Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMiluji
31. 07. 2009
6
18
1609
Autor
Amélyje
Př. 1
znaven cestou padl k zemi
cestou znaven padl k zemi
padl cestou znaven k zemi
cestou padl znaven k zemi
padl znaven cestou k zemi
znaven padl cestou k zemi
P(3) = 3! = 6
Miluji!
Faktoriály.
18 názorů
nu, pohleďme na to takto - je to hříčka a já rozhodně nechci reformovat poesii tímto směrem. jen jsem pro to, aby se čas od času objevilo něco jiného, zkrátka přistupovat k tomu volněji - chtěla jsem tím spíš ale upozornit na svůj vztah k matematice, než pašovat matematiku do poesie a záludně se z ní snažit udělat její nedílnou součást. je to zkrátka matematická báseň, jedna z mnoha, a je jen na čtenářích, jak ji přijmou, já se s ní nesnažím o žádný průkopnický kousek. jsem vděčna za názor a za zastavení.
Dík. Teď až to budu chtít publikovat, musím tě kvůli názvu uvádět jako spoluautora.))
Jarmil šátral potmě ve sklepě a hledal jakousi dochucovací ingradienci. Jak byl však vyčerpán neustálým zakopáváním přes neidentifikovatelné předměty, lehce zapochyboval o zadaném množství a otázal se:
"Kolik že mám vzít těch cibulí?"
"Tři!" zařval jeho otec již poněkud nedůtklivě z půdy. Jarmil si to vyložil po svém a přinesl jich šest.
no, ono o ten absolutní rým moc nešlo, jen.. to vzniklo z básně:
Sergejevič Alexandr
opustil dům, šel na vandr
........................
znaven cestou padl k zemi/
cestou znaven padl k zemi/
padl cestou znaven k zemi/
cestou padl znaven k zemi/
padl znaven cestou k zemi/
znaven padl cestou k zemi
........................
nechcete-li, nevěřte mi
nu a nastal problém, jak poskladát ta slova. a jelikož jsem se nemohla rozhodnout, napsala jsem si všechny možnosti a pak jsem se zasmála, že se nevědomky v "poézii" zabývám matematikou a rozhodla se to uveřejnit jako samostatný počin. sice hrůzyplný... ale. je to zkrátka taková blbost. jenže v mé povaze je bohužel neupozornit čtenáře již v zařazení na to, že se jedná a cosi nevážného.
pokus o cimrmanův absolutní rým v "kombinaci" s faktoriálem ... pomalu mi to připomnělo ftip jak leží v posteli dva studenti matfizu a ona se ptá jeho "myslíš na to na co já? " on "jo" ona "a kolik ti to vyšlo?"
permutace jistě mají také nějaký řád. i naše konverzace se - sice špatně, ale přesto - rýmuje. apatie a amélie. tedy - amélyje. jen ve jméně. chci říct - nemělo by to připomínat kombinatoriku. ne pouze. řád můžeš nalézt například v tom, že každý verš, mohu-li to hanebné cosi takto rozdělit, končí slovy "k zemi". dále - omyl vznikl v pozici čtvrtého verše, který by se pro pořádek měl vyskytovat až na konci.
no popravdě v tomhle jsem řád nenašel, je to nahodile poskládané a spíš mi to připomíná kombinatoriku ... proti gustu až se ucho utrhne