Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMůj muž je ožrala (a Sparťan)
Autor
Delahaye
Můj muž je Sparťan.
On se tak tedy narodil, aspoň doufám ..
Jinak by to bylo fákt dost divný, to vám povídám.
V truhle má neustále dva až tři oštěpy, několik tóg, škatuli bederních pásů a rudé nákolenky – do kterých jsme se halili, když na nás z pod rohoží táhlo.
Můj muž se narodil ve Spartě a Sparťanem tak je – předpokládám – už dlouho.
Můj muž často říká, že Sparta je poslední dobou dost sešlá, hlavně radnice by potřebovala omítnout a předseda odvšivit.
Můj muž ale na schůze chodívá pravidelně bez ohledu na to, kdo má zrovna hlavní příspěvek. A pokud já se nechci cítit hůře, než jeho staré sandály, nabídnu mu radši, že zůstanu doma a potýrám cvičně několik otroků.
Můj muž je totiž blbec. (a Sparťan)
Můj muž nesází.
Postavte před něj pytlík travního semena, cibulky ba i odnože, ale nechá jej to chladným. Nepotrpí si na setbu.
Sází to pouze v krčmě. Jeden za druhým, mizí v něm žejdlíky toho thráckého patoku. A ten jeho kumpán, Leonidas, ho jen pokouší, pořád vykřikuje „tak zákon káže nám“ … hovado.
Říká mi – a já s ním souhlasím – nemůžeš pochopit sparťanskou duši - přeci nemůže vyměnit laciné víno a ožralého kamaráda za večer s manželkou. Taková věrnost mě jímá obdivem, kdyby se mi do něj nevtírala neodbytná otázka … zda nejsem úplně blbá. Ale pro jistotu se neptám, nejsem blbá, né ?
Můj muž dnes večer není doma. Je někde se Sparťanama a samozřejmě s tím vochlastou Leonidem. Mlel něco o zábavě v Thermopylách a jak to nějakým Prašanům natřou. Jen aby nebyl zase mrzutý, posledně se jich vrátilo jen třista ..
Jsem však už opilá.
A vím co je podstatné.
Dnes večer se domů nevrátí a já si můžu pozvat Xerxa.
Má fakt krásný zade … za deset minu je tu !