Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNEBE NAD SOMMOU-43
Autor
fungus2
Poručík Robert Fantes se pozorně zaposlouchal do hluku leteckého motoru a hned věděl, že se jedná o německé letadlo. A to proto, že zvuk německých strojů byl hlubší, na rozdíl od britských, které zněly jemněji a vydávaly něco jako bzukot.
„A sakra! Buď letí bombardovat, nebo tu chce někde přistát,“ pomyslel si Fantes. Současně se zadíval v ten směr, kam zmizela postava, přičemž začal mít podezření, že ten dotyčný může mít souvislost s nepřátelským letounem.
Hluk motoru se přibližoval a brzo Fantes rozpoznal na jasné obloze obrysy letadla, které počalo dělat ve vzduchu velký kruh. Zároveň v houštinách na opačné straně pole se objevilo několik světelných záblesků. Fantes si hned uvědomil, že to bliká baterkou ten, co se předtím schoval v porostu.
„Tak je to jasný! Je to nějaký špion a vysílá domluvený signál a to letadlo tady přistane!“ proběhlo Fantesovi hlavou. Přitom vytáhl z pouzdra pistoli, odjistil jí a střídavě se díval do houštin i k obloze.
„Určitě ten chlápek vyběhne na pole. Když po něm začnu střílet a trefím ho, tak ten Hun v tom letadle nepřistane,“ říkal si v duchu Fantes. To už nepřátelský letoun začal klesat a obrysy dvojplošníku v jasné měsíční noci byly zřetelně vidět. Vzápětí z houštin vyběhla postava, která poté běžela po poli. Fantes okamžitě napřáhl pravou rukou a přes horní část pistole hleděl na běžícího muže. Ten se po několika metrech zastavil a sledoval, jak letadlo přistává na pole ozářené měsíčním svitem. Za okamžik se podvozková kola nepřátelského stroje dotkla povrchu pole a Fantes poznal, že se jedná o dvoumístného Albatrosa. Ten záhy jel kolíbavě po nerovném terénu a muž se za ním rozeběhl. Fantes ve stejný okamžik vyběhl na pole a i přes bolest v levém rameni uběhl rychle několik metrů. Poté postřehl, že muž utíkající za letadlem se pootočil a uviděl jej. Zřetelně viděl, jak jeho pravá ruka dělá prudký pohyb. To už však on stiskl spoušť a z jeho zbraně vyšly čtyři výstřely. Muž stačil také vypálit a kulka prolétla těsně kolem levého boku Fantese. Pak se však postava muže zaklonila a pozvolna klesla na zem. Za okamžik kolem něho proběhl a utíkal za Albatrosem. Jeho pilot viděl, co se stalo, a chtěl vzlétnout. Fantes zatnul zuby, napřáhl pravou ruku a vystřílel zbylé kulky, přičemž mířil do kokpitu letounu, které jelo rychle po poli. Za okamžik se Fantesovi podařilo naskočit na spodní křídlo a zachytit se rukama drátů mezi křídly. Poté se vrhnul ke kokpitu, v němž seděl pilot. Ten měl otočenou hlavu a vystrčenou ruku, v níž svíral pistoli. Z ní vystřelil a kulka zasvištěla kolem hlavy Fantese. Vzápětí se vrhnul na Němce a vyrazil mu z ruky zbraň. Záhy udeřil několikrát pilota do hlavy a ten ztratil kontrolu nad řízením Albatrosa. Stroj jel napříč polem směrem k jeho okraji, kde byl lesní porost. Toho si Fantes díky jasné noci všimnul, načež povolil sevření, v němž Němce držel. Potom udělal prudký pohyb, po kterém se ocitl na spodním křídle. Na něm se převalil, sjel z něho a dopadl tvrdě na povrch pole. Současně ho těsně minula dolní část letadla, které o pár vteřin později vjelo za ohlušujícího praskotu do porostu lesa.
KONEC ČTYŘICÁTÉ TŘETÍ ČÁSTI