Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePovídka měsíce - Červenec 09 - Hlasování
08. 08. 2009
0
77
7817
Autor
Tragicus
Za měsíc červenec roku 2009 byla nominována následující díla do soutěže Povídka měsíce pořádané klubem téhož názvu:
Anděl autorky Yvaine
Autobus č.21 autora domin.go
Estado de Guerra autor-a/-ky 19:50
kdysi autora Narvah
Krajina jedného dňa autora Edmund Elat
Maturitní večírek po 70 letech v Pragu autora Prosecký
Môj manžel bol muzikant autora Sculptor
Samerik autora DaNdÝ
Světlé noci, temné dny autorky slunco
Hlasování, které začíná nyní a bude uzavřeno koncem dne 15.8.2009, je provedeno uvedením pořadí tří z nominovaných textů. Pod těmito díly a/nebo u tohoto pořadí je nutno zanechat odůvodnění k jejich výběru.
Pro neúrodu hrachu a commotio cerebri by bylo pravděpodobně omluvitelné, kdyby následující věta zůstala vynechána, nicméně, pro přehlednost by bylo vhodné, aby se zde uvedlo pouze samotné pořadí, s případným odůvodněním. Prostor k diskusi bude opět ve Vyhlášení.
Další podrobnosti ve výše zmíněném klubu.
Anděl autorky Yvaine
Autobus č.21 autora domin.go
Estado de Guerra autor-a/-ky 19:50
kdysi autora Narvah
Krajina jedného dňa autora Edmund Elat
Maturitní večírek po 70 letech v Pragu autora Prosecký
Môj manžel bol muzikant autora Sculptor
Samerik autora DaNdÝ
Světlé noci, temné dny autorky slunco
Hlasování, které začíná nyní a bude uzavřeno koncem dne 15.8.2009, je provedeno uvedením pořadí tří z nominovaných textů. Pod těmito díly a/nebo u tohoto pořadí je nutno zanechat odůvodnění k jejich výběru.
Pro neúrodu hrachu a commotio cerebri by bylo pravděpodobně omluvitelné, kdyby následující věta zůstala vynechána, nicméně, pro přehlednost by bylo vhodné, aby se zde uvedlo pouze samotné pořadí, s případným odůvodněním. Prostor k diskusi bude opět ve Vyhlášení.
Další podrobnosti ve výše zmíněném klubu.
77 názorů
1. domin.go
2. 19:50
Dve povidky, ktere ve mne vyvolavaly emoce, ktere mne bavily. Ac je Estado de Guerra po formalni strance lepe zvladnuta, Autobus c. 21 mi prijde obsahove lepsi, snad pro svou snazsi uchopitelnost.
Pišta_Hufnágl
16. 08. 2009Pomerančová
15. 08. 2009Trapný autor
15. 08. 2009Pišta_Hufnágl
12. 08. 2009Pišta_Hufnágl
12. 08. 2009Pomerančová
12. 08. 2009Pišta_Hufnágl
11. 08. 2009Pišta_Hufnágl
11. 08. 2009
Ve sprše se kupodivu sprchuji. A Bůh posledně nasral myslím Nietzscheho. Nebo naopak?
Pišta_Hufnágl
11. 08. 2009
1. Anděl autorky Yvaine - zvláštní, milé, pěkné droné deatilíky, přečet sem si to dvakrát dokonce s chutí a to se minestává.
2. Estado de Guerra autor-a/-ky 19:50 - inu inu nějaký ten pocit či co toho dílka se mi líbilo. A výrazy.
3. Světlé noci, temné dny autorky slunco - a tuto, něco se mi v tom líbilo, něco ne-e, ale jedna pasáž obzvlášť jo a ta určitá základní myšlenka taky.
A vostatní, jak se mi tyhle tři povídky zdáli nějako obzvláštní a víc můj styl vnímání, tak ty ostatní se mi tak nezdáli.
Pišta_Hufnágl
11. 08. 2009Pišta_Hufnágl
11. 08. 2009
protože jde o Povídku měsíce a většinu lidí více zajímá, jak hlasovali jiní čtenáři a ne nějaké "soukromé" řeči...
rozhovory si, prosím, nechte jinam!!!
