Výborný. Zasmála jsem se.
Taky přeji hodně zdaru v dalším roce také tobě. I tvůrčího.
Ještě se vrátím k té zmínce o diakritice. To fakt není až zas tak veliká sranda přihlásit se k serveru v cizině, zvláště máš-li k dispozici pouze třeba klávesnici francouzskou (nebo jinou) a ve svém názvu a heslu háčky a čárky. Ještě, že jsou zkratky Ctrl+C a Ctrl+V. Ale mmusí to zapálit. V makovici.
J.Š.
Ahoj, Štěpo, hodně štěstí v novém roce a díky za návštěvu.
..zase podle mne zdařilá "historická" freska-minifikce ve stylu Ondřeje Neffa (to srovnání není z mojí strany myšleno jako "negativum", spíš naopak.
Docela se mi autorův styl "historických" povídek a reflexí zamlouvá. Je to takové "chytré", s nápadem a otázkami. Myslím si také, že není potřeba hledat hned v prvním okamžiku po přečtení nějaké zavazující odpovědi. Stačí se podle mne jenom zamyslet. Třeba, že jsem v nějakém starším polském filmu (myslím, že Sexmise) dozvěděl, že Marie Curie-Sklodowská byla vlastně muž. Nebo si náhle vzpomenu na znění prvního zákona feminismu, že "....Pisoáry patří i na dámské záchodky!", to jsem se zase četl někde vydrápané ve zdi! Budˇ někde na kamenné zdi českého hradu nebo pro změnu na záchodcích pánských! Kdo ví..!
J.Š.
Vyjádřil jsem se nepřesně. Myslel jsem deset tipů na to, jestli jsem nebo nejsem kandidátem řádu. Ale budiž: U ústní zkoušky jsem nedokázal vyjmenovat velmistry a komtury třikrát po sobě tam a zpět a hodnotil jsem příliš kladně Vláčilův film Údolí včel. Byl jsem proto vyloučen u kadetky. Je to nespravedlivé, vždyť kdo by byl vhodnějším obhájcem práv řádu v této bezbožné zemi než já?
už je tam 10 tipů, tak jak je to s tím řádem? Já bych řekl, že nás houpeš
Nazdar, Vivaldi. Přijímám tipy na to, jestli jsem nebo nejsem kandidátem rytířského řádu. Jakmile celkový počet tipů dosáhne deseti, prozradím pravdu.
Máš pravdu, Vaude! To je díky te tvé konfrontaci s mnoha jazyky. Vznikají tím zajímavé souvislosti. Mně se to pohříchu stávalo, když jsem trávil dlouhou dobu v Berlíně. Teď, v Česku jsem o to ochuzen. Jen velice pomalu se mi daří přesvědčit mé okolí, že není důležité, jakým jazykem se právě třeba v televizi hovoří, ale co zajímavého říkají. Výsledkem této premisy je, že téměř nikdy nezvítězí televize česká.
v cestine se to hezky zjednodusilo na problem
muzi a Jenny :-)
U nás se docházka na cvičení čárkovala, bylo to výhodné, ta čárka se nechala dodatečně i dočárnout, tahle možnost vtipkování však nebyla... :-))
Jasně, avox. Jsou to takové moje hříčky skryté uvnitř. Když jsem studoval, podepisovaly se ještě na cvičeních na VŠ prezenčky. A já se jednou podepsal jako Jenny von Westphalen. Překvapilo mě, když si nakonec několik lidí povídalo, kdo že to s nimi studuje ...
Už jsem tady jednou byla, chtěla jsem napsat jen, že nejsem feministka a jít zas dál, Jenže to jméno mi zůstalo trčet v hlavě... Víš že se Jenny vůbec nedivím, když pomyslím, co si to uvázala na krk? :-)) */
to je pozdní sběr přeci :-)
Vaude,
Paroubkovi sebrané spisy jsou jasné: sebrali mu spisy V.I.Lenina. tzv. druhý sběr...:o)
Kdyby to ale činily v zájmu dětí?
Kdyby to ale činily v zájmu dětí?
Tak nějak. Přece by je nerodily, aby je pak vzápětí povraždily, když to teda řeknu hodně zkratkovitě. Ale moje dvě malé ženy se teď zrovna perou o pyžamo, tak jdu humánně zasáhnout... :-)
Nahá12, jako že by ženy vládly humánněji a nepovraždily ty muže?
Ta žena v Tvé povídce se ale chová úplně stejně jako muži, takže, co se matriarchátu týče, tak máme asi oba na mysli úplně něco jiného. Ale nejsem odborník na historii.
