Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seRomantik
10. 10. 2009
13
27
3344
Autor
Tony.cs
Vzdušný objekt prastaré touhy
jehož tvář je zahalena v šál
hedvábným suknem mě hladí po šíji
a chce, abych ho dál miloval
v okamžiku
kdy se první slza vsaje do půdy
pochopím
Romantik nemá dar zapomnění
Romantik nemá dar nenávidět
Romantik má dar milování
a vzdušných vzpomínek
27 názorů
větroplach
21. 08. 2010
dľa mňa - nenávidieť nie je vôbec jednoduchšie, lebo nenávisť zožiera viac jej nositeľa ako toho, kto má byť jej objektom.nenávisť má k láske najbližšie, často tak, že sa dajú ťažko odlíšiť.inu - zaujímavá problematika...
"je snažší nenávidět, než milovat
je lepší zapomenout, než bolestně vzpomínat"
Jo, tak to je velká pravda
vzplanutí vášně je ale jen krátkodobá záležitost. Já mluvím o dívce, kterou neumím nenávidět přesto, že mi ublížila.
a nie je romantik práve nositeľom tých najsilnejších emocionálnych vzplanutí?vášní, ktoré ním lomcujú?neviem - ja som vždy romantika (v súvislosti s tým, čo o romantizme viem)chápala práve takto.a preto - podľa mňa - 9.verš by neplatil.ale neviem, akého romantika si mal na mysli?
wedle_vazy
11. 10. 2009
jo já jsem cvok. Nezapomenu tu bolest, jen tu dívku nedokážu za to, co provedla, nenávidět. A měl bych na to právo
wedle_vazy
11. 10. 2009
Dílko moc pěkné, něžné a citové, moc se mi líbí *
Ráda bych se vyjádřila k rozboru pocitů, které se tu dostaly do diskuze. Ono totiž dle mého záleží na zkušenostech a životní cestě, co ten který stačil projít, asi bych nehodnotila jestli dar nedar, kdo měl příležitost to poznat, tak ví, že ten pocit přijde sám a je intenzivní a celkem nevlivnitelný, ale musí se stát něco fakt hodně špatnýho. Na druhou stranu každý ví, jak láska dodá energii a člověk z ní čerpá sílu, no nenávist má stejnou schopnost a proto asi možná existuje. Ve chvíli, kdy by člověk byl nejraději apatický a nevnímavý může právě negativní silný pocit být poháněčem k dalším krokům a silou, která udrží na nohách.Pak je zapotřebí samozřejmě zdravý rozum a vědět, jak s tím pocitem pracovat a umět se ovládat, ale co se týče samotné nenávisti, já ji vidím jako dočasně pozitivní, pro tu schopnost člověka vyburcovat z melancholie a smutnění.
odpustím - stále miluji- nemůžu zapomenout
nenávidím - nevzpomínám- zapomínám
mnohem častěji si vzpomeneme na lidi, které milujeme. Se kterýma jsme prožili šťastné chvilky.
Když nenávidím, tak pokud toho člověka někde nepotkám, tak po něm ani nevzdychnu
wedle_vazy
10. 10. 2009
právě, že neumí zapomenout
a někdy je nenávist k zapomění potřebná.
Já bych ji jenom uvítal.
wedle_vazy
10. 10. 2009
nemáš mi co závidět :-)
někdy bych je i já uvítal
je snažší nenávidět, než milovat
je lepší zapomenout, než bolestně vzpomínat
wedle_vazy (ráda bych tě oslovila trošku lidštěji, jen nevím jak:o))), Tony přece píše, že romantik ten dar ZAPOMNĚNÍ a NENÁVISTI nemá! Takže si může vesele snít a nemusí se zabývat těmito pozemskými neřestmi, což mu já závidím :o)))))