Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sekdyž pán Bůh ještě míval blechy
Autor
tonas
Když pán Bůh ještě míval blechy
To jste čekali, že by člověk mohl někdy žít bez Boha, nebo někde s božím kastrátem v určeném omezeném prostoru a čase? Takové „nápady“ může mít jen tvor krutě nechápající smysl Boha.Vždyť člověk bez plnokrevného božího imperátora a rádce by sám sebe zničil divými manýrami. Utýral by sebe i okolní primáty krutou zvířeckostí.Kromě toho by se utrápil strachem ze zvířat větších a kousavějších, než je sám. Tmy a strašidel, co v ní žijí, by se rovněž nesnesitelně bál.
Kdyby neměl, tenkráte ještě ve svých počátcích, člověk Boha, nenaučil by se nikdy dobrým mravům, ani družnosti ve své skupině,ani lahodnému namlouvání a laskavému zacházení se samicemi, ani nemotorné shovívavosti k slabším ze své smečky.
Bůh, to je od samého počátku lidský společník. Už v divoké přírodě i pod jednoduchým přístřeším příbytku, vyučuje Bůh hominida mravům, znalostem a dobrým zvykům. Člověk postrkuje při svém evolučního pohybu Boha před sebou. Učí se u něj, aby tomu, co se naučí, učil své druhy. Dělá to proto, aby mohl se svými kráčet dále časem už schůdnějšími cestmi. Jeho učitel a společník Bůh je zprvu celý srstnatý, stejně jako on. Má ostré špičáky, vypouklé nadočnice,ustupující čelo a silné křivé horní končetiny, určené k pohybu v korunách. A určitě má ten jeho boží parťák v těch prvních časech soužití s poloopicí sám ještě blechy a jinou cizopasnou havěť. Ty blechy je možno nejvyššímu bez ostýchu jískat, má to rád stejně jako jiné opice.
Společnice Boha, družka jeho, která se už navždy stala vzývaným nositelem a podobenstvím nejvyšších a nejrozličnějších dobročinností a lásek, má v těch časech první známosti s lidskoopičím tvorem ještě hladké oranžové hýždě, jako každá tuctová samice. A není nemožné a hříšné rozkošnicky se jí tam občas dotýkati.
Nekamenujte mne svým rozezlením nad tím, že Bůh v mém čtení není zrovna jako z barokních obrázků. Nemohl bych se takto vyrovnat s tím, že bych kdesi marnotratně utratil miliony let a na tu dobu zrušil Boha, jehož bylo nejvíce zapotřebí právě za prvního polidšťování.
Zvláště teď, kdy kdekdo novodobého Boha vysmívá, odporuje a odmlouvá mu, je užitek z prehistorického Boha tak prvotní a zřejmý. Durdit se jistě budou lidé, co navštěvují všelijaké boží svatostánky.Jejich Bůh, promítnutý do vznešených uzavřených chrámových prostor, je tam v té výlučnosti jen pro ně jako privátní terapeut, něco jako lepší masér. Takové schéma, do nějž je Bůh uvržen v libůstkách egoistů, je svatokrádeží. Bůh nikdy nesmí a nemůže býti spoután jen proto, že si ho někdo přeje pro svou kratochvíli.Bůh, ačkoli bloudí světem pochybování a nepevné víry, nemůže být Bohem nesvobodným a musí patřít všem, čímž se tak stává v kterémkoli historickém čase i místě pravdou a útěchou i v pustinách světa. Musí patřit i těm, co ho něchtějí.
tonas 23.1.2008