Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePAMĚŤ
24. 08. 2009
5
12
1310
Autor
dogys
Schoulená v klubíčku dávných věků
Jak parazit obléká se do úspěchu
Jak parazit co střílí v roli klečícího střelce
Co hne se, zasáhne
Co zasáhne, to nepohne se.
Schoulená v dlaních lidských dětí
V těch malých prstech hledá tichý kout
Skrývá se za malík a kde v klidu prováděti
smí
Co lidé dospělí si přejí
Co malé děti dělat chtějí.
Schoulená v pavučinách vzadu v mojí hlavě
Přináší rozuzlení při popravě
Kdy skryta v šeru našeptává
Co pro mne dobré je a není
Co lidem stane se a stává.
12 názorů
blboun nejapný
17. 09. 2009
BN - proste mi to pripadá príliš teatrálne -
to nemôže mať človek vlastný pocit, ktorý by mu nebol vytýkaný?
blboun nejapný
16. 09. 2009
re:
raja...nějak mi to "prováděti" znělo líp
Petrusha...vždycky můžeš použít jiné přídavné jméno a určitě až budu psát o zvířecích mláďatech tak to zase budou děti; jinak vždy užiji alespoň jedno tvrdší slůvko, třeba proto abych malinko potrhal tu "jemnost"
dodo...ale co ne, že :-)
Pú...malík, prostě jeden z dětských prstů, ten nejmenší a určitě nejnevhodnější ke schovávání
Dík moc všem za reakci, určitě oplatím :-)
animovaný medvídek Pú
26. 08. 2009
Souhlasím s petrushou,že „lidských dětí" zní poněkud blbě,ale možná si chtěl poukazat na to,že hlavně pamět u lidí je důležitá, protože jako zvíře nemusím, přeješlet,např kde sem nechal klíče od auta,co mám koupit nebo,že mám na semaforu zastavit,když svítí červená.Pamět je pro člověka prostě základ.Celou báseň sem jinak pochopil bez problémů,to v tej první sloce s tím „ Co hne se, zasáhne Co zasáhne, to nepohne se" je prostě geniální za to dostáváš ode mě tip
blboun nejapný
25. 08. 2009
je tam zopár momentov, kedy sa ako čitateľ nútim čítať ďalej bo cítim ako básnik nevedel naplniť daný verš
napríklad
Schoulená v dlaních lidských dětí (prečo je tam prídavné meno lidských? Pre iné mláďatá se veľmi slovo deti nepoužíva a báseň by možno oživilo nejaké iné prídavné meno)
alebo
Přináší rozuzlení při popravě
prečo hneď poprava? V tak jemnom texte zrazu rušivý až násilný moment, ktorý príliš nehraje s hrátkami s pamäťou ...