Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZlo nikdy neumírá
17. 10. 2009
3
9
1071
Autor
Martulle
Zlo nikdy neumírá
Byl podzimní večer, vítr jemně foukal a Kryštof lehce podřimoval ve své malé chaloupce. Už je to pár let, co zlo vyhnali ze své země a od té doby se snažil užívat si jen toho nádherného klidu a ticha. S fajfkou v puse a knihou v ruce se celé hodiny pohupoval ve svém křesle. Občas vyšel ven před dům, opláchl se v jezeře a procházel se po mechovité cestičce. I když jeho černé vlasy začínali řídnout a šedivět, stále nezapomínal na zlo, které pořád někde je a čeká jen na vhodnou dobu zaútočit. Jednou za dva týdny, když si jel do vesnice pro jídlo, zastavil se u starého kamaráda kováře Jiřího a potěžkal tam pár krásných, nových mečů. Nesměl vyjít ze cviku, ale i tak cítil, že jeho ruce slábnou a jeho tělo už není tak ohebné jako dřív.
Každý večer se modlil k Bohu aby vesnici a jeho uchránil před zlem. Míval kvůli tomu noční můry. V nich vesnici přepadali poslové samotného zla, všechno kolem hořelo a vždy, když se Kryštof s trhnutím probudil, měl košili celou propocenou a skoro nepopadal dech. Věděl, že jeho sen se může vyplnit každým dnem, cítil ve vzduchu zápach zla a v tomhle on se nemýlil. Varoval vesničany, ale ti se mu vysmáli.
„Už stárneš a blázníš Kryštofe! Zlo jsme přece vyhnali, nemůže se jen tak vrátit! Už sis toho zažil dost a my to víme, ty snad chceš aby se to všechno opakovalo?“Odpovídali mu vždy.
Jeho prosby, aby se alepsoň chystalo vojsko nikdo neposlouchal. Nikdo netušil jak je zlo blízko, jak jim dýchá za krk a brousí si znovu zuby na tento kousek území. Ale zlo nebylo tak hloupé, vědělo že o jejich připravovaném útoku Kryštof ví. Moc dobře to vědělo.
Po dalším dnu, když se unavený Kryštof uložil ke spánku, neměl sen. O půlnoci ho probudil šramot, okamžitě vyskočil z postele a sáhl po meči. Někdo zaklepal, Kryštof který očekával útok se zaklepání lekl víc než kdyby k němu oknem vpadlo celé vojsko. Kdo by chodil v noci sem k jeho domku? Pořád ve střehu a velmi pomalu došel ke dveřím a otevřel je. Za nimi stála jeho stará přítelkyně Věra, ve městě byla pekařkou a její koláče byli proslavené po celé zemi.
„Dobrý večer Kryštofe.“ Pravila, jakoby se nic nedělo.
„Věro, ty jsi mě ale polekala. Co tady v tuhle hodinu provádíš?“ Odpověděl trochu zaskočený Kryštof a nenápadně odložil meč na stolek.
„Promiň, jestli jsem tě vzbudila, ale nutně ti musím něco říct.“ Při těchto slovech si začala trochu nervózně upravovat sukni. Mluvila velice potichu a hlas se ji trochu třásl.
Kryštof už se nadechoval na odpověď, ale Věra ho nenechala promluvit.
„Já ti věřím Kryštofe, zlo se opravdu blíží a možná už je i tady. No, víš a myslela jsem jestli by nebylo lepší, kdyby jsi se přestěhoval do vesnice. Bojím se o tebe, když jsi tady tak sám a navíc by jsi nám mohl pomoct vycvičit vojsko.“ Začala se trochu červenat a stále přešlapovala z nohy na nohu.
„Ale prosím tě Věro, víš přece, že dávám pozor a vojsko může vycvičit Jiří, byl se mnou taky ve válce a je mnohem mladší než-li já. Pojď, já tě vyprovodím, běž si domů lehnout a už na to nemysli.“ Vzal Věru kolem ramen a pomalu vyšli se dveří.
Aniž by si to Kryštof uvědomil, stál na místě pevně svázaný provazy. Věra stála opodál a sledovala jak ho poslové zla svazují, když svou práci dokončili bylo jen na ni aby ona dokončila tu svou.
„Sám jsi mi říkával, nikomu nevěř. A sám jsi na to doplatil. Stanu se paní zla a z tebe nezbude nic nežli kostra na dně jezera.“ Její hlas byl úplně jiný než uvnitř domku. Podlehla zlu.
Ještě na chvíli se na Kryštofa dívala, poté luskla prsty a poslové vytasili meče.
„Jak jsi mohla…“ Stihl vykřiknou Kryštof dříve, než ho poslové propíchly meši a shodily do jezera. Kryštofovo tělo s cáknutím spadlo do vody a pomalu se potápělo ke dnu.
Ještě ten den zlo s celou armádou a Věrou v čele přepadlo vesnici. Spálili na popel celou vesnici i všechny obyvatele. Vždy je důležité být ve střehu, protože zlo nikdy neumírá a když to někdo podcení, jako obyvatelé vesnice, dopadne stejně jako oni.
9 názorů
Tak co třeba ten kůň z Bajaji? Ten taky byl hodný a pak mu usekl hlavu...
No, tak ono to je v podstatě pohádka... Ponaučení tam, je a vzpoměň si, jak třeba dopadla taková Ježibaba z Perníkové chaloupky :-)
Já klidně dopíšu jak z něj stříkala krev když ho probodli, ale ona to měla být taková pohádka (jen se špatných koncem :)).