Na těch mladších sestrách se shodneme. Koneckonců jeptišky mívají na erotických serverech celou vlastní rubriku.
taky jsem mohl byt Postoloprtsko misto Vaud :-)
ja se ted muzu pysnit, ze jsem nikdy nic od klasiku komunismu neprectl, tudiz mi ani jmeno letite krasavice nic nerikalo
pamatuju si jen Nadezdu Krupskou a to jeste ne osobne
tak ja jsem vetsinou radsi, kdyz je kolektiv smiseny a hlavne bych nabiral mladsi sestry s vidinou budoucich zasluh :-)
A ještě jednou Vaude (neměl by sis dát raději nick podle mého oblíbeného kantonu Jura?) Manželka Karla Marxe se sice jmenovala Jenny von W., použil jsem však pouze její jméno. Nechtěl jsem tím říct, že přednášela asi 180letá žena. Předpokládám, že žádný Písmák nezná životopis Karla Marxe.
Vaude, tebou podnícen jsem se podíval na oficiální stránky Řádu a opravil název - viz první věta. Název obsahuje výslovně ".. bratří a sester..."
jestli byla manzelkou Karla Marxe, tak uz musela byt celkem starsi ona nebo referat :-)
taky mi to celkem vysvetluje, proc napsal Marx Kapital a kamaradil se radsi s Engelsem
ja jsem si vsechny hrichy odslouzil - nektere smeny jsem byl treba 84 hodin nepretrzite v praci a pak sel do prace znovu
ja uz mam nejaky kupony do zasoby na i hrichy budouci :-)
Vaude, v Opavě je třeba sídlo ženského řádu Panny Marie Jeruzalémské, ženské odnože rytířského řádu. Ve znaku velký černý kříž.
Jenny von Westphalen byla mimochodem manželkou Karla Marxe.
Ty a jeptiška. Inu, z různých indicií jsem vytušil, že jsi lékař a víš tedy o transformaci z pohlaví na jiné své. A s těmi hříchy v dosavadním životě by se už náš velkorysý křesťanský pánbůj nějak vyrovnal. Vždyť ty by sis mohl bezúhnnost koupit!
První půlka by zasloužila dokončit a druhý půlce dopsat začátek. Měl bys dva tipy. Takhle jen *
křižákyně nebo krizovka Jenny von Westphalen asi nebyla vhodny kandidat. Jak muze byt zena krizakyne, kdyz to je rad bratri?? Stejne jako nemuzu byt ja z ruznych duvodu jeptiska (ale mozna jsem se jen malo snazil).
jinak mas pravdu, intelektualni konverzace vedu jen s temi, kde se mi to eventualne zapocita jako cas straveny predehrou
Blbjenko, ano spojení výrazů právo a povinnost je záměrný nesmysl, jako ostatně 90% mé literární tvorby.
Nahá12, ale vždyť o tom hovořím.
Vaude, nerozumím ti, jaká paní nebyla dobře vybraná? A u tvých zážitků s cizinkami by nás zajímalo i to, co bylo po intelektuální konverzaci?
vindal drámo, a tvůj záměr je pozi nebo nega?
Paroubkovy sebrane spisy - sorry, uz mi ta gramatika moc nejde :-)
hej - taky bych chtel byt rytir
udatny Vaud :-)
ta pani asi nebyla moc dobre vybrana - maji vam davat levnejsi knihy, aby se jimi dalo v podobnych pripadech hazet :-) (treba Paroubkovi sebrane spisy)
jednou se me ptala kamaradka Americanka, kde bychom pry bez nich Americanu byli - sice me to hodne nadzvedlo, ale je pravda, ze nas hodne ovlivnuji (a ne vzdy v dobrym) - ale obcas nad tim premyslim
pak jsem potkal jednu Britku zamilovanou do Afriky a ta mi v podobnem duchu argumentovala o velkem a nezpochybnitelnem vyznamu Africanu na vyvoj Evropy
- tam jsem trochu vahal... krome bubinku djembe, na ktery se mi prasi v obyvacim pokoji, jsem na moc veci neprisel
Nechtěl jsi snad říci, Vindy, že tě Prosecký sere ?
jsou 2 věci kterých se opravdu bojím, zdravý selský rozum a lidové filosofování, v tomto textu obsaženo obé
se mi zdá, že "právo na povinnou školní docházku" je logický nesmysl, právo na povinnost. je to schválně divný, nebo měl autor na mysli prostě právo na vzdělání?
