Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMenšiny
01. 09. 2009
1
10
1109
Autor
xtermik
Partička Rómů, vychází ze svatého dómu,
mírně zarmoucena.
protože
čistících národnostní špínu
byla dnes nimi u soudu rozdrcena.
S kým budou ale příště bojovat?
Na koho směšně hajlovat?
Na čí straně bude zítra pravda holá?
............
Lesk bitev se vytrácí,
co zbývá jiného,
Než práci hledat si,
když
a křivda byla navždy :-) utišena.
10 názorů
Promiň, že mluvím tak vzletně a s takovou nadsázkou. Netušil jsem, že jsi nováček, který se o vnitřní dění nezajímá
Proč bych měl být v léčebně .. ? Každý kdo si s tebou píše tam skončí? ..
Podle Narvaha jsi v psychiatrické léčebně pro duševně choré. Co bys chtěl ?
Jsem vyčerpán - máš pravdu .. trumfy ještě skrývám, ale nevím, zda-li je mám vynést na světlo boží, pokud i má slaboduchá dílka, jsou takto přijímána ...
Dobře začneme tedy rozborem básně, v souladu s heslem: chytrému napověz ... Autor v první sloce básně naráží spojením "přesvatého dómu" na soudní systém v ČR. V druhé sloce, pak konstatuje, že soudní spor prohráli rasisticky smíšlející spoluobčané. Výsledek prvních dvou slok: pokud na základě soudu zanikne rasistické uskupení, nezbyde rómům než pracovat. Podtextem dvou posledních slok je pak otázka, jestli se jim po soubojech s rasisty nebude stýskat, a zda-li, pokud tito spoluobčané již nebudou existovat, skutečně dojde k nápravě, a jak bych tak řekl - lidově, zapadnou rómové do kolektivu ostatních či nikoliv.