Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSladké Ňadérko
29. 09. 2001
3
0
1414
Autor
kosa
Zvykem převtělen
v mír matadora,
zvykem rozdělen,
zvyk je noční můra
závějů rzi,
v nichž proklatý mnich
v mrákotách sní,
že všude je sníh -
- prochází stále
peklem své noci,
možná nechápe,
že zvyk je jen pocit.
Mnoo, jsi pekna podvodnice ;o))))
Jinak basen celkem v pohode, celkem se mi libi, i kdyz mi na ni neco nesedi, snad ten krapitek kostrbatosti.
Astalavista
29. 09. 2001
Já to zas málem kvůli názvu neotevřela - a byla by to škoda. Nejradši bych ti dala tipy dva, za báseň a za ten prolog. *!
Tady je pánové vidět jací ste zvrhlíci...:-)))))))))))
a reakce na dílo je kde? :-))))
Tedy řekněme, že se to jmenuje Matador...četl jsem to několikrát a zdá se mi, že ústřední postavou není matador, ale mnich. Báseň má dva motivy a zdají se býti oddělenými. V básni jsou spojeny násilně vypuštěním "grafického odřádkování". Od jednoho motivu k druhému básník přechází náhle a nepochopitelně. Jaký mnich ptá se čtenář. Pak se s mnichem spokojí a dočte báseň a zjišťuje, že báseň není ani o Ňadérkách s velkým eŇ ani o Matadoru, ale že ústřední motiv je vystižení pojmu "zvyk".
Z kontextu bych vytrhl pár drobností:
"mír matadora" - představu matadora máme spojenu s bojem s býky, proto se domnívám, že mír matadora by mohl znamenat pouze jediné - jeho smrt ovšem to do básně moc nezapadá (?) A za bé bych vypíchl ne zrovna moc povedený rým stále - nechápe.
Myslím, že báseň nevznikla pohromadě, že prvoplán byl až po noční můru a zbytek dodělán dodatečně - aspoň to na mne tak působí.
Přejmenuj to na Zvyk rozděl na 3 sloky a dám ti typa
:o)))
taky jsem to otevřela spíš názvu navzdory... jsi legrační a to se mi moc líbí... ;o)))
A báseň... není z nejdokonalejších, no a co, myslím, že mi nese důležité poselství... zvyk je jen pocit... zvyk je jen... jasně, děkuju! :o)
Bezejmenny
29. 09. 2001
tak pozornost se ti zjevně přitáhnout podařilo, leč nebylo proč ji přitahovat, viz Falka, báseň opravdu není z nejdokonalejších, ....ale která je?....
já jsem se k básni nevyjádřil, protože srozumitelnost pro mě končí u prologu... a ten se mi moc líbí :)))