakali.
Třetí stovka během noci zemřela. Jana vytáhla ze skříně sto prostěradel a jejich těla zakryla
58 názorů
punčocháče pro chobotnici
10. 04. 2010
Narozdíl od Adama to beru vážně :) nenapadá mě lepší adjektivum než "explozivní"...pokud se ti povede poskládat nápady do souvislejší linky (a tím nemyslím konvenční příběh) a přitom zachovat čistě experimentální polohu stylu, bude to jako poslouchat Xiu Xiu. A to znamená "kurva dobrý".
Aha, takhle, nějaké takové zdejší hrátky :o-)
Ale abych ukázal trochu soudnosti - je mi zcela jasné, že vložit to sem jen tak, nikdo by to od nvého autora nečetl.
Každopádně díky :o-)
S tou pastí... to tady nedávno někdo "zkoušel" čtenáře, jestli dají típek, a pak se jim veřejně vysmál. Prostě mi tvoje povídka přijde natolik mimo téma soutěže, že se mi to zdálo spíš jako provokace. Navíc úplně "nový" autor tady často znamená jen něčí nový alternick, "přestrojení".
Ale tu otázku jsem myslela spíš z legrace. Mně jsou takové hry většinou fuk.
Jinak, mně se zdá tohle dílko zajímavé. Originální. Klidně i na ten típek :-)
Junco_Leopard
22. 07. 2009
Hele, hodil jsem tam navíc asi dvě slova, že bych kvůli tomu měl přestal brát dílko vážně? Až zas tak dřevnatý zásady nevyznávám.
mořský koník
22. 07. 2009
Moorgy - Tak to neřeš. Příroda v názvu je zjednodušení z klávesnice mořskýho koníka. Zadání mé je přesněji specifikované. Fakt není nic k řešení.
jestli to patri do tematu bych neresil!..priroda je v nazvu a o vitezi rozhodne tipovani!...k.o.u.l.e. ma sva specificka pravidla a proto je celkem spravedliva..
..myslim si, ze autor se miji tematem, ale je to muj pohled...samozrejme je tady pojistka zadavatele tematu a ten spolecne se spravcem souteze muze vec bud do souteze zaradit a nebo ne!- ale bylo by na skodu to pouzivat v pripade, kdy to neni uplne jednoznacne!
Past na písmáky? V jakém smyslu?
Abych se přiznal, měl jsem připravenou povídku pro odeslání, ale všiml jsem si, že probíhá tato soutěž. Přidal jsem tedy motiv přírodní scenérie a to je všechno. Záhadný nejsem, to bych si nikdá nedovolil.
No ale zase - byl by to od tebe zajímavej experiment, napsat něco takovýho :-)
Janino - Ne, to jsem zblbnul já - já si myslil, že jsem na vlastní stránce :-))))))))))))))))
Jé, Oldjerry, to jsem asi něco blbě odklikla. To byl dotaz autorovi... tomu záhadnému 19:50... to snad proboha nejsi ty?!
Janino - jaké slavné vítězství ? Takových už tu bylo, snad jen, že už druhé, přičemž jsem se zúčastnil třech.
Že by další past na Písmáky?
Nebude po tvém slavném vítězství v K.O.U.L.I následovat nějaká divoká diskuse? :-)
Nymfomanka, která ojede za noc třista chlapů není přírodní úkaz? Je to přírodní úkaz - nikoli však scenerie.... i když je to zajímavý kraťas, necítím ho zde jako favorita.
Lada_ne_Josef
22. 07. 2009mořský koník
22. 07. 2009
Nebudeme nikoho vylučovat. To musí rozhodnout hlasy Písmoníků, nikoli hlas můj. Jen a jen v případě rovnosti bodů si dovolím přiklonit se na jednu z vyrovnaných stran.
mořský koník
22. 07. 2009
Je to fajn, ale žes to strčil do KOULE, něco bych ti provedl s tvými...
Trapný autor
22. 07. 2009Hana Frýbortová
22. 07. 2009
Chápu to správně, že princip anarchie příběhu tady vyvažuje princip jeho vlastní struktury :)
Nakonec proč ne
moc konvenčích povídkovejch prvků - jako třeba příběh - v tom nevidim.. každopádně konečně něco z koule, co se dá číst
*