Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seO panence co se nesměla svlékat
Autor
Marcela.K.
Ta panenka se nesměla svlékat.
Seděla na nízké skříňce, na hlavě slaměný klobouček.
Nesměla se česat.
Měla dlouhé blonďaté vlasy.
Myslím, že na mě občas mrkla, když jsem běžela kolem.
Byla to sváteční panenka.
Proto asi neměla jméno.
Mohla se projít jen o svátcích…
Pod zelenými šatičkami měla bílou spodničku s kraječkou
Kraječky měla i na kalhotkách.
Vlastně to byly takové bílé trenýrky.
Pod těmi měla z boku na nohách kovové šrouby.
Uměla chodit jen když ji někdo vodil.
Byla to panenka mé starší sestry
Já dostala žlutýho medvěda.
Sedával vedle chodičky, měl barvu jako její vlasy a uměl bručet.
Byl těžký a tvrdý, protože byl vycpaný pilinami.
Byly to divné hračky.
Moc si nemohly hrát.
Jen je s námi vyfotili.
Občas si na ni vzpomenu…na tu smutnou panenku.
Sedí u mé sestry v krásném domě ve výklenku na chodbě.
Myslím, že je jí tam zima. Na hlavě má slaměný klobouček, aby jí na vlasy nesedal prach.
Myslím, že už neumí ani chodit.
Medvěda jsem dala svým dětem na hraní. Říkaly mu Míšo a umazaly ho…
Už nebyl žlutý jako vlasy té panenky, ale hodně bručel, když se po něm kluci váleli.
Zdálo se mi, že vesele.
Medvědi jsou asi docela rádi ušmudlaní…
25 názorů
Marcela.K.
18. 10. 2018jj...já naštěstí umím odolat, do téhle jsem šla jen kvůli té panence. že jako si splním svůj dětský sen. Nechápu to, ale když jsem si pro ni jela( měla jsem to jen asi 35km), byla jsem tak šťastná....no prdlá jsem ;-)
Vyvolávací cenu dali 300kč...prostě netušili co mají doma, asi :-) jsem mu nechala ještě tu 50 na pívo ;-) tak byl taky rád.
umím ocenit .. aukce znám... ale teď už nee, protože mě to už nebere, jsem ráda, jinak bych asi neměla na chleba... adoptovat všechny chuděry :) aněkterý na člověka mluví.. dívají se tak .. áále dost řečí :)))
Marcela.K.
18. 10. 2018Jo, klidně vyšvihni :-) Tu co jsem vyhrála já, jsem musela vykoupat. To víš, byla prý na půdě u těch no...rómů. Má hnědé vlasy, takže jsem ji pojmenovala po mamince - Drahuška. Oblékla do proužků s kraječkou...no a vnučky si s ní mohou hrát, ale jen pod dohledem, aby mi ji nerozbily :-) Myslím, že jsem ji zachránila. Naštěstí byla v suchu, tak není oprýskaná a kupodivu ani nesmrděla kouřem, nebo zatuchlinou. stačilo ji jen omýt i s vlasama. Asi netušili, jaký poklad dávají do aukce, skončila jsem na 950kč, sama jsem se divila, že mě nikdo nepřeplatil...asi ji nechtěl špinavou ;-)
to je vono!!!!!!!!!! ježíšku, ty mě bavíš!!
na na Červeném hrádku u nás byla výstava panenek a jedna tam byla podobná té vaší .. jen měla zrzavé vlasy a byla bosa... bosa ve studeném zámku!!! chuděra... musela jsem jí koupit (2500,-Kč) do našeho vyhřátého domova.. takhle já si dělám vazby k panenkám... teď sedí na polici, klátí nohama a povídá si s pavoukama :))) já si snad jednu báseňku o panenkách vyšvihnu taky... ale až vychladnu z tý tvojí :))
Marcela.K.
18. 10. 2018.