1. kdysi - styl psaní (vážně, hlouběji rozeberu na požádání)
2. Anděl - pro mě zvlášní skloubení moderny a postmoderny
3. Samerik - kruté, propracované, nebýt "toho" dialogu, tak je u mě 1.
Pišta_Hufnágl
11. 08. 2009
Viděli jste to taky? Jak jsem napsal "rajy"? Hůů stýý, řekl by... někdo, kdo to říkává.
Pišta_Hufnágl
11. 08. 2009
Stývn je taky dobrej. A na rozdíl od rajy člověku tolik neleze někam... :))
Pišta_Hufnágl
11. 08. 2009
vážně?:)
(Vdyžtak dpověď Piš to do pošty, utřu Tě soukromě. já se Stývna bojím. Potměšile rozdává trenýrky...)
Pišta_Hufnágl
11. 08. 2009Pišta_Hufnágl
11. 08. 2009
"pro přehlednost by bylo vhodné, aby se zde uvedlo pouze samotné pořadí, s případným odůvodněním. Prostor k diskusi bude opět ve Vyhlášení."
Tragicus tě spráská devítiocasou kočkou, slivovice neslivovice .)
Pišta_Hufnágl
11. 08. 2009Pišta_Hufnágl
11. 08. 2009Pišta_Hufnágl
11. 08. 2009
Ráno? Slivovice? Že já bloud nepřijel taky! Ještě mi řekni, že s ním byla zábava...
Pišta_Hufnágl
11. 08. 2009
(doufám, že Tragic(us)ovi jsi pivo koupil, jinak nás za tyhle mimohlasovací plky zabije)
Pišta_Hufnágl
11. 08. 2009
Jelikož Under Pressure je naprosto klasická rocková skladba, jejíž riff je tvořen třemi tóny a závěrečná pasáž (tedy jediná pasáž, která na tomto riffu nestojí) čtyřmi akordy v pořadí tónika - paralelní mollový akord - subdominanta - dominanta, lze rozboření těchto schemat považovat za experimentální tah v míře, které každý druhý remix (většinou předělávající rytmus, přidávající beaty či nástrojové linky) nedosahuje ani náhodou :)
Pišta_Hufnágl
10. 08. 2009
(až na to, že under pressure od šu-šu nad ničím neční a experimentální je asi tolik co každý druhý remix :) )
1.19:50: Estado de Guerra
Experimentální text, který i ve své, řekněme, nevypilovanosti ční svojí originalitou nad ostatními, klasickými neduhy sužovanými díly jako maják. Jako analogii bych použil tvrzení, že cover Under Pressure od Xiu Xiu je v roce 2009 lepší než originál, protože boří hardrocková čistě harmonická akordová kolečka elektronickými šmodrchanci. Podle zavedených schemat je to samozřejmě samoúčelně experimentální paskvil, nicméně originalitu hledajícího posluchače uspokojí lépe.
2.Yvaine: Anděl
Tady pracuje zejména fakt, že autorka zvládla posun z čistě přírodní, až surrealistické lyriky do, řekněme, existenciálně-antiutopických vod bez pádu na hubu; se škobrtnutím, to ano, ale stále nad nudnou hladinou průměru.
3.Edmund Elat: Krajina jedného dňa
Lyricky nejhodnotnější text, kterému v posunu na vyšší úroveň brání ne úplně dotažená autorova schopnost umně balancovat na hranici kýče. V téhle povídce se potácí jako cyklista, který má ujet kilometr po rovné bílé čáře; ví, že dřív nebo později stejně vybočí a bude se muset sakra snažit, aby se srovnal zpátky, ale přesto si na to troufne, a právě tato odvaha umožňuje čtenáři výrazně přivřít oči.
Kritiky ještě pod díly.
1. domin.go: Autobus č. 21
2. Edmund Elat: Krajina jedného dňa
3. 19:50: Estado de Guerra
experimentátor
09. 08. 2009
1 - dandýho samerik
2 - Autobus č.21 autora domin.go
3 - Světlé noci, temné dny autorky slunco
soulož s negrem
09. 08. 2009
Prostou vylučovací metodou mi zůstaly tři povídky:
1. DaNdÝ: Samerik
2. Edmund Elat: Krajina jedného dňa
3. domin.go: Autobus č.21
Odůvodnění pod díly.
19:50 je dnes má jediná volba - sice má k surrealismu tak daleko jako já, ale nelze ji neocenit, viz. můj koment o povídky.