že všeobecné volební právo je cesta do pekel - až to budete sepisovat jako petici, dejte vědět - nicméně o tom ten text není. si myslim, že na to, jak je to zajímavý téma, by to zasloužilo lepší zpracování - tady nějak newim, co to vlastně mělo bejt - povídka, úvaha, námět k zamyšlení nebo co?
ačkoli scifi povídek o tom, jak by vypadal svět bez mužů už bylo napsáno milión, pročež už je to taky trochu klišé :)
Prosecký, za úpadek lidstva může přechod z matriarchátu na patriarchát. Teď vládne světu příliš jednostranně pouze testosteron a jsou furt samý rvačky.
Málo se ví, že v letech 1848-1907 nebylo volební právo všeobecné, ale rozdělené právě podle daní. Občané byli seřazeni od největšího plátce daní po nejmenšího (zjednodušuji, protože samozřejmě někteří členové zerjména vyšších orgánů byli jmenováni, jiní se stávali členy z titulu své funkce - církevní hodnostář, představený obchodní komory apod.). První třetinu hlasů (první volební kurie) měli ti, kdo zaplatili třetinu daní (mohlo to být třeba pět sedláků), druhou třetin hlasů měli ti, kdo zaplatili druhou třetinu hlasů (třeba 40 menších rolníků) a všichni zbývající měli poslední tžřetinu hlasů (například 200 domkářů). Stávalo se, že první kurii tvořila jediná osoba, místní kníže.
Myslím, že už R. Merle v knize Muži pod ochranou předestřel dost katastrofickou vizi toho, jak to s náma nebožákama dopadne - a ty si ještě musíš přihřát polívku a strašit nás tuplem, lumpe! ÷)) *
všeobecné volební právo v podobě, jakou máme teď, je jednoznačně cesta do pekel. Protože "lůza" je velmi početná, logicky dostávají její postoje čím dál větší váhu. Váha hlasu podle výše zaplacených daní je spravedlivým řešením. Stejně jako v akciové společnosti má držitel většinového podílu taky většinový podíl v rozhodování. A stát je vlastně akciovka, kterou si platíme.
to sa ti len niečo zazdalo :)
Petrusho, vidím, že se nad tím vážně zamýšlíš. Samozřejmě jiné činitele degradující všeobecné volební právo jsou IQ, sociální inteligence, morální profil nebo bohatství (další můžeš doplnit). To mi nepřipadalo tak vtipné. Se svým tvrzením, že lidé by měli mít tolik hlasů, kolik platí daní, jsem narazil mnohokrát. i když to myslím vše nevážně.
Noro von Amehr, eklektisicismus myslíš v části popisu Jennina referátu?
řekl bych, že hlubší analýzu nelze očekávat.
akorát že zrejme mimo tému ... :)))
Vida... ono se to nakonec ještě i v tu diskuzi zvrhne.... :)
bohužiaľ osudnosť všeobecného volebného práva nie je daná rozdelením podľa pohlaví, ale úplne iným činiteľom ... ktorý však je možné selektovať len veľmi neľahko ...
Jenny je feministka... a já ne :o)
mno, myslím, že to někde na písmáku řekl Pišta nebo papouch (kdyby někdo jiný, tak se omlouvám): za celkový úpadek lidstva, zejména písmáka, může všeobecná gramotnost. Bez ohledu na pohlaví.
a poznámka pro Proseckého: všeobecné volební právo nám bylo osudným zejména v roce 1946...a pak už pořád :o)
Prosecký, není už čas jít spát? :))
Tak jo, pokud to bude blbé, zítra to stáhnu.
jo, já sem tu byla taky, keď to končilo gameboyom :))) ale i tak netuším, čo tu chceš vedecky skúmať :)
Díky za upozornění, martinez, při psaní mi to celé vypadlo a musel jsem to psát znovu. Zřejmě se ten předchozí kus nějak dostal Hlavního seznamu.
no dyž sem tu byla poprvé, končilo to "Nic zvláštního kromě žárovky, tanku na gameboye " a dál nebylo nic - vypadalo to jako cokoli bez konce, ale ne jako diskuze (ale to bys měl jako autor vědět, že to tu nebylo hnedle celý :o)
Jaké pokračování, martinez? Nerozumím.
Myslel jsem, jestli všeobecné volební právo a přebytečnost mužů jsou podle vás také přežité kategorie. Na Písmáku mi jako exaktnímu vědci chybí hlubší analýza kolektivu.
a pokračování? po změně kategorie... :o)
mno, a čo je na tomto téma k diskutovaniu?