Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sejak zraje čas
20. 08. 2009
44
73
2546
Autor
martinez
.
...stavím kolem sebe dům
a až ho postavím, vyjdu na zahradu
posbírám jablka svého sadu
a nabídnu sousedůmnepostavím kolem plot
a až se seběhnou vlci na zápraží
ať se budou sebevíce snažit
nebudem hrát o životnakrmím každému břich
oni, jak beránci když jdou na popravu
ulehnou klidně a složí hlavu
a čas usne ve větvíchčerná ovce vprostřed nich
znavené uspí nás zvonky od beránků
sny vkořeníme k jabloním... v spánku
uzrajeme v jablcích...a jablka v nás
.
73 názorů
Stařec_007
05. 06. 2011
je to ono? mně se to pomalu načítá.. mám mobilní připojení a včil signál nic moc
to ty, tys mou pamět označila za sloní ;)
http://www.harley.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=89&Itemid=134
klkni na to a uvidíš, třetí video od spodu ;)
nejsprávnější je asi, dyž si myšlenka s formou "sednou"
no a u vázaných veršů právě o ty počty de, v tom je ta vázanost
díky za návštěvy dnešní :o)
Pohodar Tom
12. 03. 2010sestricka.slunicko1
04. 09. 2009
Áno, konipásek to bol....tá sa mi vryla do pamäti....nádherná.
Dávaš nám zo seba to najkrajšie...na tisíc spôsobov.
já mám jabloně ovečky a vlky ve více věcech - třeba tu Pod skleněným vrchem I - III a nebo u koníka "mou sbírku lásek konipásek vyzpívá..." - a našlo by se eště :o)
Jablká, jabloně...beranci....krásne obraty. Nečítala som u teba alebo u tvojho druhého ja už niečo podobné?
esi někoho avíznu s díkem podruhé, omlouvám se a hezký víkend přeju :o)
jedno "aů zmizelo, trošku sem překopla třetí sloku ale ne kvůli němu teda - jen aby se nevymykala těm ostatním :o)
Arnika Plazivá
21. 08. 2009Kamil Sikora
21. 08. 2009
neboj, není všem dnům konec - a koneckonců něco za sebou už mám :o)
tak se měj, já du právě učit :o)
mám doma chytrou knížku, je už stará, já taky, tak se spolu občas radíme, protože na rozdíl ode mne, ona sklerozou netrpí... a je v ní rozsáhlý slovník¨a v tom slovníku je: "jablko stř., mn.2. jablek, 6. -kách i -cích" :-))
já to v pravidlech (www.pravidla.cz) nenašla - proto sem tu vznesla dotaz právě - tak díky :o)
přiměla jsi mne nakouknout do pravidel... a máš pravdu, jako (skoro) vždycky, kaji se :-))
Oldíku - já mám slabost pro vlky... aj lidi :o)
Pacere, někdy se tomu prostě vyhnout nedá, no... já se příště vynasnažím :o)
avox - čeština má spoustu různých záhadných výjimek - a já mám pocit že je právě gramaticky správně oboje - jablkách aj jablcích (víc podst.jmen má dva vzory - pro jedn.č. jeden a pro množný úplně jinej)
díky moc teda - samozřejmě aj jjj a Rajmundovi :o)
jinde bych řvala, asi takto: "v jablcích jako v oblacích?!" :-))) ale od tebe to beru jako obohacení slovníku pro jazyk český :-))
Jules_Fernet
20. 08. 2009
no "Julesi" mi zní jako parodie - páč by se řeklo "žile" spíš, ne? - ale Julka beru :o)
a včil mi začal vrtat hlavou tvar "jablcích" - a ztratila sem pevnou půdu pod nohama - existuje i tendle tvar a nebo je správně jen "jablkách"?
Jules_Fernet
20. 08. 2009
řádku, to je tzv. shopping spree :o)
avox, nejsi tak mimo :o)
a Jule či jak tě oslovit a nezdeformovat... máš času habakůk - fernetovky sem dycky měla ráda :o)
Jules_Fernet
20. 08. 2009
:-)
a tohle je asi seznam k zelináři :)
Ale moc hezkej seznam tedyk... jen co je pravda :)
snad odpovím tak nějak všem
je to ukolíbavka pro vlky a černou ovci... a na začátku je 6x "a" vím o něm, chtěla sem to tak a rytmus se dá ovládnout - říkám si všecko co píšu nebo čtu (nejen svoje)
a slabiky (na počet)sou v každý sloce stejně 7-12-10-7 - s tímhle vázáním sem si vcelku pohrála - sice eště furt spíš citem jak vědomě ale snažila sem se (ale daktyl trochej jamb, teorie, to de mimo mne, omlouvám se :o)
první verš navazuje na název, proto ne postavím ale stavím a ty tečky...
s jabkama Adamovi neporadím :o)
díky vám tu všem a hezký zbytek večera :o)
return-of-ca-2
20. 08. 2009Jarmila Moosová Kuřitková
20. 08. 2009
Koukám, že nebudu jediný chválit, ale jsou tam věci, které mě tahají za uši.
Na začátcích 4x "a", rytmus trochu utíká, je to krapítko patetické... Obsah by se mi líbil, ale to zpracování..