Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNejsem, nemám, neumím
13. 08. 2009
4
69
3087
Autor
Miss Sunset
Nejsem na to stavěná
abych city neměla
abych tě nemilovala
abych ti srdce nedala
abych za tobě lásko moje
nevytáhla do vopřed prohranýho boje
boje proti tvýmu chladu
vždyť přece bez tebe chradu
život můj je bez tebe
jako hvězdy bez nebe
69 názorů
Delirius Tremenson
22. 07. 2012aleš-novák
31. 08. 2009Miss Sunset
23. 08. 2009Květoň Zahájský
22. 08. 2009Ruppert von Trautenberg
22. 08. 2009
S dovolením bych též smočila zobáček. Opět se tu totiž všeobecně korejní v tom samém problému. Někdo (těžko říct, z jakých pohnutek) vypustí do světa ubulenou limonádu, na kterou se lepí vosy, jak je přeslazená. Protože v něm kolotají emoce a bouří se hormóny, cítí to silně a myslí si, že jeho dílo stojí pevnýma nohama na tenkém ledu hranice kýče a geniality.
Po pár kritikách (překvapivě vyžádaných) se debata pod dílem strhne v autorovo obhajování se, trucování, hraní na city (vždyť je to přeci o lásce! a když já ji tak cítím, tak musí všichni ostatní), v nemálo případech i návštěvě autorské stránky kritika a hanění jeho produkce a priori. Bohužel ne všichni ostatní s autorem sdílejí oslepení protějškem, popřípadě přeslazeným mokem, který ukapává z monitoru.
Pokud je tedy Písmák jenom trochu literární server, nemají tu věci tohoto kalibru co dělat (rozhodně ne absolutní rýmy, popř. zcela novátorská spojení tebe-nebe).
Spolu s češtinářským lajdačením je to pro mě fakt pekelnej mix. A když už se tu rozebírá IQ, ne každý má do ironie laděný smysl pro humor, ale pokud má v hlavě mozek a ne bramboračku, pozná jeden, když si z něj druzí dělají prdel.
Howgh.
Slovo "chradu" bude patrně nějaký češtinský novotvar (ovšem dost pochybuji, že by se v běžné mluvě Čechů uchytil, zní poněkud archaicky).
Autorčino sdělení "abych za tobě lásko moje
nevytáhla do vopřed prohranýho boje" - to už je ale pořádná pecka. Použít třetí pád tam, kam patří čtvrtý, to už nelze nazvat novátorstvím, ale spíš ignorací základních premis české gramatiky (zní mi to jako z úst Němce, který se tak asi měsíc učí česky jen podle slovníku).
Autorka ignoruje upozornění na gramatické salto mortale, kterého se dopustila a tvrdošíjně trvá na původní verzi bez oprav s tím, že tak to prostě cítí, napadá každého, kdo jejím dílkem není unešen, takže má asi dostatečně vybičované sebevědomí, aby unesla resumé:
Celé to je slovní i emoční průjem, který si nezaslouží nic jiného, než jedno výživné P!
nu, dobrá. jsem rád, že se napříště budeme setkávat jen u patřičných poznámek vyjadřujících se k dílu.
takže na písmáku je několik druhů uživatelů a pak jakési neprolomitelné principy, které ti nevyhovují. no, jsem rád, že jsem to dozvěděl.
že je pro každého nepatřičné něco jiného, to je relativismus, kterým spolehlivě zabiješ každou debatu. předpokládám, že ani tvrzení "dost couváš" nebudeš ochoten nějak obhájit a dočkám se nejspíš dalšího vysvětlení, že pro každého znamená couvání něco jiného a pak jsou tu principy, které ti nevyhovují.
a proč se tu objevila zmínka o StvN, to patrně zůstane záhadou pro veškeré následující generace.
nu což, taky se měj!
neprolomitelné principy a několik druhů uživatelů, to jde poněkud mimo mě, budu ti vděčný, když je vyjmenuješ
můj příměr je nadsazenou analogií, ale klidně ho označuj za nesmysl, o slovíčka se hádat nebudu
pokud někomu přijde, že není nepatřičné posuzovat autorovu inteligenci... - pak co? je posuzování číkoliv inteligence něčím nepatřičným? nemusí se ti líbit, jakým způsobem se to děje a jak se prezentují závěry, ale že by bylo nějaké posuzování nepatřičné...
