Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNa jeden rým
01. 11. 2009
5
7
1682
Autor
utopija
y len na plafóne-
-nech tak z neho stále pršia prsia.
Večnosť- minúta v ktorej sa prelíname....v čase.....
7 názorů
blboun nejapný
10. 11. 2009
ďakujem Ti za siahodlhú a inšpiratívnu kritiku, muselo Ťa to stáť veľa námahy a za tým iste hojná konzumácia pív a pív...
takže si myslíš, že keby sa jednotlivé verše stali osobitými básnickými jednotkami, fungovalo by to viac.. (poprípade dotvorením ich) ...ale-ako si môžete, pane, byť tak istý svojou pravdou, keďže istý Karol Vás nazval skeptikoooom? ( :))
a prosím o konkrétnejšie hodnotenie k 7.- mu veršu, z mužského vnímania tohto verša trochu nerozumiem slovu- nechutný...
ďakujem Vám, pane... užívajte si svoju genialitu
Básnička viac-menej vystavaná na princípe rytmicko-syntaktickej konvergencie, kde by jednotlivé verše mali byť takpovediac významovo (ale aj emocionálne)samonosné, (čiastočne) sebestačné estetické jednotky – čo vytvára tlak jednak na ich obsah, „druhak" na väzby medzi nimi. Je dobre na to myslieť, aby čitateľ nemal pocit, že s každým veršom začína nová báseň a aby sa básnička netrieštila na sériu výrokov. Kaskády, kde sa voda sčerí, spení, kde „ožije" na ceste k delte by to s trochou fantázie v optimálnom prípade malo pripomínať. Mám pocit, že Ti to ešte tak celkom nevyšlo...
Ten zdanlivo jednoduchý výstavbový princíp je lákavý, ale riskuješ, že výsledok bude – celkom oprávnene a logicky – hodnotený (aj) systémom „tento verš áno, tento nie".
Názorná ukážka:
1. verš – akože duchaplnosť, ale dosť diétna
2. verš – veľmi pekný
3. verš – taký výplnkový/prechodný
4. verš – pekný, ale rytmicky ma rušil...práve pre to „klasické" upratanie do čistých daktylov a pre rým
5. verš – pekný
6. verš – taký uletený
7. verš – dosť prepálený, až nechutný
8. verš – ako 1.
No, tak napísal som aj viac ako „áno" či „nie"... asi pre to, že my to stálo za to.