jaký byl kámen úrazu StvNovy kritiky nevím a pokud to není nutné, pak bych to tady nezačínal rozebírat
když na nic nenarážíš, pak se zamysli, proč jsi onu poznámku psal
moje slova jsou také to, že o podání si autora nejde
nerozhoduji o tom; pokud někomu nepřijde, že by na Jacksonově pohřbu bylo nepatřičné řešit otázku kvality populární hudby, ať si ji holt řeší
Nejde o to "podat si autora". Moc to řešíš - na místě, kde to nemá význam. Proto je to nepatřičný.
Co se reakce na Nic týče, nevím, na co narážíš.
pomooooc, lepí se to na mě - takhle tebe do písmáckého nebe nikdo nepošle
Á, stará dobrá Nicollette, která nejde pro vola daleko, avíza posílat neumí a plků o "morálce" má v zásobě vždycky fůru. No, co už. S tak dokonalým člověkem se těžko diskutuje.
Nicollette
14. 08. 2009Miss Sunset
14. 08. 2009
tak to pak jo, když to bylo na facebooku. moc rád bych tě poznal osobně.
Miss Sunset
14. 08. 2009Jitulka Květinka
14. 08. 2009Miss Sunset
14. 08. 2009
ale Marvine, vždyť víš, jak to tu chodí... a že se nepíšou jenom věci, který se myslej smrtelně vážně a který bys řekl druhýmu do očí
takhle se Písmák jako systém prostě chová: vstřebává jedny a eliminuje druhý, vnucuje svoje chování a polemizuje s tím cizím; a textová komunikace tady zahrnuje i rýpání, provokování a posílání do hajzlu
když najednou přijdeš s tím, že začneš někoho za jeho ne-zrovna-vyčnívající kritiku umravňovat, tak to vypadá nepatřičně. na začátku šlo o to, že MS použila argument, který jsem jí vrátil zpátky, aby si uvědomila jeho scestnost. a když se někdo na Písmáku pak zachová řekněme nepřemýšlivě, prostředí si ho podá, protože takové chování nemá rádo - tady ve formě Trautenbergovy kritiky. samozřejmě, že na základě těch reakcí sotva posoudí, jestli má MS IQ 90, nebo 110. ale čtenáře tady prostě naštve, když si přečte dílo ignorující základní pravidla od autora ignorujícího kritiku. dá mu to přirozeně najevo způsobem, který je zrovna po ruce, protože začít na úrovni rozebírat jeho výtvor by bylo opravdu házením perel. a takový to jestli někomu citově/intelektuálně/literárně pomůžeš, to s tím bohužel nemá co dělat.
Ruppert von Trautenberg
14. 08. 2009Ruppert von Trautenberg
14. 08. 2009Nicollette
14. 08. 2009Veeriiaann
14. 08. 2009Nicollette
14. 08. 2009Ruppert von Trautenberg
14. 08. 2009Ruppert von Trautenberg
14. 08. 2009Miss Sunset
14. 08. 2009Miss Sunset
14. 08. 2009Miss Sunset
14. 08. 2009Miss Sunset
14. 08. 2009Miss Sunset
14. 08. 2009Veeriiaann
14. 08. 2009Miss Sunset
14. 08. 2009Miss Sunset
14. 08. 2009
ná-la-la-la:)
chradu, je vychytávka dne, a tebe-nebe klasika.
Vopřed uděluji P/
Hlubší kritika není třeba, stačí hloubka citů, sálající z básničky. To je na ní hezké ale ta vázanost verše je hodně nezávazná a rytmus napadá na všechny čtyři. Zkus se na ní, Sunset, kouknout za pár dní, mezi tím si něco přečti a pak sebekritickým okem...zda si si jistá, že tohle vážně chceš obhajovat v aréně.
mimo to, že je to děsné, tak nechápu spojení:
"nevytáhla do vopřed prohranýho boje"
přemýšlela jsem, že by to byl překlep.. ale od slova "předem" je to na hony vzdálený.. tak nevim